DONUK BEY'İN BEYNİ
İleri Zeka doğuştan gelen genetik bir özellik olabileceği zeka geriliği aynı özelliği taşıyabilir.. Donuk Bey iste böyle bir etkinin olmadığı ortalama zeka seviyesine sahip genetik hastalığı olmayan ,kendi halinde bir hamilelik dönemi yaşayan,dogum anına kadar psikolojik veya bedensel travma görmemis ,sigara ve alkol almamış, uyuşturucu etksinde kalmamış,besin değeri düşük gıda  ve koruyucu  gazlı ve renklendurilmiş raf ürünlerinden uzak şekilde duran ,radyasyonsuz SAR degeri düşük  ortamlarda bulunan annesinin bir tanesi olarak dünya ya gelmişti.
Normal zeka seviyesine sahip olarak doğan donuk Bey'in cocuklugu kazasiz belasiz gecse de her ağladığında eline verilen cep telefonu ile tanışması, çifter çifter nineye sahip olması gerekli sevgi ortamında büyüme şartları olmasına rağmen otomasyon ve henüz 3 yaşında ve kardeşi olmamasına rağmen "bencillikle " tanışmış  ve en iyi arkadaşı olmuştu. Maç seyrederken ,dizi seyrederken cocuk aglama sesi ile keyifleri bozulmayan anne baba çocuğuna bir arkadas daha doğurmuştu.Bu biyolojik doğum degildi ama çocuğa yalnızlığı doğurmuştu.Biyolojik doğum icin gösterilen o kadar ihtimama karşın,kisisel gelişim in en büyük dayanağı psikolojik ve zeka gelişiminin dogumu icin değil ölümü icin böyle bir caba içine girismeleri yaman çelişki idi..
Donuk Bey,okula başladığında ilk icraatı resim için kullandıkları kalemi bıçak gibi kullanarak arkadaşının yüzünü çizmesi oldu..Allahdan kalem diğer cocugun gözüne gelmedi de ileri de sürekli taşıyacağı bir iz hediyesi olarak Donuk bey in hediyesi olarak kalmisti..Hediye anlayışındaki farklılık donuk Bey de ki farklılaşma nin en büyük gösterisiydi. 
Evliliğin 5 yılından sonra ana baba arasındaki telepatik yolla konuşmadan oluşan bağ, cep telefonu ile ev ici iletişim, ara sıra saygı dışı bağıranlar şeklindeki şiddet metodu Donuk Bey'in bakışlarına da yansıma ya başladı..Hissiz gibi davranan bakan bencil cocuk duygusal yikimda  ic dünyasında yaşıyordu.. Evlad katili olmak için illa ki bıçak ya da atesli silah gerekmiyordu. Zamana yapilmis katliam benzeri davranır çocuğu ligme ligme parçalara ayırıyordu.. 
Ekonomik zorluklar,denilerek 2. 3.kardes bir türlü gelmiyordu..Dunya nın merkezindeki  donuk tam merkezdeydi ama kendi dünyasını n merkezindeydi..Cep telefonu ile okul arasındaki adımlardan oluşan dünyasında hayvan sevgisi ile tanışmamış.. Hayvanları sadece resimlerden biliyordu..Elinden tutup da cocuk parkına goturulmemis ,birlikte oyun nasil oynanır bilmiyordu.Bildigi sadece bilgisayardaki oyunlardı..Sosyal zekasını tamamlayamamış, spor zekasından sadece kaçarak spor yapmıs ilkokulu bitirdiğinde en iyi arkadaşı cep telefonundan sonra sigara ile de tanısmisdı..Arkadaş koleksiyonu "saldım çayıra mevlam kayıra" diyen ana babanın eseri uyuşturucu esiri bireye dönüşmesi de kaçınılmazdı..Film repliklerinden başkasının yanındayken "aşkitom" yada "oğluşum" gibi saçma sapan,uydurma,sözlükte karşılığı olmayan kelimeler Donuk Bey'in ruh dünyasında ki sevgi  boşluğunu doldurur mu ?Tabi ki doldurmaz..Kolay karaktere dönüşen kişiliği gelişmemiş Donuk Bey ,bonzai denen illete de arkadas kurbanı olarak değil ailesinin kurbanı olarak bulaşmıştı..Bilgisayar oyunları eşliğinde , kitap okumayan ,sevgisiz gösterişe dayalı doğallıktan uzak ortamda, kendi kendine büyüyen Donuk Bey'in zihni gelişimini sağlamaya doğuştan gelen ortalama zeka seviyesi yetmez..Sokak oyunları ile oluşan sosyal çevresi onu is yaşamında uyumlu bir çalışana yada personeli ile uyumlu çalışan bir işverene iyi bir aile babasına dönüştürecekdi. Futbol voleybol gibi takim sporlarında yer alsa idi   ekip ruhuna uygun dayanışma içinde olan pas alıp vermenin basit bir oyundan öte oyun içi yardımlaşma ve dayanışma örneği olduğunu,maç süresince mukavemet gücünü ve basarinin birlikte odaklanma ile strateji sonucu geleceğini öğrenecekti..Hayvan sevgisi ona empati yapmayı ve sosyal ilişkiler uzmanı olarak is hayatında rehberi olacaktı.. Doga sevgisi ve doga da yasam beynini oksijenle besleyip ,ayda bir iki defa da olsa ağacın altini ottan temizleme, kırık dallarını alarak ağaç budama gibi isleri onu çevreye saygılı bir birey yapacakdı. Ruhu farketmesede doga yeşilinde yenilenmiş olarak piyasaya çıkacaktı.. Bir fidan dikmenin verdigi mutlulugu hissetseydi Yedigi her meyvanin çekirdeğini gördüğü bir toprak parçasının  altına atardı..
Bonzai ile tanışan donuk bey,artik harcliklari ile yetinemeyimce Babasinin cebinden annesinin cüzdanında çalarak yetmeye çalışır.. Olmadi arkadaşlarından gaspla zehiri almak için para alır ve sonu elbetteki mapusanedir,o da aşırı dozdan olmezse..Çıkıp evlense bile şiddet mağduru kadınlara +1 deger katacağı kaçınılmazdır.. 
Söyleyin bakalım;Donuk Bey in beyni donuklasmasinda kimin beyni donuklassin?
Toplumsal kaderler tesadüfen yazılmaz. Onu siz yazarsiniz ve herkesin kötü kaderde bir damlası vardır

Torun Halili
( Donuk Beyin Beyni başlıklı yazı HALİLİ tarafından 21.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.