Canlılar Allah'ın varlığının delili aslında... İsimlerinin cinslerinin pek de bir önemi yok. Kedi olmuş, köpek olmuş, serçe ya da ceylan olmuş... Konuşamazlar belki ama, kendilerine yardım eden, kendilerini seven insanları onlarda severler...


Bilimsel olarak da bir çok zaman ileri sürülmüştür, kedi ve köpekleri elleriniz ile gözlerinizle, yüreğinizle sevdiğiniz zaman üzerinizdeki negatif elektrik yükünü aldıkları söylenir... Bazı zaman basında da rastlıyorsunuz, zevk için kedilere, köpeklere eziyet eden insanlar çıkıyor karşımıza... Asla onaylamıyoruz ve af etmiyoruz böyle tipleri...


İşyerimizin sokağında esnaf arkadaşlarımızla onlarca kedi ve köpeğe hamilik yapıyoruz... Marketten tavuk salamı alıyor bir abimiz, beş litrelik su şişelerini kesip içine su koyuyoruz, bazen kuru mama yediriyoruz... Hayvanlar mutlu, biz mutlu, daha ne olsun...


Bir çoklarınız evlerinizde besliyorsunuz biliyorum. Kiminizde kedi var, hem de bir kaç tane, kiminizde köpek, belki bir iki muhabbet kuşu, omuzlarınızda gezinip duruyor. Onların konuşmak için dilleri yoksa da bakışları ile hareketleri ile sizi çok sevdiklerini belli ederler... Kediler nankörmüş hıh! Halt etmişsiniz siz, insandan başka nankör varlık yok şu kainatta...


Köylerde at eşek, inek, koyun besleyenler, at arabasında atları koşturanlar, siz o atları benim önümden geçerken kırbaçladınız mı sanki o kırbaçlar benim sırtıma iniyormuş gibi oluyor. Eşeklerin üzerine fazla yük yüklediniz mi içim parçalanıyor... Para için horoz dövüştürenler. Arena da masum boğaların karşısına kılıç ile çıkıp, kan akıta akıta onları öldürenler, hayvan severler olarak, bütün bunların artık bir son bulmasını istiyoruz...


Hazreti Mevlana '' Hayvanlar Allah'ın sessiz kullarıdır, onlar kendilerine yapılan haksızlıkları kıyamet günü bütün insanların suratına haykıracaklardır.'' der... Siz, siz olun hayvanları da, hayvanları sevenleri de, insanları da sevin, sevgi her şeyin ilacı, her şeyin birinci şartı...

( Kedi Köpek Sevenleri Siz De Sevin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.