Hekimoğlu İsmail(Ömer Okçu)Hakka Yürüdü Başımız Sağ olsun

 Hekimoğlu İsmail vefat etti

İlk okuduğum eseri” Minyeli Abdullah”dı. Zevkle okudum, Daha sonrasında Film olarak çekildi izledim zevkle. “Müslüman Ve Para” eserini de okudum. Minyeli Abdullah eseri ile bir neslin hafızasında önemli yere sahip olan yazar Hekimoğlu İsmail’in (Ömer Okçu) vefatını derin bir teessürle öğrendim.

Minyeli Abdullah’ın yazılış sebebini şöyle söylüyor.

“Kitabın Yazılış Sebebi"

‘Minyeli Abdullah kitabını kaleme alırken tam olarak sıkıntılarımızı kelimelere döktüm. Dindar kişilerin alemi ve hayatları… O devirde o dönemin kurallarına bağımlı dertleri oluyordu. Kişiler dini yazılar okuduklarında polis ve asker tarafınca karakola atılıp nezaretlerde kalıyorlardı. Dindaşlarımın yaşamış olduğu sorunları bir halde yazıya dökmeliyim diyordum. 1960’lı yıllarda 3 koca fikir akımı söz sahibiydi. Türkçüler, İslamcılar ve İslam’a karşı olanlar. Hepsi kitaplarla düşüncesini aktarıyordu. İslamcıların eserleri ise yalnız ilmihal kitaplarından meydana geliyordu. Yalnız ilmihal yazılıyordu. Halka, dini gerçeklerle aktarmak lazımdı. Usul hatalıydı. Mahalledeki kişiye sesimizi duyurmamız lazımdı artık, bunun bir çaresini bulmalıydık.

Bu sebeple ‘ben’ dedim ‘bu kitabı yazmalıyım.’ En iyi çarenin roman olduğuna karar kıldım. Bu sebeple Avrupa’yı ayakta tutan bu roman kitaplarıydı. İdeolojiler yalnız edebiyatla aktarılabilirdi, bu kati çareydi. Felsefe Natürizmdi. Şu demek oluyor ki ‘Tanrı’ kelimesi yerine ‘doğa’ kelimesi kullanılıyordu. İçimiz yanıyordu. Anne – Bana ‘Tanrı’ dese de, öğretmen ‘doğa’ diyordu yavrularımız anarşik büyüyordu. Etrafımız ateş almıştı. Para kapitalistti. Bankalar ise parayı çeviriyordu. Hepimiz faize düşmandı, sadece faizi kullanıyor gene yanıyordu. Minyeli Abdullah bu ateşi söndürmek için kaleme alınmıştı.”

 

Birçok eserleriyle gönlümüzde yer tutan alan gülüşüyle yer kaplayan bu yazarımız Hakka yürüdü başımız sağ olsun mekânı cennet olsun. Selamlarımla.

Mehmet Aluç 

 


( Hekimoğlu İsmail Hakka Yürüdü başlıklı yazı kul mehmet tarafından 16.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.