Kutsal bir amaç için Akdeniz’de yol alan Mavi Marmara yardım gemisi ile İskenderun ve Türkiye’nin bağrında yer yer sıkılan kurşunların tetiğini çeken eller farklı görünse de, aslında aynıdır.

Bu saldırıların eş zamanlı oluşu tesadüf değil, uzun vadeye dayalı kin ve husumetle bağlantılıdır.
Saldırı buyruğu aynı yerden çıkmıştır: ABD
Gelişmeler, Fillerle Dansın doğal bir sonucudur…
Ritme uyum sağlamazsan ezer geçer!
1 Mart tezkeresinden sonra bunları yaşadık.

Tam değişen yönetimle durumu düzelttik derken, dış siyasette uzlaşmacı davranmaya kalkışınca yine fili kızdırdık.
ABD’nde yönetim değişse de, devlet siyasetinin aynı olduğu gerçeğini unuttuk.
*
ABD sıkıntılı…
Süper gücüne meydan okuyanlarla başı belâda!
Güneyini etkileyen petrol sızıntısı milyonların geçimini yok eden bir doğal felâkete dönüştü.
Uzak Doğu’da baş belâsı Kuzey Kore gemi torpilleyip, nükleer sopayla meydan okuyor. Çin-ABD ortak zılgıtlarına nanik çekiyor.
Afganistan ikinci Vietnam’a dönüşmüş.
Pakistan ve Irak’ta kıyım derecesinde saldırılar tansiyonu fırlatmış.
Avrupa ekonomik sıkıntının derdine düşmüş.
Gelişmeler Borsayı diken üstüne oturtmuş.
Anlayacağınız ABD halkının beyni kanlanmış!
*
ABD bunca sorunla boğuşurken, İsrail’in telkinleriyle köşeye sıkıştırdığı İran’ı, güvendiği iki yakın dostu Brezilya ve Türkiye çıkmazdan kurtardı!

Rakipleri Çin ve Rusya ile uzun çabalardan sonra anlaşıp; İran’a ekonomik ve askerî yaptırımlar uygulama kararı çıkartmaya hazırlanırken, BM Güvenlik Konseyi geçici üyeleri Brezilya ve Türkiye, plânlarına limon sıktı…

İki ülkenin yaptırımların siyasî meşruiyetini gölgelercesine Tahran’a krediler açması, bu konuda Çin ile Rusya’nın elini güçlendirmesi, ABD yönetiminin dış politikadaki zaafının bir belgesi gibi Amerikan kamuoyuna sunuldu.

Dış ilişkilerde uzlaşmaya önem veren Obama’nın bu tutumu şahinleri çileden çıkardı ve asıl öfke her zamanki gibi Türkiye’ye yöneldi. İlk önce Orta Doğu, ardından İskenderun’daki Cerberus’ları(*) harekete geçirip, Türkiye’ye haddini bildirdi. Ermeni iddiasını tez zamanda gündeme getireceği unutulmasın.

Tüm bu gelişmeler, görünüşte İran yüzünden başladı. Asıl gerekçesi ise; Türkiye’nin Atatürk Dönemi dış politikasıyla örtüşen; komşularla sıfır sorunlu, bölgesel bir dayanışma siyaseti izlemesidir.

Komşuların yanı sıra Türk Dünyası ile ilişkilerin yoğunlaşması Rusya ve Çin’in işine gelmediğinden, İran konusunda Brezilya-Türkiye tezine arka çıkmadılar.

Özetle emperyal güçler, başka bir güç istemiyor. Ortaya çıkanların başına, çuval misali çoraplar geçiriyor. Fillerle dans ederken, tüm olasılıkları gözden geçirip öyle başlamak gerek… Başbakan ve Genelkurmay Başkanı yurt dışındayken harekete geçilmesi, bu konudaki eksikliği işaret ediyor.

Benzer bir durumda İran’ın bizim için aynı çabayı göstermeyeceğini, geçmişteki olaylardan biliyoruz. İran her zaman Türkiye’nin ilerlemesini engelleyip, bir çok projesini baltalamıştır. Yine de girişimimiz insanî ve bölgesel açıdan gerekli ve doğru… Ama sıkıntılı fille dans etmenin, tehlike ve tehditlerini göz ardı etmeden …
*
ABD doğrudan değil, dolaylı yoldan cerberusları harekete geçirerek Türkiye'yi cezalandırdı. Yaptığı her kötülüğün doğal yollardan döndüğünü unutarak, bu kez 28 ananın yeri göğü inleten, titreten "ah"ını aldı. O ah'ların yerini bulacağından emin olabiliriz.

Kutsal bir amaç uğruna ölüme yürüyüp şehit düşen cesur yürek kardeşlerimiz İbrahim Bilgen, Ali Haydar Bengi, Ali Ekber Yaradılmış, Muharrem Kavak'a rahmet, ailelerine sabır dilerim. Aynı elden çıkan kurşunlarla vatanın bağrına düşen kınalı kuzular Serhat Arslan(Mardin doğumlu-İzmir), Kerem Oğuz Erbay(İzmir), İsmail Kartal(Erzincan), Erol tavukçu(Van), Ümit Akbulut(Malatya),Erhan Terletme'ye(Giresun)minnet ninnisini ithaf ederim…
Yüreğime kar yağıyor
Bağrın gibi delik deşik
Kanın vatanı kutsuyor
Rahat uyu can Mehmetçik

*Hades(cehennem)in bekçisi
( Fillerle Dans başlıklı yazı AytenDirier tarafından 1.06.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.