Deneme / Mizah Denemeleri

Eklenme Tarihi : 16.01.2022
Okunma Sayısı : 1173
Yorum Sayısı : 20
Günün Yazısı

Bu Yazı 17.01.2022 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

-Düşündüm … Her şeyin bir star yarışması var da şiir star yarışması niçin olmasın? Yok hani bazı şiir dernekleri ya da Sivas, Tokat, Kayseri kuruluşları bazen şiir yarışması düzenliyorlar ama…
-Abi Sivas, Tokat, Kayseri kuruluşları ne?
-Ya hani STK lar var ya. Sivas, Tokat, Kayseri değil mi onun açılımı.
-Yok abi . O dediğin Sivil Toplum Kuruluşları oluyor.
-Neyse ne…İşte o STK lar ve dernekler şiir yarışması yapıyorlar hani. Sonra da yarışmaya katılan tüm şair ve şairelere birer plaket veriyorlar ya işte onun gibi bir şey değil. Şöyle televizyonlarda seyrettiğimiz pop star yarışmaları gibi bir şiir star yarışması neden olmasın?
-Valla harika olur abi. Sen bu işe bir el atsana. Zaten el atmadığın bir bu kalmıştı. Ona da el at, olmuşken tam olsun.
*****
Değerli bir dosta açtığım şiir star yarışması fikri onun tarafından da görüldüğü üzere oldukça heyecan ve takdirle desteklenince kolları sıvadım ve bir şiir star yarışması organize ettim.
*****
Başlıyoruz Efendim.
****
Büyük bir Te ve nin koskocaman bir stüdyosundayız. Sahnede ünlü sunucu Harika Kaymak, Jüri üyelerimiz ülkemizin ünü yurt dışını da aşıp Mars’a kadar uzanmış olan meşhur şairleri…Onlardan kısaca Bi Jü ( Birinci jüri üyesi ), Ki jü ( İkinci Jüri üyesi ) ve Çü jü ( Üçüncü Jüri Üyesi ) olarak bahsedeceğiz.
Uzatmayalım değil mi?
Harika Kaymak topuklarının üzerinde yaylana yaylana sahneye gelir.
HARİKA KAYMAK- Evet her biri yirmi beş Tl karşılığında stüdyomuzu doldurmuş olan sayın misafirler ve, televizyonları başında bizleri seyretmekten başka bir halt bilmeyen uyuşuk seyirciler. Sami Biberoğulları denilen bir zır delinin başının altından çıkmış olan şiir star yarışmamıza hoş geldiniz.
Salon tabii ki alkıştan inin inim inliyor, ‘’ Sami sen bizim her şeyimizsin ‘’ nidaları arş-ü âlâda yankılanıyor.
HARİKA KAYMAK- Sizlere jüri üyelerini tanıtmama gerek yok sanırım. Bu tipleri tanımayan mı var bu ülkede? O bakımdan direk olarak…
TEPEDEN BİR SES- ( Aslında reji tabii ki ama ben ona tepeden bir ses diyeceğim. Böylesi daha hoşuma gidiyor.) Lan geri zekalı…Direk değil, direkt.
HARİKA KAYMAK- Pardon, direkt olarak yarışmaya geçiyoruz. Huzurlarınızda ilk şairimiz:
Adı: Gamze
Soyadı: Zedeyim Deva Bulmam.
Alkışlarınız Gamze Deyim Deva Bulmam için…
Şair Gamze Deyim Deva Bulmam büyük alkışlarla sahneye geliyor. Tabii ki birkaç saniye önce ‘’Sami sen bizim her şeyimizsin’’ diye yırtınan seyirci iki saniyede satmıştır Sami’yi ve ‘’ Gamze sen bizim her şeyimizsin’’ diye bağırmaktadır.
Gamze ıpıslak, buğulu, bir bahar yeli gibi, ılık ılık, insanın içinde olur olmaz duygular uyandıran, seksen beşlik dedeyi bile yirmilik delikanlıya çeviren bir kızıl goncaya benzeyen dudakları ve her biri ayrı bir istiridyeden çıkmış olan inci gibi dişlerinin arasından o billur ile kadife arası sesiyle başladı okumaya.
GAMZE DEYİM DEVA BULMAM-
Al bana,
Çorap terlik al bana
Çorap, terliği bırak
Bir an önce dal bana
Ah can tanem,
Oya gibi işle beni
Isır beni, dişle beni.
Gece hep yanımda kal
Gündüzün düşle beni
Hedef tahtan ben olayım.
