Günün yorgunluğunu sakin bir şeyler seyrederek, azaltmak istedim.

TV de bir belgesel açtım,  koltuğa uzandım. Çok geçmeden uyuyakalmışım,  çok zaman   sonra TV'yi  kapattım,  gittim yerime yattım.

Sabah kalktım, TV  önündeki sehpanın üzerindeki peçetelerde bir ıslaklık vardı; düşündüm sebebini  bulamadım.

Sonra,  Selpak yavru  filine sordum, onun gözleri doldu. Ben uyurken  TV de izlediği belgesel,  onu çok   üzmüş  ve ağlamış, o nedenle peçeteler ıslakmış.

Sesimi yükselterek "Sen ıslakları kurulamam gerekirken, sen ıslatmışsın ortalığı" dedim.

Sonra üzüldüm, daha neye üzüldüğünü sormadan  ona işini hatırlatmak iyi gelmedi.

 Hemen toparladım  " Özür dilerim. söyle bakalım ne izledin, neye üzüldün?

Selpak yavru  filinin izledikleri:

Savanda kuraklık uzun sürdü; su ve yiyecek   bulmak için başka bölgelere gitme kararı alındı. Yola çıktılar

Tren katarı gibi göç eden bu  büyük hayvanlar, ormanının büyük saldırganlarını hesaba katmadılar; yavru fil de bir an annesinin yanından  ayrılınca, feci şekilde  yaralandı. Bütün filler,  yavru  filin yanına koştular, aslanları  kovaladılar, etrafını sardılar; çok sürmedi  yavru fil hayatını kaybetti.

 Bütün sürü  yasa boğuldu, bir gün beklediler; sürünün lideri  "Yolumuza devam etmeliyiz, yapacak bir şey  yok. Hiçbir şey artık  O'nu  geri getiremez" dedi. Sürü, yavaş yavaş hareket etti.

Anne file bu sözler o kadar soğuk ve anlamsız geldi ki, hiç yerinden kımıldamadı;  yavrusunu ayaklarının arasına aldı ve günlerce bekledi,  hiç bir aslanı oraya  yaklaştırmadı. 

Günler sonra durumu kabullendi, oradan ayrıldı, arkasına baka baka  yürüdü. O yalnız yürürken düşündü,  "Sürüme yetişmeli miyim?" sonra, "Böyle iyi"  dedi kendi kendine. Şu an ben onlardan çok farklıyım, tamam onlar da çok üzüldüler biliyorum; ama onlar acılarını geride bıraktılar; oysa acım benimle.  Farklılık doğası gereği,  her zaman acıtır. Yalnız yürümeye  devam etti, ormanın derinliklerinde gözden kayboldu.

Selpak Yavru Fili, anlatmayı bitirdi.

"Anladım, bir selpak da bana ver" dedim 

( İki Yavru Fil başlıklı yazı Herstory tarafından 5.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.