Türklük Kimlıgı Ve Türkıye Sevgisiyle 6

Ölerek cogaliyor Insanlik. Ölümle yasami dengeleyen akil fikir samimiyet sorumluluk vicdan paylasim gibi unsurlarla veya herkesi kucaklayabilen ufuk acikliginda saglikli huzurlu mutluluk paydasligini esas alan ihtiyattan gözetimden  ve titizlikten kaynakli ilim bilim  dil yol yöntem tarih kültür duygu düsünce  sanat felsefe ulasim iletisim ve benzer degerlerle bilgili becerikli liyakatliligi ve duyarliligi önceleyerek degil, bogdugu ve baskiladigi sorunlara yenilerini ekleyerek biriktirip büyüttügü sorunlarla sürükleyen intiharlarra ölümü cogaltiyor insan..

 

„ Ac tavuk rüyasinda kendini dari ambarinda görürmüs „ diyen atalardan kalma cevabin Türkce dili lezzetiyle parantez acilimi sunun surasidir ki…:

 

Yigilip üstüste cöreklenerek yuvalanan milyonlarla telafuzu zor büyük sehirler kücük sehirleri, kücük sehirlerden büyük sehirler daha kücük sehirleri, kücük sehirlerden kücük sehirler  kendilerine bagli kasabalari köyleri kazalari beldeleri ve nahiyeleri icinde ölerek cogaltip büyüttügü yagma yikim rant talan tarumar yiginlasmasinda basina buyruk  güc gösteris keyfiyetini iktidar ve irade sahibi yaparak `itibardan tasarruf edilmez `anlayisinin ortak yasamdan sorgusuz sualsiz soydugu  sömürdügü herseyi harami ve haydutlugunun ihtiyac duydugu doyumsuzluga göre kolayca elde edilir kendine tayin olmus olagan ganimeti sayip bildigi; mevcut vaziyete göre toplum yapip ortam ayarlayan korkulara kaygilara acziyetlere ve belirsizliklere  yenik ezilmis yilmis bezmis bikmis yozunmus ve yozlasmis güdümlü bitik batak yorgun  ve bagimli kalabaliklar icin, tespihte hatasiz yerli yerince oturmus saplanmis ham hayal cukkasidir `ac tavuk rüyasinda kendini dari ambarinda görürmüs` felsefesi düsüncesi tayini ve tespiti.

 

Bu tespit ve tayin, akil mantik fikir yakindan tanikligin  sorgulamasiyla gözlemleyerek vardigi yer gittigi sonuc irdeledigi sebep sorguladigi gerceklik  ve bildirdigi karardandir. Yenik zayif iradesiz daginik yitik kacak kayip tükenmis yozunmus ve yozlasmis gecimsizlik üreten ve ölüm cogaltan zavalliligini ölerek yasadigi dünyanin en berektli degerleri ve zenginligi olarak bilip inanmak; gün boyu birbirini kimin kimden daha cok gecimsizlik rezillik kepazelik samimiyetsizlik sogukluk ilgisiylik ayrilik küslük kopukluk soytarilik asagilik düsüklük yamukluk döneklik kaypaklik mutsuzluk var noktasindan hareketle; günün biten son demini yarinsizligin saplanip kaldigi yere katlayip büyüterek anahtar deliginden dikizlemeye  yahut  komsuluk duvarina kulak dayamaya ihtiyac gerek duymadan, ortaliklarda dökülüp sacilan sinsi fitne kindar bozguncu dalavereci dümenci KIMLIKSiz ve KiSiLiKSIZLiGiN azmis sapmis bütün takinti ve saplantilarini güdüp kovalamaktan baska hic bir önceligi olmayan kurak kirli ve kabiz döngüde taniklik ettigi olumsuzluklarla kendini doyurup kandirip tatmin eden toplumsal cürümüslügün navigasyonsuz bilinen ve bulunan halidir `  Ac tavuk rüyasinda kendini dari ambarinda görürmüs ` hallisinasyonu.

 

Bu hallisinasyon, bagimlilik artirici muhtacligiyla yiginlarin kapis kapis yokluk yoksulluk sefalet aci keder kaygi korku siddet nefret ayrisma catisma kavga nizah karanlik cahillik ayrisma cinnetinde  sorunlarini sürekli yeni sorunlarla baskilayan haydut haramiligin Patron Tanricilik hükümranligini sorgusuz tepkisiz  inanip kanmaya uyusturan POPÜLER KÜLTÜR afynlari etkinligiyle  izole ve ipnotize oldugu yalnizligi, herkesin kendinden kopmus sogumus dolaysiz anlatimli ÖLEREK COGALMAYA dair   ALGI YÖNETiMi`nin  tarifi ve izahidir.

