MÜSLÜMAN YILBAŞI KUTLAMAZ

Mukaddime: 

Rahmân ve Rahîm olan Allâh’u Teâlâ’nın Adıyla…

Hamd, Allâh’a mahsustur. O’na hamd eder, O’ndan yardım ve mağfiret dileriz. Nefislerimizin şerrinden ve amellerimizin kötülüğünden O’na sığınırız. O’nun hidâyete erdirdiğini hiç kimse saptıramaz, saptırdığını ise hiç kimse hidâyete erdiremez. Şehâdet ederim ki, Allâh’tan başka ibâdete lâyık hiçbir ilâh yoktur. Ve yine şehâdet ederim ki, Muhammed aleyhisselâm O’nun kulu ve Rasûlü’dür…

Bundan sonra:

Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), Müslümanların, itikat, ibadet; giyim, yeme, içme; alış-veriş, konuşma ve benzeri işlerde kâfirlere benzemesini yasaklamıştır!

(1) Allah'u Teâlâ şöyle buyuruyor:

“Ey iman edenler! Benim de düşmanım, sizin de düşmanınız olanları dost edinmeyin! Onlar size gelen gerçeği inkâr etmişken, onlara sevgi gösteriyorsunuz! Oysa onlar Rabbiniz olan Allah’a inandığınızdan dolayı Rasulü ve sizi yurdunuzdan çıkarıyorlar! Eğer sizler Benim yolumda savaşmak ve rızamı kazanmak için çıkmışsanız, onlara nasıl sevgi gösterirsiniz? Ben sizin gizlediğinizi de açığa vurduğunuzu da bilirim. İçinizden kim bunu yaparsa doğru yoldan sapmış olur!” (Mumtehine: 60/1)

(2) Allah Subhanehu ve Teâlâ şöyle buyuruyor:

“Ey iman edenler! Yahudi ve Hristiyanları dost edinmeyin! Onlar birbirlerinin dostudurlar. Sizden kim onları dost edinirse, o onlardandır! Şüphesiz ki Allah, zalimler topluluğunu hidayete erdirmez!” (Maide: 5/51)

(3) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

“Kim, bir topluluğa benzerse o da onlardandır!” (Ebu Davud 4031, Ahmed bin Hanbel Müsned 2/50)

(4) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

“Bizden başkalarına benzemeye çalışanlar bizden değildir! Yahudi ve Hristiyanlara benzemeyin! Yahudilerin selamlaşmaları parmak işaretiyledir. Hristiyanların selamlaşmaları ise el ile işaret etmekledir.” (Tirmizi 2835, Albânî Sahihu’l-Cami’ 5434)

(5) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

“Bizden başkasının sünnetiyle (yani âdetiyle) amel eden bizden değildir!” (Taberani Mucemu’l-Kebir 1/118, Albânî Silsiletu’l-Ehadîsi’s-Sahiha 5/193)

(6) Ömer bin el-Hattab (Radiyallahu Anh) şöyle demiştir:

“Allah’ın düşmanlarının bayramlarından (yani yılbaşı kutlamaktan) sakınınız!” (Beyhâki Sünenu’l-Kubra)

(7) İbni Kayyım el-Cevziyye (Rahmetullahi Aleyh) şöyle demiştir:

“Kâfirlere mahsus bayramları (yani yılbaşını) tebrik etmek haramdır!

Müslüman bir kişinin Yahudi ve Hristiyan birine, ‘kutlu olsun’, ‘tebrik ederim’ demesi haramdır! Bu, haça secde etmelerini tebrik etmek gibidir! Hatta bu, Allah’ın Katında en büyük günahlardan ve içki içmeyi, bir cana kıymayı, zina yapan kişiyi ve benzeri şeyleri kutlamaktan çok daha fazla nefret ve buğz edilmesi gerekenlerdendir!

Sözün özü; Herkim, bir kulu bir günahtan veya bir bid’atten yahut da bir küfürden dolayı tebrik ederse, kuşkusuz ki, Allah’ın gazabına ve öfkesine maruz kalır!” (Ahkamu Ehli’z-Zimme 1/205)

(8) İbni Teymiyye (Rahmetullahi Aleyh) şöyle demiştir:

“Bir Müslüman’ın, kâfirlere dini bayramlarını, törenlerini kutlamaları için her hangi bir şekilde yardımcı ve aracı olması da caiz değildir! Kutlamalarında kullandıkları malzemeleri, araç ve gereçleri, hindi, yumurta, fıstık, çerez, kuruyemiş, yiyecek, içecek, elbise, çam ağaç ve benzeri şeyleri satmak, hediye etmek ya da bu işlerin icrasında kullanılacak her hangi bir araç gereci kiralamak, onların hizmetine sunmak haramdır!

Bütün bunlarda dinen yasak ve haram olan bir masiyetin işlenmesine yardımcı/vesile olma söz konusudur ve bu iş tıpkı ehli küfre içki yapacağını bile bile üzüm ya da üzüm suyunu satmak gibi haramdır!

Herkim, bunlardan birisini, ister onlara şirin görünmek için yapmış olsun, ister onlara sevgi ve muhabbet beslemek için yapmış olsun, ister utandığından dolayı yapmış olsun, isterse başka bir sebeple (yani para kazanmak için) yapmış olsun, bu kimse fasıktır/günahkârdır!

Çünkü bu davranış, Allah’ın Dininde başkalarına yani gayri müslimlere yağcılık yapmaktır! Bu, kâfirlerin manevi olarak güçlenmesine ve onların dinleriyle övünmelerine sebep olur!” (Mecmuû’l-Fetâvâ 25/329)

(9) Allah Azze ve Celle şöyle buyuruyor:

“İyilik ve takva üzerinde yardımlaşın! Günah ve düşmanlık üzerinde yardımlaşmayın! Allah’tan korkun! Kuşkusuz ki, Allah’ın azabı çetindir!” (Maide: 5/2)

Hâtime:

Hamd âlemlerin rabbi olan Allâh’a mahsustur. Salât ve selâm yaratılmışların en hayırlısı Muhammed sallallâhu aleyhi ve sellem’in, âlinin ve ashabının üzerine olsun.

Yardım ve başarı, izzet ve şeref Allâh’tandır.

O, her şeyin en iyisini bilendir.

Muvahhid Kullara Selâm Olsun.

Polat Akyol.

KAYNAK :  

TEVHİD DAVETİ

 KUR’AN VE SAHİH SÜNNET


( Müslüman Yılbaşı Kutlamaz başlıklı yazı Polat Akyol tarafından 7.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.