Kuskusuz her devir ve dönemin kendi cagina özgün sikinti, dert, acmazlarla örgülü-görgülü zorluklari ve sorunlari vardir. Yasam denen kudretli sarkac, ortada duran sorunlar agini duvarini ve yumagini en duyarli tespitlerle okuyup tanimlayabilen bellek, bilinc, emek, mantik, paylasim, özveri, dayanisma, akil, vicdan, cesaret, adalet, aidiyet, bilgi, beceri, sorumluluk gibi sarilip kavradigi ve etkinligi tartisilmz kutsal degerlerle gözlenmis deneyimlenmis bütün ilgi duyan samimiyet  ititibarina kisiligini kazanmis insanin, üstesinden geldigi zorluklar sonrasi ulasip eristigi onur ve mutluluk hasilatidir, dünya hayatini güvenli-saglikli dengede tutup, özgürlük paydasi dirlik düzende devamliligini saylayan kaynak, idrak ve dirayet.
 
Dalindan düserken budaga takilip tutunan;  ve ömrünü yasamis harcamis bitirmis yapragin ne yazik ki hangi yapay süsleme yahut müdahalelerle olursa olsun,  dogal dünya iliskilerinin rehberlik edip canini diriltmeye, gününü sagiltmaya yahut vadesini uzatmaya SINGAPUR yapay zeka calismasindan öteye gecmeyen sahte ve soyut algilar hücresinde korkuya, karanliga, mecburiyete, yetkisizlige, zavalliliga ezilip bozuldukca hicbir özgürlügü ve özelligi kalmamis insan sifatini güdüp tasiyan METAVERSE yapim tabutlugunda ne anlami vardir, ne de gercekligi olan mümkünü.
 
Dünyada dolasan toplam paranin sadece ve sadece YÜZDE ONBESI gercek  karsiligi olan degeriyle hayatin yükünü üretip pazarliyormus. Kalan yüzde SEKSEN BESI ise, FINANS dolasimli para ave emtiya alip satarak calistirip islettigi ve cöküp cullandigi insan sefaleti sömürüsü yogunluklu KUMARHANE PEZEVENKLIGINE hic bir seye elini, aklini , emegini, fikrini, cabasini, gayretini, niyetini, fiilini, ofisini, reklamini, sunumunu yahut tanitimini sürüp bulastirmadan ( yllik büyüme oranina tav ve tiryaki ligi ) tirilyonlarina tirilyon katlayip büyüttükce mülk ve kapital büyütüyormus..
 
Artik onlarin kendilerinin zevkinin keyfinin doyumsuz ve kanaatsiz yavsakligi bizzat istemedigi sürece dünyanin kaderi ve yazgisi hic degismeksizin hep ayni kalacak olacagi kesin, kendilerine uygun ayni asalakliga yapismis ve yapilasmis siyasetten sipora, medyadan tarikata bütün ortak fayda ve payda sömürgen- kemirgenleri, Messi, Gotschalk, Hiyar Acun…gibi gibileri hic bir hayati ilgi bilgi deger katkisi olmayan ve sürekli en güdülebilir kolayliga salaklasmaya dair insan ve toplum yozlastirip ayartmalarin kadro fiyati nispetinde usaklik edip servis ve hizmet sundugu sanatin, müzigin, sinemanin, onursuz ahlaksiz korkuya bagli  yitik inancinda; ve güvenizlige  kargasaya kayitsizliga kuskuya endiseye siddete gerilime bunalima mecburen caresiz  kabuslarinda uygun nizamli usaklik edebiyati yazip mevcut yikim ve yagmalarin ipine sapina bagli kulp ve kuyrukculugunu  yallanip yalakalanmakta.
 
Kuskusuz her dönemin kendine göre zorluklari güclükleri sorunlari ve sikintilari vardi. Ve tüm bunlarin üstesinden gelerek hayatin deger anlamini ve kavrayip tutunan sarkacini sagilttigi mutluluk sonucuna onure ederek derler dengelerdi insan. Fakat git gör ki  bilhassa bile isteye ve tüm akil fikir niyet denge ve düzenini bozarak insan eliyle yakip yikip yagmalayarak sahsi cikar kinine nefretine bagnazligina yobazligina ve doyumsuz- kanaatsizlik ihtirasina kul kurban gittiginden beri hayat ve dünya, gayri iflah olmaz geri dönüsümsüzlügün kiyametlerini güdüp, kahir nizah kavga gürültüler zikkim zehirlerinde katlanilmaz dayanilmaz sürdürülemez ve kahri cekilmezlerin hir gürlerini örülüp örgütlenmekte.
 
