''Birleşmiş Milletler tarafından engellilerin toplumsal yaşama tam ve diğer bireylerle eşit katılım sağlanmalarına ilişkin çalışmalar yürütülmüştür. Bu kapsamda engellilerin sorunlarına dikkat çekmek ve onları daha iyi anlayabilmek için 3 Aralık, 'Uluslararası Engelliler Günü' olarak ilan edilmiştir. Ülkemizde de çeşitli etkinlikler düzenlenerek eğitim, sağlık, çalışma hayatı gibi alanlarda fırsat eşitliği sağlanması ve farklılıklara saygı gösterilmesi, mekânsal erişim yanında teknoloji ve bilgiye erişimin bu bireyler için ne kadar önemli olduğuna dikkat çekilerek toplumsal farkındalık oluşturulması amaçlanmıştır.'' BASINDAN


Evet, bu gün Dünya Engelliler Günü ... Her sağlam insan aynı zamanda bir engelli adayı. Tabi ki Allah hepimize önce sağlık versin, kimseleri engelli sınıfına sokmasın... İstenilen bir durum değil. Çoğu zaman toplumumuzun engelliler bakışı ön yargılı... Bu kısır döngüden insanlarımızın kurtulması lazım...


Bu önemli gün münasebetiyle bir çok yerde konferanslar düzenlenecek, günün anlam ve önemini belirten konuşmalar yapılacak, engellilerin sorunlarının çözümü için öneriler sunulacak panellerde... Dileyelim tarih bir gün sonrasına geldiği zaman panellerde konferanslarda konuşulanlar, çözüm önerileri unutulmasın, kulak ardı edilmesin...


Bedensel engelliler için üretilen asansörlerin çalıştırılması, engellilerin binebileceği toplu taşıma araçlarının daha rantabl hale getirilmesi... Eğitimlerinin yarın kalmaması için çaba gösterilmesi... Sanatsal ve spor faaliyetlerinden azami derecede yararlanmalarının kolaylaştırılması... Ve bütün bunların 3 aralıktan sonrada gündemde tutulmasına özen gösterilmesi elzemdir...


Engelli olsa bile toplumda her dalda büyük başarı kazanan vatandaşlarımız var. Onlar engellerini asla kafaya takmadan topluma ve insanlara faydalı olmaya çalışmaktadırlar... Bizlerde gerek iş hayatında gerekse toplumsal yaşamda, engelli durumlarını asla onlara hatırlatıp, imalı davranış ve konuşmalardan kaçınarak, kazanabiliriz bu insanları...


Bir insanın engeli her ne olursa olsun, onlarda bu vatanın asli evlatlarıdır. Hiç kimse isteyerek engelli olmamıştır, şartlar, başa gelen istenmeyen kazalar veya başka sebeplerden yaşanabilir böyle durumlar. Dileyelim her geçen gün hayat engelliler için bir önceki günden daha kolay olsun. 3 Aralık Engelliler Günü Kutlu olsun. Yeter ki yüreğimizde ve beynimizde engeller olmasın...

( Bu Gün 3 Aralık Dünya Engelliler Günü başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.