ÖĞRETİLMİŞ APTALLIK... 
Zeka doğuştan gelen biz özelliktir..
Köpeğin 150 komuta kadar öğrendiği,  bir dünya da Aptallıksa kazanılmış bir özelliktir.
Zihin oksitlenmesi, beyin intiharı, beynin önce cinsel organlarla sonra diğer organlarla koordinasyonun bozulması için çaba sarfetmek  biyolojik aptallıktır.. Alkol tüketimi, duman tüketimi, kirletilmiş oksijen ve gıda terörü ürünlerinin kullanımı, beynin reaksiyoner yapısı ile kendi korumaya alması, salınımı ile de bir nevi beynin intihar eylemini gerçekleştirmiş olur.. Beyin a*cıklaması, beyin sulanması gibi deyimler her din de ismi geçen Hacettepe Tıp mezunu olmayan, yaradılıştan üstün yeteneklere sahip, ölümsüzlük iksirini bulup kaybeden, 5 kartal yaşam ömrüne sahip olduğu söyoenen efsanevi kimlik, Lokman hekimden beri intikalen gelen verilerdir.. Biyolojik aptallığa yol açan şartları ortadan kaldırıp, çevresel faktörleri uygun, ana memleketlere göç etmedikçe kaçınılmaz son orada beklemektedir..
Bir diğer öğretilmiş aptallık, sosyolojik aptallıktır.. Sorgulama yetenğinin ortadan kaldırılması, rol model emreden kişiliklerin yönlendirmesi, yüksek teknoloji ürünü frekans lar ve dikte edici yayınlar beynin mallaşması sonucunu ortaya çıkarır.. Artık siz siz değilsinizdir.. Dikte edilen, yönlendirilen davranışları iç güdüsel olarak gerçekleştiren, beynin reakyoner yapısının em aza indirgendiği tatile çıkmış halidir. Çocuğunuz, kaliteli sperm ve yumurta hücresine sahip olmadığınız için değil doğru muska, doğru kişi tarafından yazılmadığı için olmaz.. Evlilikleri, Ailevi nedenlerle gerçekleşen, ayrı dünyalara sahip, birbirini tanımaz iki insanın  Göbek altı yalama kalem ucu ile dokunma gerçekleşmediği için eşler arası imtizaçsızlık vardır.. Beyin öyle tembelleşmişdir ki bitmez  tatil de kördür.. Kişinin kim olduğu, sabıkalı bir serkeş mi araştırması yapılmadan direkt kurban olarak kendi ayakları ile kör bıçağa gider. Kaderim dediği ekonomik ve sosyal varlığının iyileştirilmesi çabası taşıyan, siyasi faaliyetler, onun mekanikleşmesi ile sömürü  aracına dönüştürğr..Sandık onun içi n kurtuluş reçetesi değil iyilik ve refahının gömüldüğü bir tabuta dönüşür.. Alevi oldupu için solcu, annesi solcu olduğu için solcu, lider namaz kıldığı için, sağcıdır.. Oysa işçi ise ücretini kim arttıracak? Fabrikatörse vergiyi kim düşürecdk? Sorgulaması yapmaz.. Körleme badoslama davranış, s**se de benim liderim yapar anlayışına dönüşür ve artık o maldır..
Toplumların yazgısı malların ve sebrp olan aptalların sayısının azaltılması ile doğru orantılıdur. Buna göre gelişim ve değişim sağlanır.. . Bunun en önemli  aracı doğru eğitimin, doğru kişilerce doğru usullerde gerçekleştirilmesi dir..
Cumhuyetin kuruluşunda ABD li tek işi eğitim olan  bir pofösöre hazırlatılan teoriyi ve ameliyeyi birarada gören, en büyük halk üniversitesi işlevindeki eğitim sistemine göre hazırlanan ve uygulamaya geçişi bile 15 seneyi bulan, köy enstitülerinin raporlarının raflardan indirilerek yeniden değerlendirilirse belki....

Torun Halili
( Öğretilmiş Aptallık başlıklı yazı HALİLİ tarafından 10.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.