Buradaki reel üretimli her bir büyüme oranina, FINANS KAPITAL kumarhaneciligi servet ve saltanati en az yüzde on misli SANAL DÜNYA HAYATINA özgün hormon zenginlik serveti artirip `hayatinizi artik inandiginiz tanrilar degil, bizden danisip soracaksiniz `der gibi onlarin , yani hususi terbiyesi verilmis dünya kalabaligi insan sefaleti nufusunun - raftaki yazili ömre dair üretilmis mal ve mülkten saydigi –  tümüne esir pazari muamelesinden daha fazlasini asla reva görmedikleri dayatmayi, mecburiyeti, kayfgiyi, zoru, belayi, gerilimi, catismayi dagitip envanterleyerek; hic bir toplumsal yükün zerresine ne bir vergi, ilgi, duyarlilik saglayiciliginda bulunmadigi, ne de paylasimci -dayanismaci katki yahut huzur veren sorumluluk-yükümlülük yatirimi sunmaksizin,  kendilerinin istemedigi müddetce  kurduklari Yeni Dünya Düzeni`nin her gün artan ölüm-zulüm yövmiyesiyle  tapinak tanrilari olduklarini buyurup ilan olunmaktalar.
 
HUWAI..giden ikibin ondokuzunda sehir sehir kapitalistleserek  bu kudurmus sapmis azmis kiyamet piyasasindan pasta payi almayi dipten derinden ALMAN LOKOMOTiFLI ` Bes Ge` YUROP teknolojisine saklanip siginarak kirli-zehirli herseyi icinde sindirip barindiran Yapay Zeka calismaliligin LABARATUAR ve Ofis calisma atölyesi olan Sosyalist Manupulel Kulesi CiN , sanayi ve endüstri caginin tüm insanligi öldürerek havada karada silahta ticarette RAKIPSIZ güce erismeyi umup planlaren, tekerine takoz
 
koyan sistemin asil sahibi YURO-AMERIKAN AG BABALARI, `yagma yok cebine koydugumuz aklin kuklasi ve gönüllü usagi yaptik seni , müsademiz kadar cürüm sahibisin `dercesine tüm virisleri de CIN HALK CUMHURIYETi atölyeciliginin orasinda burasinda üretip piyasaya sürdükleri, MERTAVERSE insan türünün ve SINGAPUR örnekli yapay sütütyo tipli dünya zindaninin bakan gören gözeten ve donatan  HUWAI`yi `sini ` peruk sac modelli manyak  TRUMP zamaninda `yagma bizi gecmissin dünyadan harac toplamada, seninle bizim mafyakrsan  borsasi arasinda ücyüz yetmisbes milyar milyar dolar acigimiz var `diyerek hesaba cekip, üstünü koklttiklari iX RAY cihazinda,  hava alanidan savmayarak teknoloji ispiyonlarken batidan, kelepce vurulmus eline cüzdanina HUWAI`nin. HUWAI ki, ikibin on dokuz hesabiyla  tüm dünya capinda ikiyüz milyon calisani ve yüz milyar dolarlara para demeyen ve dogup GEBERDiKLERI hayata TANRICILIK ederek kendilerine metelik ödemeden miras kalanlarin zenginligi oraninda korku kabus yoksulluk hiclik ve caresizlik ürettikleri yeryüzü kalabaliklarina SANS ESITLIGI palavrasinndan özel ve ap- ayricalikli yasadiklari herkesten özel herkesin üstün servet sermayeciligi sultasini, calisarak herkesin zengin olacagi sahtekarlik PEZEVENKLIGIYLE alistirip özendirip doyurup kandirip yutturup benimsetip karsi konulmaz zorunlu itaatliliklere  kabullendirmektedirler.
 
Seyfi Karaca…….Kasim

( Fınans Fantazilı Metaverse Kuponculugu başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 13.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.