BARAKTA BİR ÜVEYS  AĞA VARDI

 

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi

15.Aralık 2021

…………………………………………

 

       Barak Aşiret beylerinden, bir (Üveys Ağa) Üveys Öztürkmen vardı. Gemrik Köyünde bir acı kahvesini içmek bana nasip olmuştu. Birde Oğuzeli’nin Koçaklar Köyünden Üveys Öztürkmen’in damadı Sadık Koçak vardı. Sadık Koçak, Koçakzâde Sadık Koçak’ın torunudur.  (İbrahim Ağa)  İbrahim Koçak’ında oğludur. Ben ”Barakta eski aşiret beyleri ve an’anenelerimiz” başlığı altında bir yazı yazmıştım.  Yıl 1992, sayı 11, sayfa 37. Yöre Dergisine.  Barakta 4 aşiret beylerinden Silo Karaca (Karaca Bozgeyik) Muhammet Bey (Mehmet Akmelek) Hafney Mamet (Mehmet Tiryaki) birisi de, Rahmetli Öveys Öztürkmen idi. Öveys Öztürkmen, sadece Türkmen aşiretinin beyi değil, Barakta bütün aşiretlerin beyi idi. Senelerce mahkemelerden bir sonuç alamayıp,  hal olamayanların dâvalarını,  Üveys Öztürkmen karşılıklı olarak kişileri dinler ve davaya kibarca karar verir, hal ederdi. Sözü edilen Zat’ı muhterem Av. Hasan Öztürkmen’in de, babasıdır. Hasan Öztürkmen de barakta saygın isimlerden birisidir.  Rahmetli Mehmet Sağlamın yayımladığı Yöre Dergisinde Üves Öztürkmen’in  resmini de yayımladım. Bir vesikalık resmi hala arşivimde saklıdır. Bunlar Barakta unutulmaz ve yıkılmaz birer abidedirler. Benim gönlümde her zaman saklıdırlar.

       Gaziantep Şahinbey’e Bağlı Yeditepe Mahallesinde akrabalarımızdan emlakçı Ekrem Tiryaki ile sohbetimizde bunlardan söz ederken, Ekrem Tiryaki “Peki emmioğlu bunları bir yerde yazdın mı?” dedi. Ben de yazmadım deyince, “Gençlerimize ışık tutmak açısından bunları yazmanda yarar var” deyince, ben bu yazıyı kaleme almak ihtiyacı duydum.

       Yalınız Barakta aşiret beyi olan Üviys Öztürkmen’i burada birkaç satıra sığdırmak da mümkün değil. Ancak burada rahmet ile anmakla yetineceğim.

Bir de Oğuzeli’nin Koçaklar Köyünde Öveys Öztürkmen’in damadı Sadık Kocak vardı. Sadık Koçak, Koçakzade Sadık Koçak’ın torunudur. Babası Rahmetli İbrahim Koçak (İbrahim Ağa) dır. Biz İbrahim ağadan muhtar senedi ile dönümü bin TL den 40 Dönümlük bir sulu tarlayı,  40 bin TL fiyatla  satın almıştık. Tarlanın dönümü 250 bine çıktı ve köye kadıstro memurları geldi. Babama bütün komşular İbrahim Ağa sana bu tarlanın tapusunu vermez dediler.  Babamın haberi bile olmadan tarlanın tapusunu babamın üzerine geçirmişti, Rahmetli İbrahim Koçak. Bunlar asil insanlardır. Torunlarından  İbrahim Koçak ile Enver Koçak, Üveys Öztürkmenin de torunlarıdır. Koçak Baklavalarının işletmecisidirler. Bu gençlerin babaları olan Rahmetli Sadık Koçak  ile de ilgili küçük bir anımı, burada anlatmak istedim.

       Yıl 1978 Şimdiki Dr. Ersin Arslan Hastanesinde, hasta kabul memuru idim. Bir gün sabahleyin odama girdim ki, Sadık Koçak yanında bir hasta çocuk ile odamda oturuyorlar. Çocuk Gündoğan (Tilbaşar) Köyünden bir fakirin çocuğudur. Sadık Koçak bu fakirin çocuğunu hayrına hastaneye tedavi için getirmiş. Fakat o zamanın parası ile 200 TL ücret yazılmış, yatış kağıdına. Rahmetli Opr. Dr. Talat Bayram Baştabipliğe bakıyordu, o tarihte. Hastanın yatış kağıdını elime aldım, ücreti sildirmeye gideceğim sırada, Sadık Koçak sordu, nereye? Diye. Ben 200 TL ücreti sildirmeye gidiyorum dedimse, Sadık Koçak sildirme, devlete katkımız olsun dedi, 200 Tl yatış ücretini cebinden yatırdı. Hasta 10.15 gün yattıktan sonra şifa ile taburcu oldu. Dedim ki, Muhtardan bir fakirlik ilmühaberi getir de, hastane ücretini yatırma dedimse, yine buna da  gerek yoktur, devlete katkımız olsun, diyerek, hastanın hastane masrafını da cebinden yatırıp hastayı çıkardı. Sadık Koçak, çocukluk arkadaşlarımdan birisiydi. Kendisini, babasını  ve kayınpederi olan Üveys Öztürkmeni burada rahmet ile andık. Mekanları cennet olur inşallah diyorum. Bunlar memleketimizde paha biçilmez birer değerdirler. Bu değerlerin kıymetini bilip, her zaman rahmet ile anmalıyız. Ayrıca, bu gibi paha biçilmez insanlarımızı, kendimize örnek olarak almalıyız diye düşünüyorum.

      

( Barakta Bir Üveys Ağa Vardı başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 16.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.