 

Ikiyüzlü, güvensiz, sahtekar, riyakar, hilekar, yalan, dolan, haram, ahlaksizlik, fitnelik, fesatlik, bencil,  dümenci, desise , doyumsuz, kanaatsiz, cimri, pinti , zorba cikar ve menfaat düskünlügüne bosalttigi insanlik degerliligi yerine kimi nasil doldurur kurar veya kurgularsa yönetip yönlendirdigi kapanmis kilitlenmis saplanti bagimliliklariyla kendine bile tahammülü olmayan ; alip satan tezgah piyasasinda günlük gösterim vadelerde harcanan dayaniksiz tüketimin pazar ürünü kadar bile ragbet görmeyen kimliksizligini  herkese  begendirmenin kusnugunda ne sunulursa onu tüketmeye azip kudurup cinnet geciren YAPAY ZEKA dogurganli yeni insan tipi; Homo Sapien`le Neandartaler`in ortak döllesmesinden dogarak günümüze kadar evrimlesen insan bildik tanidik aliskanlar modeliyle uzaktan yakindan ilgisi alakasi yoktur. 

 

Hep isik Hiziyla yarisircasina kainata hükmetmenin ve ÖLÜMSÜZLÜGÜ yapip yönetmenin derdi davasi düsüncesi hayali ilgisi iletisimiyle, Ziguratlar, Piramitler, Sikagodaki Ilk On Katli Biina, Eyfel Kulesi, Ulm Katedrali oynayip oyalanirken…Cogu ARAP Petro -Dolar güc ihtisam tantana ve gösteris soytarilarinin toplumunu kendi keyfiyetine kul köle olarak kapatip kilitledigi zifir zindan karanliklarina `en erisilmez rakipsiz kiyassiz benim Patron Tanriciligimdir `fiyakosunu forsunu satmanin sorgusuz sualsiz `itibardan tasarruf edilmez ` yaklasimiyla en  yüksek tepeden bakmak icin betonu celigi karbonu  civayi yerden göge herseyi delik desik etmenin kulelerini yapti yigdilar. Everest dokuzbin metre yükseklikle en zirve son noktasiydi simdiye kadar dogal tabiatli dünyanin. Itbardan tasarruf edilmezlik ALGI YÖNETiMiYLE Yapilmakta olan Cdde Kulesi , ilerde yildizlara indir bindir asansörleri kurmaya hazirlanan kiyametin, ELON MASK seyrü sefer sinyalleri sayesinde uzayin karanlik alanlarini haritalama ve cogalarak ölen insanlik kiyametini deneyip yoklama nakliyeciligiyle, artik dikey derinliginin kimbilir nereye kadar uanacagi bilinmez  beton kentlerinde bagcilik bahcivancilik yapilmasina iliskin,  eski Babil `den Yeni Dünya Düzeni yamultulup hortlatilmakta.

 

Bilinen eski ölcü ve kavramlarda insanlik yasamiyor ve yok artik. Sekilsel ve bicimsel gösterislere inandigini idda ettigi tüm degerlerini terk edip vaz gecerek; kendi icgüdüsel dürtülerini doyurmayi herkesten ve herseyden kapanip kilitlenerek riyakarlik kahir küfür lanet fitne kin nefret ve sayisiz sinirsiz asagilayici kücültücü rezillik kepazelikten bin türlü bozgun okumalara kendini degistirmis  ve dönüstürmüs; afyonlandigi tüketim bagimliligi baskisinda imrendigi patron tanriciliga hic bir itirazi tepkisi olmayan aynilasip kaynasan ve benzesen kabulle, kisiliksiz kimliksizligni inanip onursamaktan baska- bütün olumsuzluklari mayasinda tasiyan kokusmus cürümüslügü din iman bellemenin disinda - hic kimsenin baskaca ne umudu ne güveni ne itibari ne iradesi ne idraki ne algisi ne de inanci var aslinda. Tüketim piyasasi asosyallesmesinin `ac tavuk rüyasinda kendini dari ambarinda görürmüs` akil fikir eksen sapmasi ve  kaymasina, doyumsuzluk dürtüsünün ve ölümsüzlük arayip avlayan kisilik bozuklugunun kendini is basindayken  ele veren cogalarak ölmenin  kisa özetidir böylesi kendisiyle beraber dünyasini öldürüp katleden kiyamet.

