Bir Kelime Söz Ve Analiz Bakımında Analitik/Sanal-itik İtmeyle Bakış Açısı

 

“Demlenmek”


Dem çay için söylen bir kelime ve söz olsa da bu insanoğlu içinde bilgi ile dolmak anlamında kaynayarak dem almaya eşit demlenerek bilgiye doyarak bilgilenmek anlamında da kullanılır. “Her dem” bilgiyle olmak,” er-dem” ile olmak dolaşmak dolmak, açılsın kapalı” per-dem” aydınlansın dünyam ile bunu çoğaltabiliriz. Birbirine yakınlığı ile demlenmek demin kendi rengine ulaşması için yanması kaynaması fokurdayarak fokurdamasının kaynama noktasına erişerek ben demlenme aşamasındayım ocağı kapatın anlamındadır.

A-Anlaşılması adına bende biraz demlenerek anlamaya çalışacağım.

B-Bakış açısıyla dolmak anlamında da demlenmek kullanılsa da hemen hemen yan yana gelecek bakımında birbirlerine yakınlığıyla tanına bilinirler.

C-Cavidan demlenmek adına her gün kocası evden gittikten sonra, akşama kadar oturarak demlenmek adına huzura doğru demlense de, ocağın altında kalmış çaydanlık gibi kaynayan suyun etrafa dökülmesiyle kaynama noktasını aşmış haliyle, kocası eve geldiğinde o  çirkin suratını en ince detayına kadar göstermek adına, en üst kaynama noktasında kapıyı açsa da, kocası evde çayın demini aldığını ve Cavidan’a, hayatım ben demli çay içmem, açık olsun benim çayım Cavidan demli çayı önüne getirirken içtiği çayı ağzından burnundan getirerek, demlenme noktasından coşma noktasına, birkaç saniyede çıkarak rekora imza atarak rekorlar kitabı ”rekora koşanların yalnızlığı” girerek o yalnızlığı da alt üst ederek rekoru tek başına ödülüyle almıştır.

D-Dünya kendi ekseni etrafında dönerken buna karşı çıkan sömürgeci güçlerin güçleri tükenen kadar kendileri ekseni etrafında dönmesi için çaba sarf etseler de dünya kendi demimi önceden almış olmanın keyfi ile sömürgecilere” dönmem size yönümü bir daha” diyerek direnmektedir.

E-Elinde demli çayı ile dolaşan demine bakarak yudumlayan Emine Hanım, akşam yemeği için mutfakta hiçbir kalmamış olmasının ve cebinde eşi Engin Beyin bıraktığı paraya bakarak bunun akşam yemeğine değil, bir kedinin bile midesini doyurmaya yetmeyeceğini anlayarak demli çaydan demlenerek unutmaya çalışsa da, akşam yemeğini hazırlayamamanın sancısı içinde kanepeye oturarak kocasını akşam gelirken belki ”Hayatım bugün yemeğini istersen dışarıda yiyelim” teklifi ile mutlu edeceği anın hayalini düşünmeye çalışarak gülümsemektedir, demlenmektedir.

F-Fırında ekmek alarak eve doğru giden Engin Bey, inşallah hanım bu akşam kuru fasulye ile pirinç pilavı yanına cacık yapmıştır diye demlenmenin arifesinde iken markette fiyatları görünce tüm demlenmeyle demlenen düşüncelerindeki çayın demi coşarak etrafı sıcaklığıyla yakmıştır. Elindeki sıcak ekmeği ısırarak eve doğru giderken karnını yavan ekmekle doyurarak hanımın sinirlerini tavan yapmadan “Hayatım bu akşam ne pişirdin” dememek için, akşam yemeği faslını nasıl kurtaracağının telaşı ile evin kapısından içeriye girdi. Kendisini kızgın bir boğa gibi bekleyen eşine bakarken, ”hayatım bu gece karşıdaki lokantaya giderek akşam yemeğinde bir çorba içmeye ne dersin” diye söylerken, mahcup bir şekilde eşinin” “Ben hazırım hayatım haydi çıkalım” demesiyle kapıyı örterek lokantaya doğru el ele yürüdüler. Bu olayı trajedik bir olaya çevirmemek için kendine hâkim olmaya çalışan Emine Hanım akşama kadar demlenmenin verdiği dem ile sakinleşmiş olmanın huzuruyla, masaya karşılıklı oturarak çorbalarını içmeye başladılar.

Mehmet Aluç


( Bir Kelime Söz Ve Analiz Bakımında... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 5.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.