Hak sözü yazılınca neden itibar görmüyor ve dikkate alınmıyor ki? Her hikaye, her masal, her duruş, her son oraya akarken… Bizim nihai sona varmamız her an olası ve sonsuz hayat için onunla yatıp kalkmaktan başka seçeceğimiz mi var?…


Her gün enflasyon ne oldu, zam geliyor mu, çocuğumun geleceği ne olacak, hangi makam ve mevkiye yükseleceğim, hangi malı alabilirim… Gibi o kadar şeyle meşgulken! Hani bütün bunlar olsa, hepsi elimizde dolsa, tüm düşmanlarımız solsa ya sonra? Bir kalp krizi, deprem, trafik kazası, salgın… Daha neler sebep olurken acılara! Ne kadar çabalasak, ne kadar itelesek bir son var. Bu dünya sınav ya Hu… Sınav! En doğruyu yapmaktan başka seçeceğimiz mi var! 


İslamdan başka seçenek mi var? Hangi dine ilgi duysan yahut iman etsen, insan elinden çıkmış bir fikir sonuçta… Ne kadar üzerine titresen ve sahiplensen sana bir faydası da yok. Ne acılarına, ne umutlarına, ne beklentilerine, ne kaygılarına… İstediğin kadar dans et, istediğin kadar iç, istediğin kadar zalim ol, istediğin kadar ben doğruyu yaşıyorum deyip kendini kandır… Bu dünyanı cehenneme çevirdiği gibi sonsuz hayatını da cehenneme çevirecek işler! Bu seçenektir, kişi istediği dine inanır ve yaşar. Bir Müslüman olarak saygı duyarız. Bu seçimin sonucunda herkes gibi onlarda Allah’a hesap vereceklerdir. Biz asla hesap sorucu değiliz. Ancak öğüt veririz, örnek oluruz.  


En zavallısı ne biliyor musun? Müslümanım deyip de içiyorsun ya, faiz veya kredi alıyorsun ya, namaz kılmıyorsun ya, oruca vicdanını rahatsız etmemek için sebep üretiyorsun ya, hep kazanayım diye yalan söylüyorsun ya… Zekat, sadaka vermiyorsun ve infak etmiyorsun ya… Her nimete ben layığım diye insanları zor duruma sokup sömürüyorsun ya… Dört şahit olması zina suçunu ispat eder ve bu zorluğun tövbe kapısına aralık bırakılma hükmü bile seni durduramıyor, dizilerde, sinemalarda, tiyatrolarda, kafelerde, barlarda, sokaklarda binlerin, milyonların önünde aleni zina ediyorsun ya… Zina etmekten zevk alıyorsun ya… Hangisini sayayım ki, öldükten sonra ne yaptıysan hesap vermeyecekmiş gibi gafletin içinde Ahirete İman etmeksizin gün be gün daha da azgınca bu büyük günahları yapmaya devam ediyorsun ya! Allah gizli saklı ne varsa görüyor ve her yaptığımız kayıt altında… Hani televizyonda bir program vardı, “Biri bizi gözetliyor!” evet, her an gözetleniyoruz işte. Müslüman olup da bunu bilip de başka inançlar gibi yaşamak! Hani bir ayet var, Kafirun suresinin son ayeti,” Lekum diniküm veliyedin - Senin dinin sana benimkisi bana!” yani sen Müslüman değilsen senin yaşadığın seni bağlar, ben senin gibi yaşamam, yaşayamam diyebilmek… Diyen kaç kişi? Dur sayıyorum, bir kaç kişi mi?  


Ben Müslümanım demek, Kur’ana göre yaşamaktır, yaşayıp örnek olmaktır.  Başka dine, onun bel altı muhabbetini taklit etmemeye, huzura giden arayışlarına özenmemeye gayret etmektir. Öyle dindar ol ki, seni böyle görüp İslamı seçsinler. Onlar seni taklit etsinler… Mimar Sinan, Fatih Sultan Mehmet, Selahaddin Eyyubi, Mevlana, Yunus Emre … Gibi ol.   Bizim başka dinlerin yaşamlarına ilgi duymamıza gerek yok. Bu dünya hayatı içinde yapacağımız her işe rehber canlı örnek de var Kitap da… Dilimiz İslam, yolumuz şeytan olmasın! Onlardan çok çalışarak, onlardan çok ilmi keşfederek, zengin ve müreffeh yaşamın yolunu biz bulup anımıza dolduralım. Atalarımız ne güzel yapmış diye papağan gibi övünmek yerine biz onlardan daha iyi işler yapmaya gayret edip, örnek olalım. Eğer biz Allah’a güvenir ve işimizi doğru yaparsak, hangi çılgın bize zincir vuracaktır şaşarım. 


Ey Müslüman dinini oku, öğren ve  yaşa… Ne acıdır ki, din hakkında ne kadar az doğru bilgi biliyorsun ve cahilsin! Dua ediyorum ki bu kötü görüntü en kısa zamanda sona erecek ve biz haberlerde katilleri, insanı kandıranları, zalimleri izlemek yerine ayetleri yaşayan mutlu görüntüleri izler olacağız inşallah! 


Saffet Kuramaz

( Uyan Gafletten Kardeşim başlıklı yazı safdeha tarafından 1.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.