Benim meselem,
En muhkem gönül köprülerini kurmaktır.
Asırlık çınar ağacı misali gölgesi gür olmaktır.
Benim meselem,
Girilmeyen taşlaşmış gönüllere mahirce girmektir.
Gönül tarlalarına barış ve kardeşlik fidanlarını dikmektir.

Benim meselem,
Kimseyi hor ve hakir görmemek ve herkese kadir kıymet vermektir.
Yaradılanı işin kolayına kaçmadan yaradan'dan dolayı sevmektir.
Benim meselem,
Yerin göğün sahibi her şeye Kadir olan Allah'a canı gönülden şükretmektir.
Bu emanet can tende oldukça şanı yüce yaradanı ihlas ile zikretmektir.

Benim meselem,
Kimsesiz dul ve yetimleri, fakir fukarayı, garip gurabayı gözetmektir.
Gönül bahçesine gül sevdalısı bülbülleri öttürüp, yorgunlukları gidermektir.
Benim meselem,
Helal süt ile emzirilmiş insanların ayıp ve kusurlarını setretmektir.
Paslanmış körelmiş muhabbet ve sadakat kılıçlarını sevgi ile bilemektir.

Benim meselem,
İnsanları mukaddesat ile kandırmamak ve lisan-ı hal ile örnek olmaktır.
İlmi ile amel eden veli zatların önünde edebiyle oturmaktır.
Benim meselem,
İnsanı cennetlik eden sevgi, muhabbet ve ahde vefalılık ile asil gönüllere dolmaktır.
Dostlarıyla kucaklaşmak ve dostlarının neşe ve üzüntülerini paylaşmaktır.

Benim meselem,
Açların halinden anlayabilmek için sofradan doymadan kalkmaktır.
Başkalarının namusuna asla ve asla kem gözlerle bakmamaktır.
Benim meselem,
Toprak gibi tevazu, sular gibi cömert, güneş gibi şefik, karanlık gece gibi settar olmaktır.
Fikri güzel gönlü güzelleri bıkıp usanmadan fellik fellik arayıp bulmaktır.

Benim meselem,
İşin kolayına kaçmadan gerekenleri gerektiği gibi yapmaktır.
Dostlarını ne pahasına olursa olsun yarı yolda koymamaktır.
Benim meselem,
Bindiği dalı kesmemek, yediği tabağı kirletmemektir.
Dünya nimetlerini acılaştıran ölümü, sık sık tefekkür etmektir.

Benim meselem,
Mum olup karanlıkları aydınlatmak her konuda insanlara faydalı olmaktır.
Gönül vazosuna rengârenk yedi veren Muhammedi gülleri koymaktır.
Benim meselem,
Çorak arazilere bile barış ve kardeşlik fidanlarını dikip, can sularını vermektir.
Yedi düvele meydan okuyan, asil atalarımızın kemiklerini sızlatmamaktır.
13/ Aralık/ 2021
( Benim Meselem başlıklı yazı sadeceo tarafından 13.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.