İSTANBUL MU ÖLÜM ŞEHRİ
BİZ Mİ ÖLÜ ADAYIYIZ
İstanbul da evinize otomobilinizle sağdan sağdan giderken arkadan gele n bir otomobil  sizi sıkıştırıyor. İçindekiler sizi darp ediyor. Arabanızın tepesine çıkıp tepiniyor...
Ya da evinizden çıkmışsınız işinize, eğitiminize yaya olarak  devam ederken arkadan hiç tanımadığınız birisi geliyor Samurai kılıcı  ile size bir çizgi film oyunundaki gibi defalarca saplıyor ve olaydan 25 dakika sonra yakalanmadan evine gidiyor. Sorgusunda Spor sonrası öldürünce Rahatladığını söylüyor...
Araç içinde etrafa ateş açanlar da rahatladıklarını sonraki ifadelerinde dile getiriyorlar ve  Suçdan yırtmak içinde pişmanlıklarını söylüyorlar..
Türk Ceza Kanunu  diğer modern hukuku benimseyen ülkelerdeki gibi akıl sağlığını, ceza ehliyeti açısından kabul etmiştir.. Yani olayın meydana geldiği anda olayın önemi meydana geliş şeklini ve sonuçlarını idrak gücü var mı araştırılır.
Basına yansıyan şekli ile geçen hafta içerisinde mimar bir genç kız yolda yürürken samurai kılıcı işe Saldırıya ugramış en az 8 defa arkadan yanaşarak gelen zanlı ön sağına geçerek ilk darbe sonrası rast gele saplamaya başlamıs genç kız yere düştükten sonra iki ayağı ile engel olmaya çalışırken  hareketsiz hale dönüşmüştür..Kişi genç kızı  kurban olarak seçmesini karşı koyamayacak güçte olmasından dolayı seçtiğini belirtiyor.
Olayın kişisel toplumsal ve hukuki boyutları vardır.. 
Şizofren hastalıklarına düçar kalmış kimselerin tedavi olmaması, bazıları açısından madde bagımlısı olması, ilaçlarını kullanmaması, Başak olayına mahsus olmak üzere 6 ay öncesinden komşularının ifadesine göre balkona çıkıp" hepinizi öldüreceğim" tehditleri kendini hezeyan olarak gösterirken sanrılar ve seslerle davranış bozukluğuna doğrudan  gösterdiği anlaşılmaktadır.Bu devrede bile anne baba doğuştan var olan ödevlerini yerine getirmediği gibi kamu da valilik eli ile bu işe el atmamıştır.. Zanlı, Sanrı ve seslerle yalnızlaşmış, yalnızlaştıkça sanrıları artan, parçalı beyin, ilaç tedavisini kabul etmedikçe ilerleyen boyuta geçerek cinayet şartlarını ortaya çıkarmıştır.. Ergenlik dönemin de parçalanmış aile çocuğu zanlı, avukat anne ile mimar babanın tatminsizleştirilen bir metası olmuştur.. Gak deyince şehrin bir zamanlar en lüks sayılan muhitinde daire. Guk deyince özel üniversite ve üst sınırlarda bir yaşam sunulunca aile görevini yapmış mı oldu? ..
Zekanın ikinci tura cıkmış hali olan bu tür hastalıklarda fail cezasızlığını bildiği gibi hastalığını ve suçu gizleme de yada hukuki niteliğini değiştirme de pek mahirdir..
Bu tür hastalık yaşamın her döneminde ortaya çıkabilir..Yeter ki tetiği çeken bir olay olsun yada gen sarmalınızda bir dolaşıklık bulunsun yada toplumsal bir olay reaksiyon oluştursun.. Arkeolojik zamanlarda  bu hastalık vardı.. Şizo parçalara ayrılma, frenos akıl anlamıma gelir.. Akıl içinde akıl, birbirinin içinde, bir beyin içine takıl... Tedavi oalarak da çeşitli yöntemler kullanılır en insancıl olanı Köprünün ortasıma getirilir delikten aşağı bırakılır.. Ani şoklama ile soğuk kendisine getirir yada su da kurtulamaz ölür gider..ya da içine şeytan kaçmış denilerek büyücü denilen şahısların ellerine kurban olarak bırakılırdı... Müzikli tedavi lerinde uygulandığı görülmüştür.. 
2012 li yıllarda Emniyet Müdürlüklerinin sokak sokak şizofren harita çıkarma  çalışması, Tıp camiasının bilinen odakları, kişisel veriler ve insan hakları bahsi ile engellemelere takılmış ve bunlar tarafından işlenen suçların önlenmesi  engellenmisinin önüne geçilmişti.Oysa hukukta kamu menfaati ve esenliği önce gelir.. Yani kamu menfaati varsa en kutsal dokunulmaz hak olan mülkiyete bile sınırlama getirilir.. .. Toplum menfaati ve kişilerin huzur ve sukunu ile birlikte değerlendirildiğinde kamu güvenliği ve esenliği olmADIgında kisisel sükunun da hayal olarak kalacağı kaçınılmazdır..Yani suç işlediğinde ceza ehliyetine ilişkin hukuki sonuçlardan hasta kişi  yararlanıyorsa toplumunda önleyici tedbirlerden yararlanma hakkı vardır.. Tabipler Odası bile olsan bunun önüne geçemezsin. 
