Beyin Fırtınasına Devam Kendi Adıma 1

SAPMAK -SAPMAMAK

 

Biraz kendi adıma beyin fırtınasına devam edeceğim. Buyurun sizde dâhil olun.

Sapmak

Sapmamak

Bu hali ile iki kelime, ruhumuzun ve aklımızın derinliklerine az, inelim bakalım anlam bakımında kaç manaya varıyor?

Sapmak

Sap gibi kalmak

Saplanmak çıkamamak

Sapmak gidilen düz yolda başka bir yola sapmak, doğrudan eğri yola girerek sap gibi kalmak kurumak.

Bir insanla yola çıkarken, çıktığı yoldaki arkadaşının yolda bırakarak başka bir yola girmek sapmak ayrılmak yalnız bırakmak. Oysa gayemiz istikamette asl olan doğru yolda sapmamaktır. Birisi yolda bizi bırakarak ayrı yola sapıyorsa, ona duyulan derdi verdiği üzüntüyü orada bırakarak, yoldan sapmamak ve orada saplanarak kalamamaktır. İnsan bir defa saplandı mı çıkamamak üzere çakılı kalır. Yolun belli bir amacı vardır ulaşmak için seni gideceğin doğru istikamete götürmesi için verdiğin çabayla, seni açıksa açılmışsa ya da senin açacağın izlerle ulaştırmasıdır. Yol sensindir aslında, açanda kapatanda vazgeçende. Yolda sapmak eylemi ile sapanın sende bıraktığı etkiyi yok ederek dikkatimizi dağıtması sap gibi yani kurumuş kırılmış dal gibi kalmaktır, saplanarak bir çıkmazda kalmaktır çıkamamaktır!

Sapmamak

Saplanmamak

Saplantıdan kurtulmaktır

Saplantıya takılanları çıkarmaktır

Çoğaltmaya gerek yok. Sapmamak doğru istikametten, yol güzergâh enlemi boylamı bellidir, yoldan ayrı yola girerek saplanmamaktır, saplanmasını isteyenlerin uyarısına zorlamasına rağmen saplanmak yola devam etmektir, saplantı içinde olanları dinlemeden doğruyu anlatmaktır. Saplantı içinde doğru yolu kaybedenleri bu yoldan kurtarmaktır. Gönül ve doğru olanın pusulasını kaybetmemektir. Bizi bekleyen varmak varken, beklemeyene varmakta nedir? Beklemeyen yolumuzda bizi oyalasa da kaç vakte kadar oyalaya bilir ki? Biz bizi bekleyene varmayı istedikten sonra, hangi saplantılı insan yolumuzdan bizi çevirebilir ki?

Yol her zaman aydınlık mı olacak? Karanlığı da olacak ki aydınlık etmenin derdine peşine düşelim. Saplanmayalım karanlığın karanlığına, mahkûm kalmayalım, sapmayalım. İnsanoğluyuz sıkıntı keder bizim imtihanımız için, bize yolda nasıl davranacağımızın bizden bir göstergesi olacak şekilde nasıl bir halde olacağımızın bizce işareti istikametidir imtihanımız. Yol yokuşsa az ilerde inişi de mutlak vardır. Sapmak, sapmamak, varmak, varmamak, durmak durmamak içinde binlerce anlamı ve anlamsızlığı taşıyarak bize mesaj verir ihtimaller zincirinde, imtihan dünyamızda. Sağa bak sola bak arkaya, yukarıya, alta bak ne var yok incele bunlar yorucu işlerdir, vakti ziyan eder, çıktın mı yola her şeye hazırsındır istikamete diyerek kendimi uyarıyorum. Sorumluluk bana aittir bu iki kelimede ki onlarca yüklü olan mananın eşliğinde vesselam.

Mehmet Aluç

( Beyin Fırtınasına Devam Kendi Adıma 1 başlıklı yazı kul mehmet tarafından 7.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.