GARSONLAR DA EĞİTİLMELİ

 

 Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 1 Mart 2022

…………………………………………………………… 

 

       Sevgili okurlarım, gazete köşemde bugünkü  seslenişim, sizlere lütfen abes gelmesin. Kafelerde, lokantalarda, dondurmacılarda, tatlıcılarda çalışanların eğitimden geçmelerinin gerektiğini birçok insanlarımız biliyor. Bir dondurmacı dükkanındaki çirkin görünümü, burada anlatmaya inanın utanıyorum.

        Hele hele Gaziantep Öğretmen Evindeki garsonların davranış bozuklukları bir çok yaşlı, emekli öğretmenlerimizi tedirgin ediyor. Gaziantep Öğretmen Evinde çalışan garsonlardan Hüseyin ile Enese bir diyeceğim yoktur. Ama bir başkalarının davranış bozuklukları çekilmez bir haldedir. Enes’i de kendisine benzetmek isteyenler gözden kaçmıyor. Bunlar en azından kurum içinde bir yetkili tarafından bir süre eğitim görmelilerdir diye düşünüyorum.

       Kendi kendime düşününce, acaba bu davranış bozuklukları, Öğretmen Evi idarecilerinin vurdum duymazlığından mı kaynaklanıyor? Diye düşünüyorum.  Çünkü ben yıllarca Öğretmen evinde oturup çay içenlerden birisiyim. Kulakları çınlasın bir Hüseyin İnan Bey vardı. Bir gün kolumdan tutarak bana “Ahmet Bey otur sana bir ikramda bulunayım” diyerek beni oturtturdu. O zamanlar bir yakınım da orada garsondu. Bir fırsat bulup, bu kimdir diye sorduğumda, o yakınım, bu bizim müdürümüz Hüseyin İnan Bey diye cevap verdi.  Hele garsonların başında bir çetin vardı. Allah işini zora sokmasın diyorum. Şimdiki öğretmenevi müdürünü beşe katlardı. Çalışanların hal ve hareketlerini sürekli izlerdi, çalışanları iyiye güzele doğru yönlendirirdi. Emekli öğretmenlerimize ve bizlere karşı davranışları anlatılmaz bir şekil de hoş ve güzeldi. Bugün öğretmen evinde geçmişin güzelliklerini bulamıyorum. Ben hiç bir zaman küçük işler ile uğraşmayı sevmem. Fakat bugün bu yazıyı yazmayı kendime bir görev olarak düşündüm. Öğretmen evi müdürünün bu gibi aksaklıkları nazarı dikkate almaz diye düşünsem de, çıkmayan candan bir ümit diyerek yazıyorum. İnşallah yanılmış olam İnşallah çalışanlarını yakından izlemeye gayret gösterir. Sayın Lütfullah Bilgin Beyin Gaziantep’te Valilik yaptığı dönemler de Şehitkamil’in bir emniyet müdürü vardı. Adını şimdi hatırlayamadım. Bu emniyet müdürünü bir gün mesai dışında alt üst bir kod elbise ile gördüğümde, sordum. Niçin böyle giyindiğini. Sivil giydiğimde gördüklerimi, resmi giyince göremiyorum demişti. Bizim Yasin müdürde bahçeye oturup birileri ile bir çay içse, çalışanlarının davranış bozukluklarını görür. Ama ben öğretmen evine giriş çıkışına dikkat edince, kendisinin tavrını üniformalı bir asker gibi görüyorum. Kolay kolay odasından dışarı çıkmaz ki, davranış bozukluklarını göre. Sanki odasını bekleyen bir bekçi gibi görünüm sağlıyor muhterem kardeşimiz. Bazı garsonların babaları yaşta emekli öğretmenlere, nasıl davrandıklarını görmelerini isterim. Çağrıma azıcık kulak versinler diyorum. Hüseyin İnan Beyin çalıştığı dönemlerde Öğretmen Evinde, simit, süt, ayran gibi besin maddeleri de satılırdı. Şimdi biz hiç bir şey istemiyoruz, sadece garsonlardan intizam ve düzen saygı istiyoruz.

( Garsonlar Da Eğitilmeli başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 1.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.