Net de haber ve yorumları okurken,asitli içecekler sağlığınızı bozabilimi?;konulu yazıyla karşılaştım.
Biz kendi içeçeğimize yabancı kalıyoruz.Ayran o kadar uzak kaldıkki,ne kadar çok faydası olmasıza rağmen niçin ayrana o kadar uzak kalıyoruzda, asitli içecekleri tercih ediyoruz.
Asitli içecekler hakkında uzmanların yazdığı yazıyı sizlerle paylaşmak istedim.
 
"Asitli içecekler sağlığınızı bozabilir Mide asit salgısını uyararak sindirim sistemi rahatsızlıklarına yol açan asitli içecekler, içeriğindeki yüksek miKtardaki fosfor nedeniyle kemik yoğunluğunun düşmesine de neden oluyor.

Beslenmede önemli bir yere sahip süt ve mamüllerinin tüketimi asitli içecekler nedeniyle azalırken, beslenme uzmanları ve diyetisyenler bu içeceğin zararları konusunda uyarılarda bulunuyor. Asit yoğunluğu yüksek olan gazlı içeceklerin bazı sindirim hastalıkları ile kemik rahatsızlıklarını da beraberinde getirdiğini belirten uzmanlar, özellikle çocukların bu içeceklerden uzak tutulmasını, sütle birlikte mineral içeriği yüksek doğal bir içecek olan maden suyunun öneriyor.

Osteoporoz riski artıyor
Uzmanlar asitli içeceklerin zararlarını şöyle anlatıyor: “Şekerli suların karbondioksit gazıyla doyurulması esasına dayanan gazlı içeceklerdeki yüksek asidite mide asit salgısını uyararak ülser gibi sindirim sistemi rahatsızlıklarına yol açar. Ayrıca yüksek miktardaki fosfor, kandaki paratiroid hormonu düzeyini artırarak kemiklerden kalsiyum çekilmesine neden olarak kemik yoğunluğunun düşmesine sebep olur. Artan asitli içecek tüketimi süt ve süt ürünlerinin tüketimini de azaltmaktadır. Bu durum, kırık vakalarının artmasına neden olmakta ve osteoporoza yakalanma riskini artırmaktadır.”

Çocuklarınızı uzak tutun
Bebek ve çocukları asitli içeceklerden uzak tutmak gerektiğini bildiren uzmanlar, “Özellikle kalsiyum gereksiniminin arttığı gelişme ve yaşlılık döneminde de bu içecekler tercih edilmemelidir” diyor. Yer altında kuyu açılarak ya da kaynaktan doldurularak elde edilen ve mineral içeriği yüksek olan maden suyunun doğal bir içecek olduğunu dikkat çeken uzmanlar, “Serinlemek için maden suyunu tercih edenler, hem sıvı ihtiyaçlarını gidermiş hem de mineral gereksinimlerine katkıda bulunmuş olurlar. Ancak şeker hastaları, meyveli maden sularını tercih etmemelidirler. Halkımız tarafından yapılan bir yanlış da soda ile maden suyunu aynı olarak düşünmektir. Oysa ki soda; içilebilir özellikteki suya mineraller ve karbondioksit gazı eklenerek elde edilen yapay bir içecektir"

( Asitli İçecekler Sağlığınızı Bozabilir başlıklı yazı M.Filizman tarafından 29.08.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.