Eeeee ticaret, yok canım ticaretten bıkkınlık filan gelmedi, şimdi yeni trend bu... E- Ticaret de ben de uzatıyorum işte zibidilik, muzurluk olsun diye... Her şeyi İnternetten sipariş vermenin diğer adı Eeeeee Ticaret işte...

Halbuki ne güzeldi eskiden mahalle bakkalımız vardı, mahalle kasabımız, terzimiz, berberimiz, yufkacımız, ayakkabı tamircimiz, manavımız... Geceleri bağırarak boza satan kardeşlerimiz, seyyar dondurmacılarımız, macun satanlar, balon satanlar. Eeeeee Ticaret hepsini birer birer ham yaptı...

İnternetten her şeyin siparişini bir tıkla veriyorsunuz. Kim uğraşacak lokantaya gidip de pide ya da lahmacun beklemekle, nasılsa motorlu arkadaşlar zınk diye telefon ediyorsunuz şak diye yapıyorlar. Hem de gece 24 saat mesai ... İsterseniz iğneden ipliğe her şey isteyin. Gece hovardalık yapacaksınız, onun ile ilgili ne lazımsa, isteyin gelsin, kapı da basın kredi kartını, sonra keyfinize bakın...

Tamam kaçar yok bu E-Ticaret'in ekonomiye de büyük katkısı var, var olmaya... Ama siz de benim gibi bir şey alırken, ayakkabı, kazak, gömlek ya da fırından ekmek veya bir buçuk adana yemek, insanlar ile iletişimi seviyorsanız, o zaman E-Ticarete, Eeeeeeeeee Ticaret diyebilirsiniz... Üç beş sene sonrasını ise düşünmek bile istemiyorum. Elemanlarda devreden çıkıp dronlar devreye girince, belki bahşiş vermekten kurtulursunuz ama, kapıda iki kelam bile edemezsiniz. Sonrasında onu da çözüp belki konuşan dronlar yaparlar; belli mi olur?

Zamanı çok dar olan ya da evden çıkamayan veya gece ders çalışmak zorunda olan birisi için elbette E-Ticaret çok faydalı ve yerinde bir uygulama... Kesinlikle zararlı bir yanı yok, ancak zaman zaman siz yine de bir şeyler almaya niyetlendiniz mi dışarı çıkıp, mağazalar ve elemanlar ile muhatap olun. Tanıdığınız varsa sık alışveriş yaptığınız mağazalarda hal hatır sorun, elini sıkın, bazen adı ile hitap edin tanıdığınız elemana...

Yıllar yıllar sonra ticaret nasıl bir aşamaya eviriliyor? Yüz yıl önce böyle şeylerin olacağı konuşuluyor olsaydı, herhalde o insanlara deli derlerdi... Bir on yıl sonrası, bir elli yıl sonrası, ne olur; gözümde canlandıramıyorum bile... Dronlar, insanların değil de robotların olduğu mağazalara dalıp, siparişleri kasalarına yükleyip, bir iki dakika da belki istenilen kişiye ulaştıracaklar. O kadar çoğalacak ki bu iş havada belki de dron kazaları olacak zaman zaman. Bir de gürültüden kafası bozulan bir vatandaş, silahını çıkartıp dronlara ateş edebilir. Burası Türkiye olur mu olur... Çok sıcak olduğunda güneşe bile ateş eden adamlar var bizim içimizde...

İşsiz kalan insanlar bu gelişmeler karşısında neler yapar? Yakaladıkları dronları balta ile mi parçalarlar, yoksa sapanla mı indirirler, çifte ile mi vurmaya kalkarlar, orası belli değil.... Zurnada peşrev olmaz artık ne çıkarsa bahtlarına dronların...
( Eeeeeee Ticaret başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.