Hoş Geldin de Biz mi Karşılayamadık Seni Hoşlukla Yeni Yıl!

 Yılbaşı tatili ne zaman, hangi gün? Yılbaşı tatili kaç gün? 2022 resmi  tatiller takvimi! - En Son Haberler

Her yıl olduğu gibi 31 Aralık günü gece saat, 24.00 itibariyle, yepyeni bir yıla girerken bu yeni yılın sayfaları bomboş önümüzde iken, biz içine nice sadece toplum için mi, yoksa sadece kendimiz için mi umut ve iyi kazançlarla sadece kendimiz için mi dileklerimizi yüklediğimiz, yepyeni mi 365 sayfalık yeni bir boş kitabın ilk sayfasını mı çevireceğiz? Yoksa hoş gelen yeni yılı kendi ellerimizle kirleterek yaşanılmaz bir halemi getireceğiz gönderdiğimiz eski yıl gibi acaba? Acaba yine sadece kendimize ait bir dünya, yeni bir yıl mı diyerek sadece kendimiz için olduğunu sanarak, diğer insanları önemsemeyerek onları yok sayarak mı geçireceğiz? Önce bu sorulara cevap vermek ve ondan sonra yenimi yoksa eskisinden daha kötü bir yıla mı gireceğiz öyle karar vermek gerekir!

 

BİR YIL BOYUNCA BU BOŞ TEK BİR SAYFAYI KENDİMİZ İÇİN Mİ DOLDURACAĞIZ İYİ DİLEKLERLE?

 

Oysa gönül sayfası dediğimiz dünyamızın sayfaları paragrafı yeni başlangıçlara için hazır iken bu sayfaları yırtıp atarak sadece kendimize bir ait bir sayfa bırakarak bu kitabın sayfalarına kendi arzularımızı sadece bize ait olacak söz hece ve kelimelerimizi yerleştirip, bir yıl boyunca bu boş tek bir sayfayı kendimiz için mi dolduracağız iyi dileklerle? İçine sadece kendimiz için mi fırsatların bol olmasını, yeni yıl toplumla beraber kutlarken gelecek olan günlerin iyiliğin mutluluğun sadece kapımızı çalmasını sadece bizim olmasını mı isteyeceğiz acaba?

 

PEKİ, TEK BİR SAYFAYA MUTLULUK BARIŞ SIĞAR MI ACABA?

 

Peki, tek bir sayfaya mutluluk barış sığar mı acaba? Huzur ve yaşamı toplum için yazmak ve dilemek sığar mı? Peki ya insanlığını kaybetmiş batı ve onun yardakçılarının zulmüne son vermek için kapsamlı önüne set olarak duracağımız bir duvar örüle bilinir mi masumlar için acaba? Öyle ise nasıl tek başına huzur ve yaşama sevincini tadabiliriz zalimler aramızda yaşarken? Yaşanmayan güzel yıllar yine yaşanılmadan yok edilerek zulüm altında baskı altında mı yaşayacağız yeniden? Acaba gelen yeni yıl mı? Yoksa giden yıl gibi eskimiş yılların bir tekrarı olan eskimiş yıllar mı olacak acaba?

 

Gelen yıl bizlerin gönül kırgınlıklarımıza, kalp ağrılarımıza ve tüm yaralarımıza bir merhem olacak mı?  Olacak iken bizler bunu zehirle değiştirerek insanları öldürmeye çalışanlara karşı çıkarak zehri onun vücuduna zerk edecek miyiz acaba? Farkındasınız umarım ne kadar cevap bulması gerek ne sorular varken gelen yıla yeni yıl diyebilir miyiz acaba?

“Mevlâna Celâleddin Rumi buyuruyor ki;
İnsanın kalbinde saklı öyle şeyler vardır ki, verdikçe çoğalır…

Bu hazinelerin başında SEVGİ gelir.
İşte bir dostun bir dosta verebileceği hediyelerden bazıları şunlardır ki!…

Gönlü rahatlatacak bir TEBESSÜM…
Kalbe kuvvet verebilecek bir TATLI SÖZ…
Morali düzeltecek bir TAKDİR…
Neşesini yerine getirecek bir ŞAKA…
Kızgınlığını söndürecek bir HOŞGÖRÜ…
Hoşa gidecek bir güzel DAVRANIŞ…
Sırrını sır edecek OLGUNLUK
Alan el değil, veren el olmanın YÜCELİĞİ
ALLAH’IN Rahmetini çekecek bir HAYIR DUA… Alıntıdır”

 

Bakalım giden yılın içinde bunlar var mı acaba? Yoksa eğer gelen yılın içine ekmedikçe gelen yıla yeni yıl dememiz pek mümkün olmayacak, yanlış mı düşünüyorum acaba? Vesselam, selamlarımla.

Mehmet Aluç

 

 Görsel alıntıdır.


( Hoş Geldin De Biz Mi Karşılayamadık... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 30.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.