Küçücük yeşil renkli kafes küçük bir su kabı ve karnını doyurabileceğim bir yem.  uçmasını dahi öğrenemedim daracık bir ortam.
 Kendi cinsinden hiç kimse yok gelip ihtiyaçlarımızı karşılayan keçiye benzeyen geveze bir kız....
   Arada illa elime alacağım diye durmaksızın canımı yakan dikmeye kıyamadığım küçücük cadı bir kız...
   Hiç sesinden durulmayan ama şefkatine doyamadığim geveze mi geveze evi kaldırıp indiren bir oğlan...
     Aslında yalnız değilim evin babası evin annesi ve 3 de çocuk .....
     Ama yine de yalnızım... 
     Bir günüm diğer günümle hep aynı geçiyor. yiyorum içiyorum ötüyorum yatıyorum... Ama konuştuğumu tek ben anlıyorum... Kimine göre bulunmaz bir nimet benim için ise bir hapis hayatı...
     Aman Allah'ım bana benzeyen bir ses duydum ne kadar da ince çıkıyor sanki bir dişi sesi!!! sevimsiz olsa da yapacak bir şey yok mecbur anlaşacağız bununla ... 
İsmi ne acaba?
 getiren geveze kız boncuk boncuk deyip duruyor ama acaba kendine sorsan mı ismin ne diye...
     Yok yok şimdi hemen yanlış anlar terse çeker önce o konuşsun önce o  sorsun....
        Hiç soracağı da yok ki bunun ne kadar nazlı bir şey çıktı sorsam mı acaba
        En iyisi cik cik yapıp yanaşıp sorayım ...
      Şerefsiz  -çik çik baksana senin ismin ne?
             Boncuk-sana ne
        Şerefsiz-bak böyle olursan seninle anlaşamayız
        tepeni tepeni delerim senin
        çabuk ismini söyle bana
          Boncuk    -şey benim ismim benim ismim boncuk
              
        Şerefsiz-Hah şöyle ol nasıl da şiddetten alıyorsun sen.  benim ismim de şerefsiz diyorlar..
              Boncuk -tanıştığıma memnun oldum
        Şerefsiz -ben de memnun oldum öte git de bir su içeyim
         anlat bakalım kimin neyisin necisin nereden düştün buralara
     Boncuk   -yumurtadan çıktım bir sürü çeşit çeşit kuş vardı aramızda ... Kedi vardı köpek vardı tavşan vardı..
       İnanabiliyor musun kipri bile vardı... Ne güzel konuşuyorduk sohbet ediyorduk vakit geçip gidiyordu
       Biliyor musun yine böyle kafesteydik.. aramızdan günlük biri eksiliyordu. En son kediyi götürdüler arkası süre gülmüştüm. Gülmez olaydım ne bileyim sıra bana gelecek... Bu çirkinle bu tombul çocuk geldi
       Beni gösterdiler kafese bile koymadılar küçük bir kutuya koydular beni buralara kadar getirdiler..
       Ben doğduğum yeri istiyorum...
Şerefsiz       _sen şanslısın bak ben varım oysa ben geldiğimde benim cinsten hiç kimse yoktu biliyor musun kafese koydukları aynayı yani kendimi arkadaş sanıyordum ama o iyiydi ona ne konuşsam konuştuğumun aynısını söylüyordu hiç cevap vermiyordu sadece bakıyordu. Sonradan anladım meğer o benmişim..
        Bir ay sonra
        Boncuk- Of sıkıldım ama her gün aynı şeyler her şeyi anlatıyorsun anlatıyorsun aynısı sus artık be sus....
        Şerefsiz-kırıcı oluyorsun ama oysa ben sana teklif edecektim ... Bilirsin sevdiğinden değil başka alternatif yok ...
        Boncuk-kör şeytan Yok de şuna diyor.. ama benim de alternatif yok mecbur tamam diyeceğiz...
        Yani diyorsun ki şuradan bir kurtulsam yüzüne bile bakmam öyle mi ..
        Oysa ben ne hayaller kurmuştum seninle daldan dala uçacaktık kendi emeğimizle yuva yapacaktık 
        Günlük rızkımız kadar çalışacaktık Ekin başaklarından tane çalacaktık ineklerin sırtına konup sinek avlayacaktık ve yavrularımız olacaktı. yükselebildiğimiz kadardı göklerde uçacaktık. Belki de havada takla atacaktık.
  Bu saatten sonra hiçbir şey hayal etmiyorum senin için....
  Şerefsiz-çok özür dilerim ben kaba davrandım galiba böyle düşündüğünü bilmiyordum.. biliyor musun aynı şeyleri ben de düşünmüştüm... Sana söz veriyorum bu kafesten kurtulacağız. Seninle tüm hayallerimizi gerçekleştireceğiz 
  Boncouk-çok mutlu oldum ne zaman ne zaman...
  Şerefsiz-bekleyelim şu kış bitsin ilkbaharın ilk gününde seni kaçıracağım buradan. Deli planlar yapıyorum.
  Boncuk - kaç gün kaldı ilkbahara sabırsızlıkla bekleyeceğim..
  Şerefsiz-iki tüy dökümü kaldı... Gelecek o beklediğimiz günler.
       İlkbaharın ilk günü işte geldi o gün kaçacağız biz bugün kaçacağız ....
       Aa çirkinle tombul çocuk içeri girdi..
       Çirkin adam-oğlum bunların da hakkı var şu ilkbahardan faydalansınlar dışarı çıkaralım biraz açık havada uçsunlar ...
       Tombul çoccuk-tamam baba hemen çıkartalım..
       Boncuk-oley bizi dışarı çıkaracaklar 
       Şerefsiz-sevinmeyi  bırak da hazırlan hadi bu fırsatı değerlendirelim ben üçte diyorum da kaçacağız..
          Dışarı çıkarlar...
          Mahallenin azgın kedileri sinsi sinsi beklemektedir. Tam kafesin kapağı açılır ... Çirkin adam eline alır havaya atar.. bunu fırsat bilen kediler birer tane kaptıklarıyla kaçarlar...

    Demek ki şikayet ettiklerimiz bizim için lütuf hayal ettiklerimizde  Bizim sonumuz olabiliyormuş....
    En iyi özgürlük elimizdekilerin kıymetini bilmekmiş....
      Not :telefondan yazdığim için imla ve yazım hataları için affınıza sığınıyorum ....
( Yanlız Muhabbet Kuşu başlıklı yazı Ramazan SAKA tarafından 24.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.