On ikiden şişle beni.
Haydi koçum geç atağa,
Bakma yorgana yatağa
Sen ağa, ben ağa
İnekleri kim sağa
Haydi koçum bir daha.
Salon yıkılmaktadır ‘’ Gamze pasapasın olayım yavrummm’’ sesleriyle.
Sunucu Harika Kaymak Jüriye döner.
HARİKA KAYMAK- Evet..Şimdi 1. Jürüi üyemizden yorumunu alalım.
Bİ JÜ- Çok lö püf ve çok çok prefarmasyon bir şiir.
GAMZE-Ha?
Kİ-JÜ: Yani bacım diyir ki bi poha benzememiş.
ÇÜ JÜ- Eeeee tabi benzetemezsiniz muhteremler. Neden? Çünkü tasavvufu bilmiyorsunuz. Eğer bilseydiniz bu şiirde ne mecazlar, ne mecaz-ı mürseller, ne Karamürseller, Ne Cemal Gürseller bulurdunuz ama nerdeee. Sizde o tahsil, o edebiyatla pişmişlik nerde?
Bİ JÜ- Bize cahil diyene de bak hıhhh. G.tümün kenarı.
Kİ JÜ- Lo sen biye cahal mı diyirsen?
HARİKA KAYMAK- Şeyyy. Yorumlara geçsek..
Kİ JÜ: Çoh güzel olmuş bacım. Allahan Gurban. Üreginden öptüm.
Bİ JÜ: Ay bunun neresi güzel ayol. Sen de mi hanzo musun nesin anlayamadım ki.
ÇÜ JÜ- Daha bu muhteremin hanzo olduğunu anlayamadın, gelmiş burada bu ulvi şiiri anlamaya çalışıyorsun. Tuzlayım da kokma e mi?
HARİKA KAYMAK- Sayın jüri üyeleri lütfennnn.
Kİ JÜ- Sayın jüri üyeleri, sayın jüri üyeleri…Tutturdun bir sayın jüri üyelereri. Bi bırah da şu mendebur garı ile şu gavat herifin ağzının payını verem.
HARİKA KAYMAK- Ama sayın jüri üyesi. Bakın yarışmacı sap gibi ayakta kaldı. Puanınız neyse verin de ittirip gitsin kızcağız. Di mi ama?
Bİ JÜ: Ben diyeceğimi dedim. İlaveten bu şiirin oldukça homosapiens bir şiir olduğunu da eklemek zorundayım farmakolojik açıdan bazı nüansları nonfigüratif nesneller içerse de betimlemeler yerli yerine oturmamış. Benden 3 puan
Kİ JÜ- Sen ona bahma bacım. Şiir çoh güzel. Hani yüreginden öptüm demiştim ya. Vaz geçiyem. Her yeriy öpüyem. Benden 10 puan.
ÇÜ JÜ- İlahi aşk ancak bu kadar güzel ifade edilebilirdi. Fenafil berzah makamından , fenafillah makamına atlamışsınız. Maaşallah, süphanallah. Rabbim emeklerinizi zay, sizi bu alem-i fanide rezil rüsvay eylemesin benim güzel kızım. Benden de 10 puan.
HARİKA KAYMAK- Evet sayın seyirciler…Hesap makinesiyle topladık, sayın Gamze Deyim Deva Bulmam toplam 23 puan aldı. Şimdi ikinci yarışmacımız Safiye Tamkafiye’yi çağırıyorum huzurlarınıza.
Gamze sahneden usul usul ayrılırken öteki kapıdan yavaş yavaş Safiye Tamkafiye içeri girer.Bizim yalaka seyirci bu sefer de ‘’Safiye sen bizim her şeyimizsin’’ diye tezahürat etmektedir. Anlayacağınız o sahneden bir öküz geçirseniz onun için de ‘’Öküz sen bizim her şeyimizsin ‘’ diye bağıracaklardır. Yalakalık işte parayla mı? Evet parayla. 25 Tl ile 50 Tl arasında değişiyor.
Safiye başıyla seyirciyi selamlarlarken kıçıyla jüriyi, başıyla jüriyi selamlarken kıçıyla seyircileri selamladıktan sonra şiirine başlar.
SAFİYE TAMKAFİYE
Ey yar
Biliyor musun kaç Pazartesi oldu sen gideli
Kaç Salı
Kaç Çarşamba
Kaç Perşembe
Kaç Cuma
Kaç Cumartesi
Kaç Pazar.
