O BİR EFSANE/ JACK THE RİPPER--3. BÖLÜM-- KATİL KİMDİ?/ KATLİAMLARDA MASON PARMAĞI VAR MIYDI?

Karındeşen Jack’in  kim olduğu konusunda  pek  çok iddialar  ortaya  atıldı. Peki  bu  iddialara göre  Karındeşen  Jack  kimdi?

Eğer  yazıyı  dikkatlice  okuduysanız  öldürülen  kadınların  hepsinin Yahudilerle  bir  şekilde  ilişkileri  olduğunu  görürsünüz. ( Ya  hizmetçi  olarak  çalışmışlar  ya kiracıları  olmuşlar  ya da cemaatlerine  katılmışlardır.) Nitekim 4. Kurban Eddowes’in  öldürüldüğü  yerde duvara  yazılı olan ‘’ Yahudiler  hiç bir  şeyle  suçlanamayacak adamlardır.’’ Sözü cinayetlerde  bir  Yahudi parmağı  olduğunun delilidir.

Ayrıca Karındeşen Jack tarafından öLdürüldüğüne  kesin gözüyle  bakılan  beş  kadın  birbirlerini  tanıyan  kadınlardır. Zaten aynı  muhitin  aynı  işi ( fahişelik ) yapan kadınlarıdır. Birbirlerini tanımaları da  normaldir ama  bu beş kadın arasında  ayrı bir bağ daha vardır ( son bölümde açıklayacağım.)

Bir  diğer  husus: Polis  onca  cinayeti ortaya  çıkardığı  halde ve  Karındeşen  Jack cinayetlerinde elinde  onca  delil olmasına  rağmen  bu cinayetleri  kimin  işlediğini bulamamıştır  ki  bu da  işin içinde  başka  işler olduğunun  kanıtıdır.

Ve son  olarak  Karındeşen  Jack’in  işlediği cinayetler incelendiğinde  cinayetlerde  Masonik  ritüellerin  fazlasıyla  kullanıldığı  görülmektedir.

Evet.. Cinayetlerde Yahudi parmağı  vardır ancak  bu  parmak  basit  bir  Yahudi parmağı olmayıp doğrudan doğruya Mason  parmağı  olabilirdi. Daha  doğrusu  Masonların  parmağı  olması  ihtimali kuvvetle  muhtemeldi. Daha da açık konuşmak gerekirse tüm  deliller Masonları  işaret  ediyordu... Katil  belki de bu  yüzden bulunamıyordu.

Şimdi  bu  bilgiler cepte  olmak  üzere Karındeşen Jack  olduğu  iddia  edilen  şahısları  tek  tek  tanıyalım.

1- MONTAQUE JOHN DURİTT:

Altı erkek altı  kız  kardeşi  olan kısmen varlıklı  bir  ailenin  oğluydu. Bir  taraftan tıp  tahsili  görürüken diğer taraftan bir  özel  okulda  öğretmen  olarak çalışıyordu ama  okuldaki görevine  bir  cinsel taciz meselesinden dolayı  son  verilmişti.

John  Duritt tam  bir  seks  delisiydi ayrıca annesi de bir akıl hastanesinde  ölmüştü.  Tüm  bunların dışında bir tıp öğrencisi olması ve  Karındeşen Jack’in de anotomi  bilen  biri olması  düşünüldüğünde ve  hatta  babası ve  kardeşlerinin  bile onun hakkında ‘’Evet  Karındeşen  Jack  bizim John  olabilir’’ Demeleri  yüzünden şüpheli durumuna  düşmüştü.

Ancak  hakkında  kesin bir delil  bulunamadığı  gibi  Karındeşen  Jack’in  son cinayeti olan 8  Kasım 1888 den kısa süre sonra  21 Aralıkta  cesedi bir  nehirde  şişmiş ve  boğulmuş olarak bulundu.Polis  olaya  intihar  dedi  zira  eşyaları arasında ‘’ Annem gibi olmaktan korkuyorum. En iyisi kendimi ökdürmek’’ Yazılı  bir  not bulunmuştu.

Ama  Karındeşen  Jack  kesinlikle John  Duritt değildi.

2- MİCHAEL OSTROG

Aslında basit bir  hırsız  ve  dolandırıcıydı ve  bu  yüzden  poliste  hayli  kabarık  bir dosyası  vardı. İşin ilginç tarafı  onun o güne  kadar herhangi bir  şiddet eylemine  tanık  olan da  olmamıştı.

Michael Ostrog zaman zaman hapiste zaman zaman da akıl hastanesinde  geçiriyordu hayatını ve  en  son Mart 1888 de akıl hastanesinden çıkmıştı. Lakin  hastaneden  çıkışını  polise bildirmediği  için 31- Ağustos- 9 Kasım 1888 tarihleri arasındaki cinayetlerde rolü  olduğu düşünüldüyse de o tarihte  Fransa’da  olduğu  kanıtlandı. 1890 a kadar içeride tutulduysa da hakkında  kesin deliller olmadığı için salıverildi.

