Sevgi, en müzmin ağrıları bile en kısa zamanda bertaraf eder.

Kemlik bilmeyen gönüllerde en manidar sevdaları konuk eder.

 

Sevgi, nimetlerin nimetidir, insanı yaşatan sudur, havadır, ekmektir.

Meclislerde anlatıldıkça anlatılan en helal emektir.

 

Sevgi, güzel insanların en içten dualarına mazhar olmaktır.

Kurumuş çatlamış toprakları, pınar olup sulamaktır.

 

Sevgi, en yorgun anlarda yazın sıcaklığında gönül deryasında çimmektir.

Binicisini asla ve asla yarı yolda koymayan şahlanmış rahvan atlara binmektir.

 

Sevgi, insan gibi insanların heybelerinde şirin akıldır.

Ruhu dinlendiren insanı en şirin uykulara daldıran en tatlı müziktir.

 

Sevgi, en meşakketli yolların en manidar visallerle buluşmasıdır.

İşin kolayına kaçmadan bir güzele sevdalalanmış birinin sebat ve sabrıdır.

 

Sevgi, takdim edilen sayılı ömür miadının zekâtıdır.

Cennetin yedi kapısından birinin adıdır.

 

Sevgi, binbir çeşit helal taamlarla bezenmiş insanı cezbeden sofranın adıdır.

Uçmaktan yorulmuş hayırlı muştular getiren bembeyaz güvercinlerin kanadıdır.

 

Sevgi, insanlık hamurunun en gerçek mayasıdır.

İnsanı, şeref ve namus abidesi eden, ar ve hayâsıdır.

 

Sevgi, tarifi yapılamayan, yazılması da çok zor olan tatlı gülücüklerdir.

Yanaklarda izi kalan en içten en tatlı öpücüklerdir.

 

Sevgi, hayat kitablarında yazılan en ulvi duygu ve düşüncelerdir.

Helal süt ile emzirilmiş insan gibi insanların dilinden düşürmediği hecelerdir

 

Sevgi, Allah Habibinin kıyamete kadar sönmeyeceği meşalesidir.

Zalimlerin, vicdan ve merhametsizlerin, kaybedip bulamayacakları yitiğidir.

 

Sevgi, Allah’ nın farzları, Peygamber efendimizin sünnetleridir.

Sadece ve sadece Allah rızası için yapılan iyilik ve güzellik himmetleridir.

 

Sevgi, gönüllere giden yollarda karınca kararınca üzerine düşeni yapmaktır.

Her nefes alıp verdikçe, ona giden yollarda aşk ve şevkle koşmaktır.

 

Sevgi, halden anlamak, çizgisi belli olanlara, içten saygı duymaktır.

Gönül vazolarına, her daim yedi veren Muhammedi gülleri koymaktır.

 

Sevgi, ağlayanlarla ağlamak, gülenlerle gülmektir.

Tarihe mal olmuş kıssalardan kendine bir pay çıkarmaktır.

 

Sevgi, karanlıkları aydınlatmak, yolda kalmışlara yardım etmektir.

Sevdiklerinin ayıp ve kusurlarını mahirce setretmektir.

 

Sevgi, adabı muaşeret ile yaşamak asil atalarımızın kemiklerini sızlatmamaktır.

Onun bunun sözüne hemencecik inanmamaktır.

 

Sevgi, sağcısınada solcusunda içtimai hayatta her daim her konuda örnek olmaktır.

İnsana lazım olan faydalı ve hayırlı bilimlerle dolmaktır.

 

Sevgi, anadır, sevgi babadır ve sevgi onların hayırlı dualarını almaktır.

Güllü çemenli dümdüz yollarda, sevdikleriyle aşk ve şevkle yolcu olmaktır.

 

Sevgi, muhabbet ve sadakat sancağını hiçbir zaman elden bırakmamaktır.

Kaşıkla toplanan hayır ve hasaneleri kepçeyle dağıtmamaktır.

 

Sevgi, işinin ehli olmak, verilen işi gerektiği gibi en güzel şekilde yapmaktır.

Zaman kaybetmeden bir an evvel emredildiği gibi yaşamaktır.

 

Sevgi, “Alta kalanın canı çıksın” “Bana dokunmayn yılan bin yaşasın” dememektir

Kurnaz tilkilerin ve çakkalların gölgesine sinmemektir.

 

Sevgi, fani dünya menfaati için hiç kimsenin önünde el pençe divan durmamaktır.

Hasımlarını bile ne pahasına olursa olsun asla ve asla arkadan vurmamaktır.

 

Sevgi, gerekenleri gerektiği gibi yaptıktan sonra Allah’a tevekkül etmektir.

Ahde vefa çiçeklerini gözlerin gördüğü her yere ekmek ve can sularını vermektir.

 

Sevgi, zahiren ölse bile insan, batında onunla her daim kalır diri.

Yükü sevgi olanın kalmaz gönlünde yaşadıkça günahın kiri.

  

Sevgi, doldurur gönüllere huzur ve mutluluk sevinç ile sürur.

Sevgiyle yaşamayı şiar edinen duyar kendi ile her daim gurur.

 

Sevgi, insan olmak için atılan temelinın çok iyi karılmış harcıdır.

Sevgisiz bir hayat hiçbir ilacın geçiremediği en şiddetli sancıdır.

12 Ocak/2022

( Divan-ı Halil 8 başlıklı yazı sadeceo tarafından 24.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.