Henüz ufak yaşlarda çocuklara insan ve hayvan sevgisi ile canlılara karşı merhametli olma duygularını kazandırmamız gerekiyor. 
     11 yaşındaki oğlum Muhammet Furkan, önce sokakta bir ayağı kazaya uğramış ve aksayarak yürüyen kedi Minnoş'a sahip çıktı. Ona yiyecek veriyor ve sevgi gösteriyor. Hayvan da apartman kapısında O ’nu her gördüğünde, koşup ayaklarına, bacaklarına dolanıyor, sevimlilikler yapıyor. Sabahları okul servisine kadar uğurluyor. Bir de kedilere nankör diyorlar! Ne var ki, kırık ayağı kendiliğinden kaynayıp doğru yerden birleşmediği için hep aksayarak yürümek zorunda kalacak. 
     Furkan dün akşam da elinde bir güvercin yavrusuyla eve girdi. Çatı arasından muhtemelen yuvasından çıkmış, tam uçamıyor. Merdiven boşluğuna düşmüş. Dışarıya bıraksa soğuktan ölecek. Bir karton kutuya koyup bakıma aldı. Hayvan ısınınca canlandı. Bir kaç gün misafir edeceğiz. Tam olarak uçmaya alışınca bırakacak doğaya. Daha önce de balkonda, klima motorunun arkasına taşıdığı çer çöpten, ince bir işçilikle ördüğü yuvasında, bir kumrunun yumurtlama ve yavrularına ağzında taşıdığı kusmuklarla nasıl sahip çıktığına şahit olmuştuk. Vakti geldiğinde yavruların palazlanıp uçtuklarını görünce, içimizde bir burukluk oluşmuştu. Bir daha göremeyeceğiz diye.
     Sonuç olarak, çocuklarını terk edip giden anneler,  sokak ortasında kılıçla tanımadığı insanları keyfi katleden insanları gördükçe, insanlığından utanıyor insan.          
     Şiddetin temeline indiğimizde, sevgisizlik, merhametsizlik, eğitimsizlik yüzünden olduğunu anlıyoruz. 
     Bir eğitimci olarak bizlere ve tüm ebeveynlere çok iş düşüyor. Sevgiyi, merhameti, küçük yaşlarda gönüllere nakşetmemiz gerekiyor. 

09.01.2022
Muhittin Alaca
( Çocuklarda Hayvan Sevgisi Ve Merhamet başlıklı yazı Alaca tarafından 9.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.