Vatandaş olmak, kamu dairesine karşı Hukuk yolu ile kazanılmış en önemli insanlık zaferidir.. 
Roma da en zor sey vatandaş olmakdı.Vatamdaşı olmayanlara bile Afrika da Arap yarım adasında, Anadolu da ayrımsız köprü yol su kemeri hizmeti götüren Roma iş vatandaşlığa gelince kılı kırk yarıyordı.. İstihbarat tutanakları tek tek not alıyordu.. İyi çocuk notu alanlar, Vatandaş oluyordu.. İlk asker olarak aldıkları  yabancılar ve köleden geçme güçlü yeteneklier asker oluyordu.. Çocık olarak alınan esir ler savaşçı olarak yetiştiriyorlardı.. Civilus etimolojik olarak latince den geliyor, " Vatandaşlık.."
Fransızcadan bize geçmiş orjinali civil...SİVİL  Bizde resmi olmayan olarak anlaşılan bir kelimedir. Biraz değiştiğinde bir sürü anlamı çıkar
Sivil'ce içini sıksan irin değil çok afedersin bizde b*k çıkar.. Sivllik bir hizmetkarlık aracı olarak algılatılmaya çalışılıyor.. Zor zannaat elde ettiğimiz haklar"milli güvrnlik kamu düzeni"  gibi kavramlarla giderek etrafındaki  çember daralıyor..
Cumhuriyet bizde, kula kul olmaktan çıkışın tarihidir.. Zoor elde edilen Kazanımlar kolay kaybedilemez. Askerleştirme metodu;"İtaat et rahat et"kuralı ile  formüle edilen, sivil anlayışın geldiği ötekileştirme metodu dur. 
Yavuz zamanı itaat etmeyen ya Horasan a iadeyi göç etti.. Ya öldü.. Ölmeyip itaat edenler, hayatlarına şafiileşerek kürtmen olarak hayata doğu ve güney doğuda devam ettiler..
"Köylü milletin efendisidir"diyen Atatürk, askerlikten sivilliğe geçişin ve bu yolda mücadelenin  diğer adıdır.. Ölümü sonrasında gelenler,zannedersin kapıkullaştırma uzmanıdırlar.. Partili değilsen sivil değil  köylüsündür. Deyip şalvar giyenlerin şalvarlarının orta yerlerini kesip, dövüp, kıyafet kanununa muhalefetten işlem yapıp, köylerine gönderdiler.. 
1950 ye gelince partiliysen "vatan cephesinden" deyip akşama kadar radyolardan liste liste okuyup, mahalle zengini yaratacagız diye bir zengin çıkarırken  tüm mahalleyi fakileştirdiler..
1960 ihtilaline gelinceye kadar Tck 163 ü getirip fetö nün temelini Yehova şahitleri ile ortaklaşa   atanlar, 1960 İhtilali  ile Atatürk Türkiye sine ilk amerikancı askeri darbeyi yaptılar.. Sivil kavramı bizden yerine daha iyi amerikancı olanlar anlaşıldı.. Tommiks Teksas amerikan çizgi romanları ve kahramanları 12 Eylüle kadar sagcı ve solcu çocukların içinde  kahramancık figürlerini koyarak kahramanlık adına birbirini öldürtdüler.. Hem de aynı silahla.. 
Sivil kelimesinin yerini artık açıkça asker gözüken ama "bizim çocuklar" denilen amerikancılar ve içeri tıkılan kahramancıklar ile boşaltılan siyasi arenaya amerikan heyetini zamanında kerhaneye götürdüğü yazılan Özal geldi.. İlk işi hemen Abd de  okumuş yeni yetme çocukları genel müdür, bakan müsteşar yaparak, partisiz ak saçlı bürokratları boşalttı.. Artıık vatandaş kabul edilen  sadece Anap lı olanlardı.. Memur mu olacaksın, hibe mi alacaksın" getir referensı, götür" oldu.. Diğerleri sivil gibi dursa da partili olmadığı için vatandaş bile sayılmazdı.. Aç olsun.Mahalleler fakirlemişdi o dönemde şehirler fakirleşmeye başladı. İstanbul göçü kitlesel olurken 1993 den itibaren fetö kitlesel olarak sivilleşiyordu bürokratlaşırken.. 2002 amerikancı sivil darbe olarak tasfiye edilen bürokrasi ve geleneksel davranış modellerinden sonra "kurumların tasfiye süreci" Atatürk Türkiye sine yapılan son darbe "altın vuruş" darbesi dir.. Muhtar olamaz diyenlere karşı ben hükümlüyü bile başkan yaparım savaşı halen devam ederken artık sivilliği n anlamı da Akp liysen sivilsin değilsen vatandaş bile değilsindir.. 1.olursun kpss de işe giremezsin.. Fabrikan vardır partili değilsen maliye olmadı çevre sağlığı işini bitiir. Fetö artık legal görünüm lü illegal tetikçidir. Mahkemeye düşürür sicilini bozar.. Okul hayatını bitirir.. Partiliysende  davan soruşturma da kapatılır bariz ofsaytdaysan da davan zamam aşımına yedirilir.. duhul ederek gebe edenler, son aşamasından bir önce pervasızlaşarak asıl hakime yönelince işleri şeklen bir milad oluşturularak bitti gösterildi ama amerikancı siviller bu ülke de bitmez.. Sivili askerleştiren sistem çözülmedikçe düzülen hep sabit kalır...1938 yılına kadar vatandaşlık bilinci oluşturmaya çalışan devlet.. Cumhuriyet vatandaşlık bilincini oluşturmakla başlar.. 
Atatürk  sonrası, tekrar kapıkulluğuna devşirmeye çalışılan" partili vatandaş "anlayışına ikame edilmiştir.. Tek çözüm, delege sisteminin lagvedilmesi,süreli aidat yükümlülüğünü yerine her üyenin oy kullanabildiği ,seçmen bilincini partili köle bilincine dönüştüren  parti hegomamyasının yok edildiği, sistemdir.. Stratejik akıl, teknolojik akıl, parapsikolojik veriler kurumsallaşmadı.. ve karşıdan gelen salvolara  cevap verecek analiz kurumları yok.. Ama sokakdaki Vatandaş BİLİNCİ  bunların hepsini yener.. Önemli olan ÖTEKİLEŞTİRME oyumuma gelmeden bir hareket etmek
( Kulluktan Askerliğe Vatandaşızlık başlıklı yazı HALİLİ tarafından 15.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.