Zülfikarın meşkiyle oynuyor bak kalkanım...
Fedakarın aşkıyla kaynıyor bak al kanım...
Sevdakarın buşkuyla yanıyor bak volkanım...
At eğerden zahmetli, istikbalimiz bizim...

Türk yargım adaletim, Kurultay’da denk gibi...
Türk soyum asaletim, Dolunay’da renk gibi...
Kürşad’ım hayaletim şu Altay’da cenk gibi...
Bir diğerden hikmetli, ihtilalimiz bizim...

Kanımızla hür olduk, dinle cihan döverdik...
Şanımızla gür olduk, tinle nihan göverdik...
Canımızla bir olduk, binle imtihan verdik...
Her değerden kıymetli, istiklalimiz bizim...



buşk(u) : telaş, telaşe, heyecan
tin: ruh
nihan: gizli
gövermek: yeşermek
Kürşad hayaleti: Göktürkler Çin’e esir düştüğünde ihtilal denemesi sonrasında Çin Vali’sinin rüyalarına giren kabus, hayalet...
( Türk İstiklali başlıklı yazı Alp.Aldatmaz tarafından 18.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.