ÖLÜMÜNÜN 68 YILINDA

CAHIT SITKI TARANCI

 

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 6/12/2022

……………………………………..

 

 

       Ölümünün 68 yılında, Cahit Sıtkı Tarancı’yı anmak geldi içimden. O’nu 1958 tarihinde ilkokulu bitirdiğim günden beri, şiirlerinden ve 35 Yaş adlı şiir kitabı ile tanırım. “Memleket isterim” adlı şiirini de hafızamdan silip atamam. Şimdi aşağıya öz geçmişini alıyorum.

        Cahit Sıtkı  Tarancı, 10 Ekim 1910 tarihinde Diyarbakır'da doğdu, İlk öğrenimini aynı şehirde yaptı. Orta öğrenimi için İstanbul'a gönderilerek, Kadıköy Fransız Saint Joseph Lisesi'ne yazıldı. Burada dört yıl okuduktan sonra Galatasaray Lisesi'ne geçti. Mülkiye Mektebi'ne girdi. Buradaki öğrenimini tamamlamadan Paris'e gitti.
İkinci Dünya Savaşı'nın çıkması üzerine yurda döndü. Anadolu Ajansı ve Çalışma Bakanlığı'nda çevirmen olarak çalıştı. 1954'te ağır bir hastalığa yakalandı. Türkiye'de tedavisi sonuç vermeyince Viyana'ya götürüldü. 13 Ekim 1956'da orada bir hastanede öldü. Şimdi aşağıya “Memleket İsterim” adlı şiirini alıyorum.

 



MEMLEKET  İSTERİM

 

Memleket isterim

Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;

Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.

Memleket isterim

Ne başta dert, ne gönülde hasret olsun;

Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.

Memleket isterim

Ne zengin fakir, ne sen ben farkı olsun;

Kış günü herkesin evi barkı olsun.

Memleket isterim

Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;

Olursa bir şikâyet ölümden olsun.

Cahit Sıtkı TARANCI

( Ölümünün 68 Yılında Cahıt Sıtkı Tarancı başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 6.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.