Karizmatik Kelimeler Üzerine Az Bir Çalışma-1-

Liderlik Doğuştan Gelen Bir Özellik

  Monoton: Tekdüze, Sıkıcı.

 

A-Aklıma geldiği kadarıyla yalnızlıkla eş değer sanki belki, çok eş değer olmasa da bana göre, tek düze olması bakımında süreklilik arz etmesi, eş değer olabilir!

 

B-Bulunduğu değer anlam bakımında, kaygısı dışında sıkıcı olan bu anlama biz bir hoşluk katarak, bu sıkıcılığını giderebiliriz, bunun için az çaba emek gerekir.

 

C-Camdan dışarıya bakan Canan, bu tek düze sıkıcı hayatına bir nebze canlılık katması için camın kenarında oturmuş, hayaller kurarken, onu camın kenarında gören Cahit, ona âşık olarak Cananın bakışlarına bir gülümseme göndererek, gülümsetmiş aynı aşk dolu bakış ve duygularla gönlü hoşlukla dolmuş olan Canan bu sıkıcı monoton hayatını anında neşe hoşlukla silmek için Cahit’e bir gülücük ile selam vermiştir.

 

D- Dolaylı olarak ara vermeden, yani mütemadiyen sıkıntı veren bu hal, sonsuz ucu bucağı olmayacak bir biçimde her zaman hayatımızda olmayacağı kesindir, bugün varsa yarın yoktur.

 

E-Engin denizlere bakarak, bir yelkene binerek bu sıkıntılı halden kurtulmayı düşünen Emel, limana yaklaşan gemiye binerek gitmeyi düşünürken, telaşla gemiye yetişmeye çalışan Engin’in, telaşlı haliyle çarpışmasıyla, limanda denize düşmek üzere iken, Enginin ani bir hareketle tutması sonucunda kurtulmuş, karşılıklı bakışarak gemiyle engin denizlere varmadan, bu monoton sıkıcı hayatlarında o anda kurtulmuşlardır… Şimdi samimi bir arkadaşlıkla gemiye binmeden, sahilde yürüyüşe çıkmışlardır.

 

F- Farklı tarafsız olarak düşündüğümüzde, hayatımızda elbette ki monoton ve sıkıcı günler olacaktır, önemli olan bu durumu, bizim nasıl bir çaba içinde bunu atlatacağımızdır.

 

 

G-Genel yapısı ile bu durumun içinde, paradoksu yani çelişki ve aykırı düşünceyi içinde barındırıyor gibi olsa da kurak toprağı önce sürerek sonrasında gübre dökerek, içine gülleri diken Gökhan, bu kurak toprağı güllerle süsleyerek yetiştirmek için üstün bir çaba sergilemesi, komşu kızı Gülten’in dikkatini çekmiştir. Değişken yani parametrelerle düşünce dünyasında değişken bir atmosfer sağlayan bu davranışıyla gülümsetmiş, bu hali onun yanına yaklaşmasına, beraberce toprağa gülleri ekmelerine sebebiyet vermiştir.

 

H-Hayat bazen vurmalı çalgı dediğimiz Perküsyon gibi, vurmasıyla bize mesajlar verirken, bu vurma ile bizim kapıyı açarak gönül odamızı koridoru havalandırmamızı, istemiş olamaz mı acaba?

 

I-Islanarak yağmurda ıslanmayı seven Irmak, yağan yağmurun altında ıslanırken kendini saran bu monoton hayattan bir anda kurtulmuş sırılsıklam olurken, kendisi gibi yağmurda ıslanmayı seven ıramazanla (kafiye uysun diye böyle yazdım, aramızda kalsın) karşılıklı bakışarak sırılsıklam birbirlerine âşık olmuşlardır. İşte monotonluk ve verdiği mesajla bundan kurtulmayı seçen iki insan, yağan yağmurun altında ıslanarak anında tanışarak sırılsıklam bir şekilde âşık olmuşlar ve mesajı almış olmuşlardır.

 

İ-İş bu alanı kaplayan monotonluk, alanı kısarak daraltarak, biz sıkılacağımıza monotonluğu sıkarak başımızdan def edebiliriz.

 

J- Jale günlük diyetle birkaç kilo vermeye başlamak için henüz bir adım atamamışken, bu monotonluktan kurtulamamış, sabah kahvaltısında sucuk ve kırdığı üç yumurta ve salamı atıştırmanın telaşı ile evde bulunan anne babası kardeşim görmeden yemenin telaşındadır hala.

 

Okunma kalitesini düşürür diye diğer harflere geçmeden burada noktayı koyuyorum bu arada bu konuda yorumlarınızı bekliyorum bu beklemek olası bir açıyla pek fazla olmayacak gibi, haydi beni şaşırtın ve yorumlayın uzun uzun vesselam, selamlarımla.


Mehmet Aluç

Araştırmacı gibim sanki/Çalışma Alanında Bir Duayen Değil/Kendi Halinde Bir Karalayan.


( Karizmatik Kelimeler Üzerine Az Bir Çalışma-1- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 28.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.