Evvelden dağlar üstlendi esrarengiz bu kadim sırrı. Ahirinde bulutların yüreği sızladı. Acıdan ve kederden paramparça, harabe ve virane oldu dağlar ile. 

      Sonra Uslandı dağlar ,Uslandı bulutlar. Ancak yükü cisminden, sözü aklından ve  izi yüreğinden ağır olan insan  kabule kaim oldu bu yükü .

     Halbuki ki onca yük ne civara sığacaktı yada ne civara varacaktı. Daha evvelden, isyana tutuşmuş ve çırayı ilk semah ile yakmış ....

    Sakın sanma..Sakın kanma ..bela dediler ancak lâ /ya kadar vardılar. Tâki  ecelin mührünü vurduğu güne kadar. 

     Unuttular abid kim, biad kime , mülk kim ,malik kime hepsini unuttular. Unutunca ,unutmadık/ unutulduk diye avundular. 

    Oysa Sem’i ondan Bâsir ondan verildi .Ondan düştü varlığın cemresine. Ancak onlar semayı değil yeri ibad edindi. Onlar aslı değil gafleti sırat edindi. 

     Niyet dönmek olduğunda olduran Allah, olduran niyeti öldüren beşer ,olmadan evvel, olacağı ölümle kelepçeledi. 

    Yetti mi ...! yetmedi azdı ve saldırdı .İnsan olma inayeti uzaklaştı. Iraklara gitti insan . Geriye sadece hüsran ve kan kaldı.

    Canı, candan geçip,  göçüp gidince göçmen kuşlar ile semaya , son semah sahnelendi. Semah ise dua ile değil  cisme duyulan acı ile sonlandı.

     Yetti mi..! Yetmedi. Bir den aldı uslanmadı,  binden aldı uslanmadı . Öfke tufanları büyüttü içinde .Kapıları kapattı meleklere.

     Bir seda işitince , hırs dağlarında keder şerbetleri yudumladı. Korkuyordu ancak gafletin süslü marifetleri içinde asiliği asil saydı.

   Sonra göz yaşını keyif ve gücü Rabbi edindi. Azdı ve Allah ben Rabb benim dedi. Oda yetmedi o yüzden , yaratan da  benim dedi.

      İşte size İnsandan uzak olan , şaşanlaŕın hikayesi. 
Erkam Yıldırım 

( İnsan başlıklı yazı #eryld tarafından 2.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.