Nereden bileceksin ki
Kaç Pazartesi
Kaç Salı
Kaç Çarşamba
Kaç Perşembe
Kaç Cuma
Kaç Cumartesi
Kaç Pazar geçtiğini
Saymadın çünkü
Oysa ben tek tek saydım
Kaç Pazar
Kaç Pazartesi
Kaç Salı
Kaç Çarşamba
Kaç Perşembe
Kaç Cuma
Kaç Cumartesi
Kaç Pazar geçtiğini.
Saydım ve gördüm ki
Bayağı çok Pazartesi
Bayağı çok Salı
Bayağı çok Çarşamba
Bayağı çok Perşembe
Bayağı çok Cuma
Bayağı çok Cumartesi
Bayağı çok Pazar geçmiş
Bu aşkın üzerinden.
Evet..Bu aşkın üzerinden
Bu kadar çok Pazartesi
Bu kadar çok Salı
Bu kadar çok Çarşamba
Bu kadar çok Perşembe
Bu kadar çok Cuma
Bu kadar çok Cumartesi
Bu kadar çok Pazar geçti
Bir tek sen geçmedin.
Evet bu aşkın üzerinden bir tek sen geçmedin
Üstünden bir tek sen geçmedin.
Bİ JÜ: Kübik ve Rokoko tarzı sürrealizt bir deneme bu değil mi kızım?
SAFİYE: Ben yüreğimden dökülenleri yazıyorum genelde.
Bİ JÜ: Evladım her şair yüreğinden dökülenleri yazar. Yoksa sen bizim g.tümüzden dökülenleri yazdığımızı mı sanıyorsun? Ben sana nerenle yazdığını mı sordum?
SAFİYE- Hüüüüüüüü ( Ağlıyor yani )
Kİ JÜ- Sen bu kokanaya bahmayasan bacım. Çoh güzel olmuş. Üregeen sağlıh.
Bİ JÜ- Ayol bunun neresi güzel, papağan gibi tekrarlamış durmuş
Kİ JÜ: Ula görmirmisen? Uyah dersen uyah, ayah dersen ayah. Kafiye dersen kafiye, Safiye dersen Safiye. Daha ne olsun?
Bİ JÜ- Offfff…İmgelere boğmuş şiiri
SAFİYE- ( Ağlamanın dozunu daha da arttırarak) Vallahi billahi Simgeyi ben boğmadım teyze. Kızla doğru dürüst tanışıklığım bile yok. Hüüüüüüüü.
ÇÜ JÜ: Şu masumeyi de ağlattınız ya Rabbim sizi nâr-ı cehenneminde ebediyen tavuk çevirme gibi kızartsa azdır. Bu muhteşem ilahi aşkı görmüyor, zavallı kızın yüreğinden çağlayan mısraların onu nasıl adım adım beşeri aşktan ilahi aşka yatay geçiş yaptırdığına şahit olamıyor, kafiyeyle, uyakla, sürrealiztle uğraşıyorsunuz. Mâsivayı tek edin muhteremler. Mâsivayı terk edin ki alem-i ervahta yüzünüz ak ola.
Bİ JÜ- ( Kİ JÜ ye) Ayol söyler misiniz? Bunun neresinde kafiye, neresinde uyak var? Düpedüz serbest şiir bu.
Kİ JÜ- Ula arhadaş şiir bu şiir. Şiirin serbesti, grekoromeni mi olur angut?
ÇÜ JÜ- Muhteremler çok yanılıyorsunuz. Bu şiir aruz şiiri. Kızımız aruzla yazmış
SAFİYE- Vallahi billahi ben kendim yazdım. Horozla filan yazmadım. Kim çıkarıyor hakkımda bu asılsız dedikoduları yaaaa. Hüngür hüngürrrrr( Ağlamanın dozu artıyor tabii ki)
HARİKA KAYMAK- Evet sayın jüri üyeleri. Değerlendirmeleri aldığımıza göre puanları rica edeyim.
Bİ JÜ- Ay şiire tövbe edicim vallahi. Benden iki. Daha da zırnık çalışmaz.
Kİ JÜ: Bacım..Şiir çoh çoh güzel de ohurken az vurgulu ohuman lazım. Yani dinleyen anlamalı ki her şey geçti ama sevdiğin geçmedi üzerinden. İşte orada biraz zayıf galmışsan. Benden dokuz.
ÇÜ JÜ- Keşke bu şiiri failatun ile değil de Müstefilatun vezniyle yazsaydınız güzel kızım. O hatanızdan dolayı benden sekiz puan.