 

Kapitaizmi sosyalizmle tamir edip ömrünü uzatan ; diri diri ölerek cogaltici YApay Zeka Cagi`yla insan-Robot döllesmesin saglayip kendi icinde kayip yitik izile HALLISINASYON ve sürekli simsiyah renksiz kokusuz ilgisiz iletisimsiz topraksiz iklimsiy mevsimsiz insansiz , insansiz, insansiz ve amansiy yalniz , amansiyz yadirgi, amansiz yabani, amansiz ruhsuz, amansiz cansiz, amansiz ölü, amansiz korkunc, amansiz sinirsiz gögün derinligini zorlayan HAYAL KURMA ve kendinden ibaret kilitli kapali yalnizliga  ALGI biriktirmeye, amansiz doyumsuz, amansiz kimsesiz, amansiz mutsuz, amansiz zavalli, amansiz terk, amansiy yikim,amansiz talan, amansiz kul, amansiz aciz, amansiz yitik, anmansiz kelimesiz, amansiz suskun, amansiz sanatsiz, amansiz corak, amansiz cöl, nice nice kiyametlercesyle, amansiz KiMLiKSiZ…

 

Özü sözü bir inanilir güvenilir insan degerleri toplamiyla, dogruluk dürüstlük yigitlik mertlik cömertlik hakkaniyet hosgörü emek akil vicdan sorumluluk paylasim cesaret atilganlik beceri deneyim öngörü duygudaslik fedakarlik bilgi sezgi sorgulama yorumlama deneyimleme gibi tarih sosyal siyasal kültürel gecmisinden ve köklerinden getirdikleriyle kisiligini kimligini toplumsal yapisini onurlandigi insanlikla özgünlesmis biz Türkler; tüm cesitlilikleri ve farkliliklari kendi denk ve degerimizden ne asagi ne  üstün görmeyen hakki hukuku sevgiyi dayanismayi duyarliligi özgürlügü ayni sayginligin vazgecilmez kistasi bilerek; dünyalar güzellik gözdesi Türkiye yurdumuzu varligimizin gözbebegi;  ve Türkiye Cumhuriyeti ilkelerimizi tüm gecmisimizden bugüne süzülerek yasamsal mirasimizin zenginlik serveti ve toplumsal kaynagi olarak aidiyetimizin karakterine yakisir köklü kaliciliga özdesti.

 

Devrimcilik, Türk`ün köklü karakterinde zaten vardi, saygin degerli özgür huzurlu paylasan dayanisan inanilir ve güvenilir yeryüzü hayatinin yapilip kurulmasinda hic bir suni soyut baskilayan dayatmaci zorba bencil gerici ve bagnazlik buyurganligina bel büküp boyun egmemek icin olmasi ve bulunmasi gerekiyordu cünkü akli fikri cesareti bellegi bilinci duyarli ve acik tutarak olusabilecek olan her türlü sapmalara karsi tarihsel birikimlerine özgün bagisikliginda olan sorgulama karsi koyma ve direnme refleksinin ta kendisiydi Devrimcilik.

 

Halkcilik, Türkler`de hangi devirde veya cografyada yasadigina bakilmaksizin yasadigi gittigi her yere beraberinde götürdügü SOSYAL DAYANISMA temelli HALKCILIK ; aslinda hic eksilmeksizin hep vardi cünkü fedakarlik merhamet özveri hosgörü kültürünün kitabini yazan Türkler; soylar obalar kabileler halinde toplumun  doymasi barinmasi güvenligi sagligi iletisimi ve mutlulugunu hic bir zaman bireysel ve sahsi mutluluklardan daha sonraya ihmal ihanet terk tarumar rezil veya rüsva etmedi.  Halkcilik; kisi mutlulugu ancak TOPLUM mutluluguyla dengeli düzeyde özdesmise eger,  anlam deger kazanir fikriyatinin ta kendisiydi. Halkcilign olmadigi yerde hersey para güc gösteris yozlasma yikim yagma soysuzluguna tüm  ülke toplum ve insanlik degerlerini gasp edip ÖZELLESTIREREK esitliksiz adaletsiz istikrarsizlik gecimsizlik korku karanlik sefalet yoksulluk issizlik geleceksizligi doguran sahsi menfaat güdücülügüne ve ganimet ortakligi cikarciligina ( simdilerde oldugu gibi )  ören veran olurdu herkes ve hersey.

