Usta Ve Çırak

 Genç Dergi / BKZ: Usta


-Usta sana bir şey sorabilir miyim?

-Sor evladım nedir sorun?

-Sorun değil ustam, soru olacaktı.

-Evladım soru ise vardır bir sorun da o nedenle söylüyorum, sen daha yenisin çıraksın sende

öğreneceksin.

-Neden usta, kaybetmeden tecrübe kazanamıyoruz? Bunun bir okulu yok mu?

-Var ya evladım hayat okulu. Yaşadıkça öğreniyorsun.

-Usta ben öğrenip yaşamak istiyorum, bunca üzüntüye ayrılıklara düşmeden öğrenmek istiyorum.

-Böyle bir dünya ya da okul yok evladım, yaşa ve öğren. Ben sana desem ki evladım arabayı bir saatte zımparala boyaya hazırla ve boya desem bu mümkün olur mu?

-Olmaz ki usta, günler sürerek emek çaba gerek.

-Demek ki anında olmuyor çaba emek gerektiriyor.

-Usta bu her yerde aynı mıdır ki?

-Evet evladım.

-Zamanı gelmeden olsa olmaz mı?

-Olurda evladım zamanı gelmeden bu dünya da olmaz, ahirette olur o da iyi insan olursan olur.

-Oleyyyy biliyordum mutlaka bir yerde olacağını, usta oraya nasıl gidilir ki, hemen gitmek orada kalmak istiyorum evde hasta yatan annemle, beni bekleyen aç kardeşimle hemen şimdi.

-Ah evladım onunda zamanı var!

-Olsun ben beklerim, sen zamanı gelince bana haber verir misin usta?

-Ah evladım benim haber vermeme gerek kalmadan, sana haber verirler.

-Oh çok şükür usta, insanca yaşanacak bir yerde varmış buna da şükür.

 

 

İşte bu güzelliği yaşantıyı bilen varsa söylesin

Nedir bu densizlik, bu kuşkulu emeğe saygısızlık

Geceler gecesi hesap kitap yapsam da tutmuyor usta

Neden toplarken kazanırken eksiliyor her şey usta

 

Mehmet Aluç


( Usta Ve Çırak başlıklı yazı kul mehmet tarafından 6.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.