Safiye Tamkafiye hüngürdeyerek sahneden ayrılırken sahneye attığı her adımıyla sahnenin döşemesini sallayan bir vatandaş gelir ve Tabii ki sunucu Harika Kaymak onu da takdim eder.
HARİKA KAYMAK- Evet stüdyomuzda dedikodu kazanını kaynatmış değerli misafirlerimiz ve ekranları başında çekirdek çitleyerek programımızı seyreden musibet seyircilerimiz. Şimdi de huzurlarınızda ‘’ Biz bu vatan için ‘’ adlı şiiriyle Tayyar Yarma…
Seyirciyi söylemeye gerek yok: ‘’ Tayyar sen bizim her şeyimizsin’’ He he Tayyar sizin her şeyiniz…
Tayyar Yarma tam sahnenin ortasına gelir sert bir topuk selamı çakar ve şiirini okumaya başlar:
TAYYAR YARMA-
Vatan için gerekirse
Can veririz can veririz
Şayet gerekmiyor ise
Hiç fark etmez kan veririz.
Aldık mı gemi azıya.
Çıkarız ova, yazıya
Hem koyuna hem kuzuya
Çan veririz, çan veririz.
Canı aşkla pişiririz.
Göbeciği şişiririz.
Kelle, kulak düşürürüz.
Zeytin, peynir nan, veririz.
Kıçımızda yoksa da don
Martavala vermeyiz son
Toplaştırsak bizler beş-on
Fukaraya han veririz.
Pc başında yatarız.
Hem yatarız hem atarız.
Herkese çalım satarız.
Yiyip içip yan veririz
Hem asarız hem keseriz
Gah tozutur gah eseriz.
Şak şak demezsen küseriz
Tarihlere şan veririz.
Bİ JÜ- Ay bu ne be. Can veriyo, kan veriyo, asıyo, kesiyo…Stüdyoyu mahalle kasabına çevirdi bir anda.
Kİ JÜ- Ula bunu da mı begenmedin huysuz avrat?
Bi JÜ- Yok yani aslında hiç de fena değil. Özellikle de her kıta ‘’ veririz’’ diye bitince bende içsel çağrışımlar yaptı fakat nasıl diyim. Oldukça strafosforik olmuş. Hani daha yumuşak ve daha mutedil ambiyansla çok da primifirikik hale getirilebilirdi.
ÇÜ JÜ- Yanılıyorsunuz her zaman olduğu gibi. İşte böyle civanmert gençlerimizin yazdığı iman-ı tahkikiyi pek kuvvetli bir surette bu vatanda neşreden ‘’ Biz bu vatan için’’ gibi şiirler olmasaydı, bu dehşetli asırda, acip inkılap ve infilaklarda bu mübarek vatan, Kur’ân ını, imanını dehşetli sadmelerden tam muhafaza edebilir miydi? Kat’iyyetle edemezdi. İşte bu sebepledir ki elzem olan aşk-ı vatan ile çerağ olmuş bu gönülleri bila kayd teşvik ve taltif etmeliyiz.
TAYYAR- ( İçinden, ama biz duyuyoruz ne dediğini) Ulan hangisi beğendi, hangisi beğenmedi bir anlayabilsem ben de bir iki çift laf edecem de…
Ki JÜ- Ben kısa ve öz olahtan açıklayacağım düşüncemi: Yürrü goçum. Kim tutar seni.
HARİKA KAYMAK- Eveeeeettttt. Yorumları aldığımıza göre şimdi puanları alalım.
Bİ JÜ- Benden beş puan. Ama şair gelecek için ümit vaat ediyor. ( Tayyar’a) Akredidasyonlara ve simülasyonlara, ha bir de kombinasyon ve permütasyonlara iyi çalışman lazım. Tamam mı evladım?
TAYYAR- Eyvallah hanım abla.
Kİ JÜ- Ömrüye bereket goçum. Benden on puan.
TAYYAR- Sağolasın abi. Hörmetler.
ÇÜ JÜ-Benden de on puan. Rabbim Devletin varlığı ve bağımsızlığını, vatanın ve milletin bölünmez bütünlüğünü, milletin…Hay Allah Millet vekili olduğum zamanlara gittim. Neyse…Fevkaladenin fevkinin de fevkindeydi şiiriniz.
TAYYAR- Sen de sağolasın hacı abi. Çok müteşekkirler hepinize.
E araya bir reklam koyalım artık değil mi?
Devam edecek..
( Şiir Star Yarışması 1. Bölüm başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.