Trafik Lambasında Yayalar ve Sürücüler İçin Neden Kırmızı Olarak Yanıyor Bilenininiz Var mı?

 

Hepimiz her gün karşıdan karşıya geçerken biz yaya yürüyenler içinde, sürücüler içinde kırmızı lambanın ve işaretin neden yandığını içinizde bileniniz var mı diye sorsam, hepimiz aynı cevabı veririz! Bundan 50 veya 70 yıl yıl öncesinde neden yoktu trafik lambaları?

Sokakta yürüyen Duran, karşıya geçmek için kendisine ve diğer yayalara yanan kırmızı ışığın işaretini görünce diğer yayalar gibi durdu ve yeşil geç işaretinin yanmasını, elindeki cep telefonu ile sosyal medya da ışık hızıyla gezinerek boşa beğenmenin telaşıyla bekledi. Lakin kırmızı ışık hala yanıyordu. Bir an durdu etrafına bakındı, insanlarda durmuş birbirlerine bakınıyorken birden, yan komşusu Bayramı görerek.

-Vay komşum! Ne haber nerelerdesin hiç görünmüyorsun?

-Sende hiç görünmüyorsun komşum! Görünmezlik zırhımı giyindin?

-Yok, komşum! Buralardayım! Sen görmüyorsun!

-Bende buralardayım! Senin bulunduğun mahallede sitedeyim!

-Anladım! Farklı saatlerde işe gidip gelmelerimiz oluyorsa!

-Yok, her sabah ben saat 7 de çıkıyorum, akşam altıda evdeyim.

-Hay Allah! Bende aynı saatlerde…

-Gelirken, yolda takıldığın bir yer var mı?

-Yok, direkt eve siteye giriş yapıyorum saat altı kırk beşte.

-Bende aynı saatte! Birkaç saniye ya önce ya sonra!

-Senin küçük oğlan, artık geceleri öyle fazla ağlayarak huzursuzluk çıkartmıyor.

-Ne küçük oğlanı komşum? Askere gitti geçen hafta, davullu zurnayla!

-Peki, ben neden duymadım? Aynı site içerisinde?

Bu böyle devam eder. Demek ki kırmızı ışık neden yanıyormuş? İşlek caddede karşıya geçmekte olan insanların kalabalık olması, insanın yalnızlığına çare olmaması ayrı bir dert, buna çare olması için, maalesef üzülerek yüzü kızarmış halde yanan kırmızı ışığın, uzun süre yanmasıyla, karşılıklı bekleyen insanların, bir an kendilerini karşılıklı fark ederek, yalnız olmadıklarını fark etmesine bir çare olması içindi! Yani insanlar ellerinde sürekli taşıdığı cep telefonlarının içinde kendisini kaybederken dünyasıyla birlikte o sanal boş dünyasından bir an kurtularak, etrafına bakarak kendisi gibi yaşayan insanların olduğunu, komşusunun, dostunun, eşinin, çocuğunun farkına bir an varması için yanıyordu, eskiden insanlar her an birbirlerini fark ederek yaşıyordu ondan dolayı trafik lambaları yoktu. vesselam.

Mehmet Aluç

( Trafikte Kırmızı Neden Yanıyor Bileniniz Var Mı... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 16.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.