EKMEK İÇİN
Yassah Hemşehrim..
"Ekmek için Ekmeleddin"dedin deme.. 
Yassah...
"Ekmek kafalı" dedin yassah
"Oy vermek yassah"
Ortadoğu demokrasileri "plebisit" şeklinde işler..Perşembenin  gelişi, çarşamba nın ayak seslerinden belli olur..Ortadoğululaşırsak olumsuz konuşmak yok.. Eski usul kim "yellahçıliği" çok yaparsa gözde yazar, gözde sanatçı, gözde bürokrat , gözde falan filan olur. CMK Madde  100 de tutukluluk halleri var.. Fırımcı ustasının söylediği hakaret bile kabul edilse (ki somutluk yok, kabul edilmemesi gerekir )tutuklamayı gerektirmez.Rüzgar eken fırtına biçer. 
DEMOKRASİ, bana göre olduğunda "Mongol-raksi"dir
İnsan zeka değerlemesinde, 200 e kadar ulaşan ölçümlerde" deha ve üzeri"sıfatını kazanırsınız..
Sınır zeka 79 dur.. Aşağısı aptallık ve kendini ifade edememenin bilumum halleridir..
Genler, belirleyicidir.. Genleri belirleyen huzurlu gebelik süresi, zehirlerden uzak (alkol-uyuşturucu-duman)gebeleşme süreci, gebeliğe asıl etken olan yakın akrabalık ilişkisi, kullaılan ilaç ve atık benzeri  alınan gıda, korku ve gerilim yaratan dış darbeler genetik bir facia yada bir harika oluşturmanızı sağlar..
Ekmek, Türkleri doğum anından itibaren diğer ırklardan ayıran bir gıda ürünüdür. Kutsiyeti vardır. Yerden düşse bile öpüp kafana götürme ritüelleri ile kutsal kitaba bayrağa eşdeğer sayılmıştır.. Davranış kalıplarının gelişmesinde geleneklerin oluşmasında da büyük etkisi vardır.. Tuz ekmek olmak, birisinin ekmeğini yediğinizde artık ona kötülük yapamayacagınız anlamına geleceği gibi dostluk mertebesine doğrudan  geçiş anlamı da taşır .. Herkesin ekmeği yenmez derkende salık verilen şey kötü insanlardan, pislik bulaşacak insanların ekmeğini yeme karşılık veremezsin anlamını sana yukler..Tabi bunlar varlığını gecmişden alıp, geleceğe umutla bakanlar için geçerlidir.. Günlük bulup yaşayanlar lafımızın dışındadır..
Genetik farklılık, sosyal farklılaşmaya sosyal farklılıklar siyasal kullanıma açık araclar haline dönüşebilir.. Ama ekmek yediğiniz için doğrudan  bir statü kazanmazsınız..
Hatta tüm ortadoğu milletlerinden Avrupa milletlerinden ekmek yiyerek ayrıldığımız için mücadele azim kararlılık, zeka, algılama, espri, kolay adaptasyon, çabuk öfkelenme, çabuk öfkeden vazgeçme gibi genele ait davranış modelleri üzerinde de genel yiyecek olarak ekmeğin etkisi kaçınılmazdır .
Anadolu da kurutulmuş gıda nın babası Hititler, kurutulmuş taplama benzeri  ekmekle savaş gidiyorlardı..
Sümerler, biraya "ıslak ekmek" adını verdiklerinde onun karın doyuran özelliği arpayı ön plana çıkartmışlardı..Buğdayı eşit olarak dagıtırkende sosyal adaleti ve paylaşımın güzelliğini günümüz insanına hediye eden kültürlerdi..
Fedreasyon başkanı aptal dediği ve 20 yıl iktidar sürekliliğini ekmeğe bağladığı için tutuklandı..Ekmeğin bir özelliği daha ortaya çıktı.. Yöneten için korlutma ve sindirme aracı  ima yolu ile hakaret aracı olduğunu anladık..İşte tam bu noktada faciaların tam sebebi zedelenmiş  genler ile harika genler çarpışır.. Çarpışmadan varlık yada yokluk doğar.. Yokluk" yok" olduğu için varlığı pek anlam ifade etmez. İfade etsede zedelenmiş genler 79 ve aşağısında olduğu için anlamaz..
Gerdek gecesini kutsal bir gece olarak görüp, ıslak ve kuru zehirden uzak arınmış bedenlerin, zedelenmemiş ruhları ile gebelik süresince  el istünde tutularak dünyaya "merhaba" diyenlerin dünyasına karartma geceleri  hep işkencedir ..
(Ben reis in yerinde olsam ne kadar yalaka takımı varsa görevden uzaklaştırırm)Yalama olmuş bir cıvata, tuttuğu yeri tuttuğu yer, titreşim leri daha büyük depremleri, daha büyük depremlerde sistemi bozar..

Torun Halili
( Ekmek İçin başlıklı yazı HALİLİ tarafından 11.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.