Bahçelievler Deneme Lisesinin Ortaokul Kısmındayız. Çok değerli bir matematik öğretmenimiz var, rahmetli Hilmi Bey... Orta-1, Orta-2 ve Orta-3 üç sene bizim matematik dersimize geldi. Ben de üç sene hiç geçer not alamadım sene içinde, hep ikmal imtihanlarında geçtim. Ama Allah var C yi B yi takardım ikmalde yakama ve aynen bir üst sınıf... Sonra ver elini Lise...


Bu X var ya bu X hep başımın belası... Bilmem sizin de başınıza bela oldu mu, ortaokul ve lise yıllarında? 2X+1= 0 İSE X kaçtır... Ulan X sen yalnız kalacaksın diye ben hep sınıfta çaktım yahu! Hep derdimiz senin yalnızlığındı... Yok muydu oğlum bir kız arkadaşın? Kız arkadaşın dedim de ha sahi ya senin cinsiyetinde yok ki... Yanılıyor muyum yoksa? Felix'in sonuna geliyorsun. SpaceX'in de sonuna geliyorsun, orada hiç arıza çıkartmıyorsun. Bana mıydı oğlum bir tek gıcığın ortaokul yıllarında?


Hilmi Hocama diyorum, bana problem çözdürme de istersen beş yüz sayfa kitap okut ya da çarpım tablosundan sor, diyorum, olmaaaaaz diyor, gel bakalım tahtaya, olmadı çalış gel, haftaya yine kaldıracağım...


Yine bir sözlü de Hilmi Hocama sitem ediyorum ''Yahu Hocam geçen gün bu X denen meret rüyama girdi, sizden şikayet etti, hep ben, hep ben yalnız kalıyorum, biraz da bu Y ile Z yalnız kalsa nasıl olur, dedi. siz ne dersiniz bu konuda.'' Hilmi Hocam da cümleler oturaklı ''Sana bir etkisiz eleman hediye edeyim, otur sıfır.'' Ya işte böyleyken böyle durumlar...


Kaç senedir yalnız kalıyor bu X? Korkuyorum bir zaman sonra bunalıma filan girer bu X zibidisi... Ondan sonrada uğraş dur X ile... Gençliğine in, oradan çocukluğuna in, oradan tekrar gençliğine çık işin gücün yoksa, uğraş dur X ile... Sonra Hocalarını bul Thales'i, Pisagor'u, Öklid'i işin içine sok, başka derdin yoksa... Sevgili X ciğim değerli şair Özdemir Asaf abimiz ''Yalnızlık paylaşılmaz, paylaşılsa yalnızlık olmaz.'' diyor...


Çık abi cesurca sen de haklarını savun yahu! Vur masaya elini, aç ağzını yum gözünü ''Bundan sonra ben X olarak daha az yalnız kalmak istiyorum, yok olmadı, yapmayacaksanız, beni bütün matematik kitaplarından çıkartın kardeşim o zaman.'' deyiver, de bunu kardeşim. Kaç yüz yıldır, ne kadar çok senin üstüne geldiler yahu!


Bak bir tüyo daha vereyim sana, ben de gece kuşu sayılırım. Baktın yine seni problemlerde yalnız bırakıyorlar, ara beni, ara Allah aşkına, problem olmasın sana yalnız kalmak, olmadı netten yaz, dertleşiriz canım kardeşim canım X'im benim... Hadi 2x+1'i anladık da bir de X kare X küp filan çıkartmışlar, yapmayın Allah aşkına X üzeri sonsuz bile var yahu! Vallahi ben olsam kaldıramam bu kadar yükü... Helal olsun sana... Ara beni sık sık dertleşiriz...

( X İ Yalnız Bırakmayın Sakın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.