Şizofrenlerin başarılı okul hayatları onların bu hastalıkla geç tanışmaları ve ergenlik dönemi sonrası hastalığın  ortaya çıkması ile de doğru orantılıdır.. Kadınlarda daha az ve zararlı oluşu oransal olarak hastalık risk düşüklüğü ve kişilik gelişiminden sonra ortaya çıkması ile de ilintilidir..
Başak Cengiz   istanbul da yaşıyordu ve her zaman ki rutin yaşamının parçası olarak eğitimine doğru giderken daha önceden hiç tanımadığı birisi 6136 sayılı yasaya göre taşıması alınması satılması suç olan çift tarafı keskinleştirilmiş  kılıç darbeleri ile hayatını hayallerini umutlarını kendisini sevenlerini acıya gark ederek geride  bırakıp gidiyor..
Mimar genç kızın 26 yaş gününe kadar özenle yetiştirilmesi şartlarının tamamı manyak birisinin inanılmaz bir davranışı ile sıfırlanır.. Annesinin  elini tutarak okula götürdüğü,çıkış saatinde  kapısında beklediği biraz büyünce servis aracı mahallenin  tamamının dolaşılarak saatlerce çekilen servis sıkıntısı sınavların uykusız halleri taksiye dolmuşa Binerken annesinin babası nın kontol amaçlı tele fon aramalarında amaçlanan her şeyin sıfırlandığı nokta, alınması satılması yasak bir silahın hediye maksatlı olarak satilmasi ve katilin evinde suç aletime benzer 8 adet daha kılıçın olması devletin kamu düzenliği ve esenliğini sağlamadaki yetersizliğinin bir sonuçu olarak ortaya çıkıyor. Sadece kılıç mı kısa kesilmiş pompalı tüfekler bir kaç yüz tl ye internette sahip olabiliyorsunu z. ne denetim var ne de satış yerlerinin yeterliliğine ilişkin bir düzenleme var..Satış yerleri ruhsat araştırması olmadığı gibi SUÇ VE MÜSADERE konusu silahları satın alanların dijital izlemesi de emniyetçe yapılmamıştır.. Oysa Ip denilen her bilgisayarın pilakasından fail izlenebilir.. İnternette katolog oluştur pezevenklik yap, kendi fotolarından albüm olıştur fahişelik yap kontrol yok Her gün yeni bir kimlikle yeni sahife oluştur.. Sorun yok. Yeter ki ahlaksız ol.. . Ama kiracısı olduğu evde fuhuş yaparsa mülkiyet sahibinnin hiç kusuru olmasa bile evini mühürle içeri girilmez yap.. Sanal ortamda başı boşluk sadece vergi gelirleri açısından değil işlenen suçlar açısından da fail bazlı konrolü gerekli kılar.. 
Suçlar ülkesi AbD de. Bile avcılık için bile bir silah almak isteseniz. Suç kaydınız sahip olduğunuz diğer silahlar ve size. Satılan silahın kaydı satıcı tarafından merkezi sisteme bildirilmek üzere tutulur..Sabıkası olanlar, yasa dışı göçmenler ve ciddi psikolojik sorunları olan kişiler bireysel silahlanma hakkından faydalanamıyor. Her eyalet avcı silahı ve ya tabacca serbestliği adı altında  kendi silahın tercih ediyor diyebiliriz..
Akıl sağlığı yerinde olmayanlar, yerinde değilmiş gibi davrananlar, kendi b*kunu yiyerek deli numarası yapanlar, Türk Ceza Kanunu 32 ye göre cezasızlıkdan yararlanmak isterler..Yargıtay da rapor için doğrudan adli tıp kurumuma gönderilmeyi kabul etmediği gibi müşahede altında tutulmayı zorunlu görerek numaracıların önünü kesmek istemiştir.. (1.Ceza Dairesi, 2020/579 E.,  2020/1662 K., 6/7/2020 T.)
Ceza Kanunumız 32 maddesinde "Akıl hastalığı nedeniyle, işlediği fiilin hukuki anlam ve sonuçlarını algılayamayan veya bu fiille ilgili olarak davranışlarını yönlendirme yeteneği önemli derecede azalmış olan kişiye ceza verilmez. Ancak, bu kişiler hakkında güvenlik tedbirine hükmolunur"demiştir.. Nedir o? Akıl hastanesine sevk edilirsin. Bir süre sonra da serbest bırakılırsın.. Manisalı Çivici gibi meshursanız hastanede bir hücrede zorunlu ikanete tabi olursun.. 2..3.cimayetimden sonra sürekli ikamet hali olmuştur.
İstanbul , tesadüfler şehri olarak varlığını devam ettirir de sen ettirir misin bilemem 
Ölen kızımıza rahmet ailesine sabırlık diliyorum 


TORUN HALİLİ
( İstanbul Mu Ölüm Şehri Biz Mi Ölü Adayıyız başlıklı yazı HALİLİ tarafından 14.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.