İslamiyet’te ölünün de dirinin de arkasından konuşulmasına ’gıybet’ denir. Bir kişinin duyduğunda üzülebileceği dünyevi kusurunu arkasından söylemek gıybettir.
Gıybet büyük günah ve haramdır. Birçoğumuz kızgınlık düşmanlık yahut cehaletten, ölenlere kâfir münafık damgası vuruyoruz maalesef. Henüz imanometre icat edilmedi dostlar.

"Ölçüm yapıyoruz dilde yok sütre,
Elimizde birer imanometre."

Hem biz ne kadar örnek olabildik ve irşat/tebliğ yapabildik. Ölenin önceden tevbe etmediğini nereden bilebiliriz. Müslüman ferasetli olmalıdır. İmanometre elimizde, münafık hâin ve kâfir damgası vurmakla meşgulüz! Peki, sırat-ı müstakim bu mu!

"İşimiz din ölçer değildi bizim
İmanometremiz çoğaldı bizim
Kavgamız bu muydu tövbeler olsun
Tevhit şuurumuz dağıldı bizim"

Epey zamandır kin biriktiriyoruz, içinde "biz" olmayan; tamamı "ben" için. Bu görgüsüzlüktür ve görgüsüzlük bulaşıcı, tedavisi meşakkatli bir hastalıktır. Gıybet hak gaspıdır; vicdanı çürütür, beyni çökertir. Bir nefes gücümüzün ölçüsü, hodkâmlığa gıybete ne gerek. Akıbetin soğuk dehlizini düşünüp; sıcacık yatağında uyuyamayanlara selâm olsun.

Eksik Etme

Gönderimden hilâli
Minaremden Bilal’i
Soframızdan helâli
Eksik Etme Allah’ım

Nasip ettin Kâbe’mi
Âsım eyle tebâmı
Tevhid için çabamı
Eksik Etme Allah’ım

Kur’ân kulluk yasası
Sünnettir muhtevası
Ahlâk ruhun devâsı
Eksik Etme Allah’ım

Sen bilirsin hâlimi
Helak eyle zâlimi
Hakkı yazan kelâmı
Eksik Etme Allah’ım

Sen Hâliksın Sen Çalab
Sen El Melik Sensin Râb
İmân âmel intisab
Eksik etme Allah’ım

Ehl-i hak eyle bizi
Bir’de çok eyle bizi
Din-i mübinimizi
Eksik Etme Allah’ım

Sen Rahimsin Sen Kerim
Boş çevirme Ömer’in
Yoluna alın terim
Eksik etme Allah’ım

Selâm ve duâ ile
( Gıybet Ve İmanometre başlıklı yazı ÖE.Micingirt tarafından 25.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.