 

Devletcilik; Türkler`de `ya devlet basa ya kuzgun lese ` hassasiyet  haysiyet ve titizligiyle hep vardi, her zaman vazgecilmezlerin en bastaciydi. Cünkü toplum iradesinin ORTAK  YAPTIRIM GÜCÜ olan DEVLET; sadece sinirsiz sorgsuz keyfiyet otoritesiyle sinirli olmayan; aksine her yerde her sartta yirmidört saat, gece gündüz, dört mevsim hic yorulup kaytarip bitip tükenmeden ve hic durmaksizin isleyip calisan HUKUKUN ÜSTÜNLÜGÜ temelinde yükümlülükler ve sorumluluklar toplaminin ta kendisidir Devlet ve DEVLETCiLiK. Devletin olmadigi veya kurumlari birimleriyle ortadan kaldirildigi yokluga, gücü gücüne yetenin cullanip cökerek hükümranlik tesis ettigi soygun vurgun yagma talan keyfiyetine mafyalasmis haydut harami hainler güruhu ve zorbaligi( bugünlerde oldugu gibi ) yerlesip cöreklenirdi.   

 

Cumhuriyetcilik, aslinda temel anlam icerik deger ve itibariyla gelisen ve degisen dünya kosullarinda Türkler`de güvenli huzurlu özgür yarinin yasama sevinci özüyle besleyip büyütmeye dair hep vardi. Cünkü Bey, Hakan, Kaan ve tüm diger toplumsal iradeyi temsil eden otorite, özgün caginin belirleyici kosiullari geregince olumlu olumsuz  süreclerden gecerek hic bir basina buyruk keyfiyeti yüceltmeyen deneyimlerin kazandirdigi Hükümdarligin herkes  adina secme secilme ve yönetmesine Parlementer Demokrasi ile taclandigi, özgür yurttaslik hakkiyla ortak hayat gercekligiye özdes cagdas özlemlerle, hic bir keyfiyete  zorbaya savurganliga buyurganliga hukuksuzluga haramilige despotluga dayatmaya güce gösterise yer mahal meydan vermeyen CUMHURIYETCiLiK, baska toplumlarda ne kadar vardiysa biz de de o kadar gerekli luzumlu acil hayati deger vazgecilmeziydi.

 

Ve Laiklik, tarihte cesitli inanclarla hemhal olan Türk`ler, bugüne kadarki tecrübeleriyle zenginlesen ve bugünki sosyal kimligini tanimlayan Islamiyet´le agirlikli olarak Türkiye yogun nufusunun ortak degeri olmasina ragmen, tüm diger inanan veya inanmayan veya kimin neye inanip inanmadigini neyi giydigi kusandigi sekilsel veya bicimsellige göre ölcüp tartip pesin hükümlülügün önyargisiyla hayati insanligi ve toplumu yapip yorup yönlendirmedi. Ekonomik sosyal siyasi alanlarda ihmal ve ihanetler sonucu birikip yigilan sorunlari kasiyip mayinlamanin Etnik ve Mezhepsel catismalari kiskirtmasi, her bozulan yapiya kolaylikla monte edilen firsat kollayiciligin sürekli depoda veya torpidoda kalibi hazir maddesi ve malzemesidir. Bu yüzden somut sorunlari hayduttan haramiden dolaysiz cözüme zorlamak yerine soyut sahte yapay gündemler dolasimina sahte dinler sahte pygamberler ve sahte tanrilar uydurup üreterek , tarz ve bicim olsun diye arada bozuk bir saatin dogru gösterdigi ibre yol toplum ve insanlik sapkinliklarini sinirsiz sorgusuz afyonlarla yozlastiran yobazliga gericilige istismara korkuya karanliga hic bir tepkisi olmayan uyusmus sinmis kulluga ve kölelige ( bugünlerde oldugu gibi ) terkedip teslim etmemek icin, aydin ilerici cagdas bilgili egitimli kararli duyarli bilgili bilincli INANCLI özgür iradeli ve özgüvenli kisilik ve KIMLiK sahibi Türkiye Cumhuriyeti özgün yurttasligi`nin ismiyle okunan adresiydi Laiklik.

