Saçlarımız bizim için ne kadar kıymetli ?


Yıl 2067 


Amerika Birleşik Devletlerinde bilim insanları son 25 senedir. Gizli bir deney üzerinde çalışmalarını sürdürmektedirler. 


Amerikan gizli istihbaratının da katkıları ile kurulan enstitü merkezinin ismi Aktif büyüme  Enstitü de görevli bilim insanlarının heyecanlı ve sabırsız bekleyişleri yüzlerine de yansımış durumda. Az bir zaman sonrada o mucizevi olaylar gerçekleşmek üzeredir.


Aktif büyüme enstitü merkezi Amerikan gizli istihbaratı tarafından korunan. Sivil toplumdan uzak, saklı bir bölgede 12 bin metre kare kapalı alanda. En son sistem merkezi tarayıcılarla taranan bir üsttür.


 Enstitünün içerisinde kurulan ve özel olarak hazırlanan. Doğum hane servisi bölümünde yan, yana iki yatakta yatan. Ve aynı anda doğum yapmakta olan iki kadın. Doğum sancısı çekmektedirler.


Kadınlardan biri 26 yaşındaki bayan Diana"erkek"28 yaşındaki bayan Ketrın da "kız" bebek beklemektedir. Uzman Doktorlarında yardımlarıyla her iki bebekte, sağlıklı bir şekilde dünyaya gelirler.


 Hemen kuvöz odasına alınan bebeklerin genel sağlık kontrollerini. Enstitünün kurucularından olan Doktor George Harley ve Doktor Linda Rabırt birlikte yaparlar.


Daha sonra bebeklerin doğum saçları kesilip. Deney kapsül odasına geçilir. Deney odasında toplanmış olan bilim insanları heyecanlı gözlerle duvardaki dev ekrana bakmaktadırlar. 



                     Doktor George Harley bir konuşma yapar.   

 

 Saygı değer bayanlar ve beyler bu gün burada bizler tarihi yeniden yazacağız. Ve bizler bu çok özel anlara hep birlikte şahit olacağız. Bundan yaklaşık 25 yıl önce insan beyninin anatomisini araştırmaya başladığımızda, ilginç bir buluşa daha rastlamıştık. Kafa tasının dış katmanında hiç durmadan büyüyen saçların, genetik araştırılmasındaki sırra. Bu sırla birlikte saçların insan beynindeki hücresel yapı taşlarının bir sonucu ortaya çıktığını anlamamız ise pek de uzun sürmedi. Evet saçlar bir nevi beynin kayıt cihazı görevini üstleniyorlardı. Geçen bu 25 yıl zarfında gelişen ilim ve biliminin sayesinde. Saçların insan beyninin tüm duygu ve düşüncelerini kendi hafızasına kaydettiğine dair bilimsel açıklamalarda bulunduk. İlk gönüllü annelerden ilk kobay bebekler dünyaya gelmiş bulunuyorlar. Bayanlar ve beyler bu inanılmaz buluşumuz sayesinde dünyayı evet iyi anladınız dünyayı bizler yöneteceğiz. Bir kaç saniye sonra dünyanın kaderi bizlerin ellerine geçmiş olacak. Doktor Linda Rabırt uygulama işlemi başlatılsın lütfen! 


Doktor Harleyin talimatından sonra bebeklerin saçları uygulama deney cihazının içine konulur. Cihaz saçlardaki bilgileri dev ekrana görüntülü olarak yansıtır. 


Ekrana yansıyan görüntüleri izleyen bilim insanları bu durumdan çok memnun kalırlar. Hep birlikte ayağa kalkıp alkış tutar sevinç çığlıkları atıp birbirlerini tebrik ederler. Aktif büyüme merkezinde yapılan bu buluş sayesinde yeni bir çağa imza atılmış olunur. Saçlar sayesinde insan ırkının tüm hayatı ele geçirilecektir. 


İlk kobay bebeklerin isimleri Aleks ve Encıl'dır bebekler her ay yaşadıkları evlerinden alınıp. Enstitüye getirilip saçları kazındıktan sonra ekranda izlenmektedir.


 Bilim insanları tarafından uygulanan bu buluş zamanla daha da ileri aşamalara taşınmıştır. Buluş Amerikan istihbaratı tarafından da kullanılmaya başlanmıştır. 


Aktif büyüme merkezine getirilen tutuklular için de özel bir bölüm kurulmuş olup. Suçluların kazınan saçlarından ekrana yansıyan görüntülerde işlenen suçlar an ve an belirlenmektedir.


 Merkezde doğan bebeklerin bebeklik ,çocukluk, gençlik ve olgunluk zamanları. Merkez tarafından sürekli olarak gözlem altında tutuluyordur. Kobaylar normal sosyal yaşamlarında düzgün sade bir hayat yaşayabilmek için. Çok daha fazlaca çaba sarf etmek zorundalar.


İlk kobay bebekler 19 yaşına geldiklerinde ise merkezde kobay sayısı 100 binlere ulaşmıştır. Aleks ve Encıl bu durum karşısında normal yaşantılarında hiç bir özellerinin kalmadığını düşünerek. Enstitüye götürülmeden önce saçlarını kazıtırlar. Fakat enstitü kurallarına göre kesinlikle yasak olan bu davranış ,baş kaldırış olarak algılanır. 


Aleks ve Encıl yönetim kurulu tarafından cezalandırılırlar. Merkezin hücresine kapatılırlar .Hücrede bulundukları zaman zarfında uzayan saçları kesilip ekranda izlenir. Aleks ve Encıl ın duygu ve düşüncelerini net bir şekilde gören enstitü kurulu gençleri merkezde tutsak tutmaya karar verirler. 


Aleks ve Encıl hiç bir şey düşünmemeye çalışsalar da bunu bir türlü başaramazlar. Zaman zorda olsa geçer hem de tam 5 yıl.


5 yıldır merkezde tutsak olarak tutulan Aleks ve Encıl geçen bu 5 yıl zarfında kendi çabalarıyla. Beyinlerini kontrol edebilme mekanizmasını geliştirmişlerdir. Uzmanlar ise bu durumdan habersizdirler.


 Saçları kesilen gençlerin ekranda gerçek düşüncelerini göremeyen. Uzmanlar 5.ci yılın sonunda merkezin kurul üyelerinin verdiği kararla. Aleks ve Encıl'ı serbest bırakırlar. Yeniden özgürlüklerine kavuşan gençler gelecekteki yaşamları için önemli bir karar alırlar ve evlenirler.


Encıl gönüllü anne olarak enstitüye başvurur. Kurul  Encıl'ın                 başvurusunu kabul eder. Encıl'ın ikiz bebekleri olur, genlerini anne ve babalarından alan ikizlerin saçları enstitüde kesilmeye başlanır.  


Fakat bilim insanlarının bilmedikleri bir şey vardır. İkizler de tıpkı anne ve babaları gibi duygu ve düşüncelerini kontrol altında tutabiliyorlardır.


Devam etsin mi ?


 Semra  EROĞLU  Şiirleri  sevdiren  kadın 





( Aktif Büyüme başlıklı yazı Semra EROĞLU tarafından 24.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.