3- Herkes  Karındeşen Jack adını  kullanan  erkek  bir  katil ararken  onun  aslında  bir  kadın  olabileceğini düşünenler de vardı ve  hatta ‘’ Katil Karındeşen  Jack değil  Karındeşen Jill’dir  diyenler de vardı. Ama bu tür cinayetlerin bir  kadın tarafından işlenmiş olma  ihtimali  % 1 in bile  altında  bir  ihtimal olduğu için üzerinde  fazla  durulmadı.

4- JOSEPH BARNETT

1858 doğumluydu ve ailesi  İrlanda’dan  İngiltere’ye  göç etmişti. Londra’da  uzun süre balık  halinde  hamallık  yaptı. Bu arada yaralanan ve iş göremez duruma düşen atları öldürmek görevi de ona  verildiğinden  ‘’At katliamcısı’’ olarak da  biliniyordu.

Onu  şüpheliler listesine  alan sebep ise Karındeşen Jack’in son  kurbanı Mary Jane Kelly’nin son erkek arkadaşı olmasıydı. Polis  kayıtlarına  göre  komşuları  onların 30 Ekim 1888 de  şiddetli  bir  kavga ettiklerini hatta  birbirlerine çeşitli  materyaller fırlattıklarını söylediler.

Polise göre Joseph Barnet sevgilsi Jane Kelly’nin  fahişelik yapmadığını savunuyordu ki bu onu daha da  şüpheli  konuma getiriyordu aslında. Zira  polis  onun diğer dört cinayeti  Mary Jane Kelly’nin gözünü korkutup fahişelikten vazgeçmesini sağlamak için  işlediğini düşünüyordu ki gerçekten de  Marry Kelly  Joseph  Barnett ile  yaşarken  bir  süre  fahişelik  yapmamıştı.

Ancak  tüm  soruşturmalara rağmen Joseph  Barnett’in  Karındeşen Jack olduğuna dair kesin bir  kanıt bulunamadı.

Joseph  Barnet serbest bırakıldıktan sonra  bir  evlilik dahi  yaptı ve  1926 yılında  normal  bir  şekilde  öldü.

5- JAMES MAYBRİCK

1838 Doğumlu  bir pamuk  tüccarıydı. Öldürülen kadınlarla  uzak yakın  hiç bir  ilgisi olmadığı gibi  polisin  ondan  şüphelenmesini  gerektirecek  hiç bir sebep de  yoktu. Dolayısıyla polisin  şüphelileri arasında değildi.

O halde  nasıl  şüpheli oldu?

James  Maybrick 1889 da aniden  öldü. O  öldükten  hemen sonra da  karısı ‘’ James’i ben zehirleyerek  öldürdüm.’’ Diye  ortaya  çıktı. Polis evde arama  yaparken döşemenin altında bir günlük  buldu. James Maybrick’in  günlükte yazdıkları  onun Karındeşen  Jack olduğuna  dair ipuçları verse de daha sonra  bunun  bir  aldatmaca  olduğu  ve  kardeşi  Michael tarafından sansasyonla  şöhret olma  adına  yapıldığı anlaşıldı.

6- LEVİS CAROLL

Evet..Eminim  bu  isim  ilk  okuduğumda  beni  şaşırttığı gibi sizleri de  şaşırtmıştır. Zira  bilindiği gibi Lewis  Caroll  hepimizin  bildiği ‘’ Alice  Harikalar Diyarında’’ Adlı  çocuk romanının  yazarıdır  ve daha  pek  çok  eseri vardır.

Asıl adı Charles Lutwidge Dodgson olan ama  herkesin bildiği takma adı  Lewis Caroll ile  tanınan  bu  ünlü şahıs 1832 doğumluydu ve sadece  bir  yazar değil  aynı zamanda  matematikçi- felsefeci- papaz yani  ilahiyatçı ve  fotoğraf sanatçısıydı.

Böyle  bir  insanın  Karındeşen  Jack  olma  ihtimalineredeyse % 0 dı  fakat  onun aşağı tabaka denilen insanlara hep yukarıdan  bakması ( özellikle  alkolikler ve fahişelere olan düşmanlığı ) ve  oldukça  tutucu  bir  insan  olması onu dahi  şüpheliler  içine  sokmuştu. Lakin  fotoğraftan da gördüğünüz  gibi  böylesine çıtkırıldım  ve  yumuşak  bir tipin öylesine  cinayetleri  işlemesi  mümkün değildi. Zaten  sağlığına  son derece düşkün olan  bir  insanın işleyeceği cinayetler değildi  onlar ve Lewis Caroll sağlığına  son derce düşkündü.

Evet..Başka şüpheliler de vardı elbette ama 2002 yılına  kadar Karındeşen Jack’in kim olduğu  tespit edilemedi. Ya da  bilen  biliyordu ama  bu  bilme  herkesin bilgisine sunulmuyordu/ sunulamıyordu.

2002 yılında yani Karındeşen Jack’in son cinayetinin  üzerinden 114 sene geçtikten sonra  gerçek katile  en  çok  yaklaşan  kişi  bir  yazar  olan Patricia Cornwell idi.

****

Biliyorum  Mason  parmağı  konusunu merak  ediyorsunuz ama  az sabır. Gelecek bölümde  inşallah. 
( O Bir Efsane/ Jack The Ripper--3. Bölüm-- Katil Kimdi?/ Katliamlarda Mason Parma başlıklı yazı Sami Biber tarafından 4.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.