Türbanli türbansiz, acik veya kapali, sakalli veya biyiksiz, hormonlu veya hormonsuz, botokslu veya botoksuz, kör topal artiz yamuk saglam düz dölek erkek veya kadin, yolcu veya yerli, irili veya ufakli, veya cot…mudu degil mi demeden hepsini birden hortumlayip yutan yöneten..!

 

Dünyanin yetisemeyecegi kadar insani yolu devleti kurumu birimi hakki hukuku sevgiyi saygiyi ilgiyi yakinligi samimiyeti hosgörüyü akli vicdani duyguyu sorumlulugu egitimi ulasimi iletisimsiz itibarsiz tüketim sermayesi kilarak, horluk küslük darginlik fitnelik kepazelik asagilik düsüklük yozlasma ve cürümüslükleriyle herkesi herkese kin besleyip nefret eden ayrismis kutuplasmis siddet sarmalinda sapkinlastirip, güdüldügü sefaleti aciyi kederi ve mutsuzlugu patron tanrisi tarafindan bagislanmis yasam serveti veya lutuf nigmeti bilen,  duyarsiz kimliksiz kisiliksiz Sebest Piyasa buyrugunun bütün kodlayici acimasiz ruhsuz bencilligine yüksek binalar, binalardan yüksek yeri gögü delik desik edenler ve yildizlara asansör kurmak kadar insanliktan uzak sipsivri gösterisliligin paraya inandirip oteriteye ve keyfine buyruk güce tapindiran kalesini kulesini dikmeler, ortak yasamdan ayrimsiz herkese doyup kanip sevincini gelecek nesillere büyütüp aktaracagi saygin ve onurlu birlikteliklerde anlasip uzlasmak icin degildi, tam tersi…..kendini rakipsiz kiyassiz erisimsiz soydugu sömürdügü sefalet kalabaliklarina korkuyu eceli catismayi gerilimi bunalimi yoksullugu hukuksuzlugu ayrismasi cehaleti bagimliligi hic bitmeyen,  ve dagilmis bozulmus devletsiz düzensizlikte her sekil kimliksiz ölerek cogalanlara eski birikmis yigilmis balalarin  yenisini ekleyerek baskilayip ezen üzen bogan insanlik disi yaratikligin her isledigi sucu ISTISMARI ve sabikayi sorgusuz sualsiz üstün seckin imtiyazlilikta herseyin tanrisi olarak hic bir huzuru onuru istikrari anlasmasi uzlasmasi olmayan toplumsa yikim yagma ve bozgunlardan gecinmeye kendi keyfiyetini dayatip kutsayanlarin BOP cevrim carkiydi..

Kir kahir küfür gürültü yobazlik yozlasma atik irin hastalik salginlarla, baskilandigi sorunlari cözmek yerine yenilerini ekleyenleri TANRI, pazarlayan serbest piyasayi Tapinak, Para pul kavga nizah gerilim dekor mülk mal gösteris kur caka fiyaka bunalim gericilik cahillik afyon takinti saplanti ve yobazlik kepazeliklerini din iman, samimiyetsizligi sahtekarligi ileri ve aydin görüslülük  …inanan bilen yasayan ve yasatan herkes herkeste haddinden fazlasiyla var ve mevcutlu olarak…durmaksizin ölerek cogaliyor ve cöp üretiyor, Yapay Zeka toplumu algisi tezgahi piyasasi  iklimi devranina uygun münasip, adresini kisiligini ve kimligini yitirmis dünya dönüm dolasiminda.

 

Türklük`se bize, hic kimsenin kargo program paketinden veya yolda sürüklenen dünya hayatindan sevindirik yahut igreti ikramiyesi degildi. Aslinda olanin  neslinde devamini bulacagina iiliskin  kesin dünya gercekligiyle, her ne kadar kusatildigi etkilesimlerin güclügü zorluguyla cebellesip bogusuyor olsak da, onurlu köklü gecmisinden beri varolan bir degerin eebediyyen yok olmasi da asla mümkün degildir. Bütün bu bozgun, sapma ve bozuluslara ragmen kendine ait tanimlayan kimliginin özgür ve özgün degerlerine sarilip tutunmasiyla saglayip kavusacagimiz  saglikli huzurlu saygin tutarli üretken kültürlü bilincli güvenli cagdas paylasan geleceklere sonsuz selam ve sevgiyle..!

 

Seyfi Karaca………Ocak / 23

( Türklük Kimlıgı Ve Türkıye Sevgisiyle 6 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 2.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.