MACARİSTAN ve TÜRK DEVLETLERİ TEŞKİLATI?

Vallahi ülke gündeminde sürekli küçücük olaylar büyütülüp, insanlar birbirini hırpalarken; dışarıda çok önemli olaylar çığ gibi büyüyerek kapımızı zorluyor.
Biz bunun farkında bile değiliz!

Bakın!
Geçtiğimiz hafta bir toplantı yapıldı İstanbul'da.
Kaçımız biliyoruz bunu?
Bu toplantıya kimler katıldı ve konu neydi?
Doğrusunu söylemek gerekirse; çok az kişi ya da şöyle diyeyim bu konuyla ilgili kişiler dışında hiç kimse!
2009 yılında bir teşkilat kurulmuş "TÜRK DİLİ KONUŞAN ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ".
Bu yıl 8.si gerçekleşti ve adını sıkça duyduğumuz ülkeler yanında, bizi hayrete düşüren bir ülke gözlemci statüsünde aramıza katıldı; MACARİSTAN!
Yahu ne alaka?
Macarlar Türk değil ki!
Yaaa... Yaaa...
Bunu biz diyoruz, onlarsa;
" Biz Allah'tan başka hiç  kimseden korkmayan şanlı Hun İmparatoru ATİLLA'nın torunlarıyız!" diyor ve elleriyle meydanlarda  BOZKURT🤘 işareti yapıyorlar.
Şimdiye kadar yalnızca Türk Devletlerinde kutlanan "Atalar Günü" son yıllarda Ağustos ayında Macaristan'nın Bugac yaylasında  "Hun-Türk Kurultayı" ve "Macar Atalar Günü" olarak muhteşem şenliklerle kutlanıyor.

Macaristan AB 🇪🇺üyesi.
Peki, diğer ülkeler hızla artan bu yüzünü doğuya dönüşe ve de özellikle
"Kardeşim biz Türk boyuyuz, yeter artık! Bizim vatanımız Orta Asya'dır" duruşuna nasıl tepki veriyor?

"Hayıırrr☝️
Vallahi de siz Türk değilsiniz😩Şaşırmayın, tepemizin tasını attırmayın!
Siz Türk olamazsınııızzz!" diye bas bas bağırıp, tehditler savururken🗣️🗣️🗣️
 Bizimkiler de
 "Aslını inkar eden kelptir🦮 (köpek demek) bize aslımızı inkar ettiremezsiniz?" diye konuşmaya devam edince başlamışlar araştırmaya.
Mezardaki kemikleri🦴 bile çıkarıp incelemişler ve çıkan sonuçlar onların gerçekten de Orta Asyalı olduğunu, Türk soyundan geldiklerini ortaya koymuş.
O günlerde BBC'nin , Macar Krallığının kurulduğu MS 1000 yılında Macar Kralına Bizans İmparatoru tarafından verilen tacın üzerinde "TÜRKİYA'nın KRALI" yazdığını ve bu tacın halen saklandığını ifade etmesi üzerine Macaristanlıların Türklük şuuru biraz daha gelişmeye başladı.
Avrupa'da en çok ezilen ve dışlanan bir toplum olan Macristan bu yüzden yüzünü doğuya çevirdi ve Türkiye'nin yanında durmaya ve stratejik ortak olma yönünde adımlar atmaya başladı. 

Şimdi anladınız mı son zamanlarda "Türkiye" adının geçtiği her yerde neden hemen "Macaristan" adı geliyor.
Şununla bağlamak istiyorum bu konuyu

"Küçük beyinler; insanları,
Orta beyinler; olayları,
Büyük beyinler; fikirleri ve sistemleri tartışır"
Beyinlerinizi büyütmenin yolu;
Okumaktır, araştırmaktır, sormaktır, sorgulamaktır.

NOT: "Türk Devletleri Teşkilatı (eski adıyla Türk Dili Konuşan Ülkeler İşbirliği Konseyi - Türk Konseyi), Türk devletleri arasında kapsamlı işbirliğini teşvik etmek amacı ile uluslararası bir örgüt olarak 2009 yılında kurulmuştur. Teşkilatın kurucu üyeleri Azerbaycan🇦🇿 Kazakistan🇰🇿, Kırgızistan 🇰🇬ve Türkiye🇹🇷dir. Ekim 2019'da Bakü'de gerçekleştirilen 7. Zirve sırasında Özbekistan, Konsey'e tam üye sıfatıyla katılmıştır. Macaristan🇭🇺 ise Eylül 2018'de Kırgızistan'ın Cholpon-Ata şehrinde düzenlenen 6. Zirve sırasında ve Türkmenistan Kasım 2021'de İstanbul'da düzenlenen 8. Zirve sırasında gözlemci statüsü kazanmıştır."

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
( Macaristan Ve Türk Devletleri Teşkilatı başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 16.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.