12/B SINIFI İLE PİKNİK...


Bugün sınıftaki arkadaşlarımdan piknik günüydü. Sabahın 05.30`unda orada olacaktık. Uyanamazdım dedim ama babam beni uyandırmıştı. Saat 05.40 civarı gittim ve etrafda kimse yoktu. Sinirlendim hayli biraz, ama daha sonra geldiler ve pikniğe(halfeti`ye) yol üzerinde neslihan arkadaşımızı da alarak, gittik. Saat 06.30 du çıktığımız vakit ve bu kadar acele etmeleri ve gece sadece iki saat yatmaları üzerine sinirlerim yatıştı ve yol boyunca şarkılar eğlenceler yaparken arkadaşlarım, eğlencelerine hız kesmeden devam ettiler. İçimde büyük bir korku vardı ve kaza yapacağız gibime gelen türden büyük bir acı dolu histi.

Pikniğe vardık ve sabah kahvaltısını da yaptıktan sonra arkadaşlarım fotoğraf çektirirken ben de nesrin(anne yüreklim) hocam`ın yazdığı kitabı okumaya çalıştım. Sonra ben de fotoğraf çektirdim ve tekne turuna geçtik. Tekne turunda da içimdeki korku geçmiyordu. Herhalde arkadaşlarımı son kez göreceğim türünden bir korku zannettim. Nitekim öyle de oldu. Hayatta hiç bir zaman almadığım mutluluğu tekne de aldım. Elimi suya her attığımda suyun rahatlattığını hissediyordum. Nitekim, o suda bir cami yerle bir olmuştu ve o su iki çocuğa mezar olmuştu. Ama serinlemek adına bu riski göze almıştım.Hoca beni uyarıyordu ve ben ilk defa bir hocamı dinlemiyordum. Okulda olsaydım belki, akıllı dururdum ama okul dışındaydı ve nefes almakta zorlandığım sırada o tekne ve soğuk su beni rahatlatmıştı. Sonra mağara gördük ve meraklı gözlerle baktım. Mağaradaki kırlangıç kokusu beni kendine çekmişti. Arkadaşlarımdan neslihan ve mustafa Suya düşmekten kokuyordu. Ben de suyun verdiği coşkuyla az daha mustafa`yı suyun içine atacaktım. Arkadaşlarımdan biri olan şahideden tüm sınıfın bir fotoğrafını istedim ve dedim ki ` eğer kısmet olursa yazar olursam, ve ya bu idealimden vazgeçmezsem bizim sınıf adına bir dergi yada kitap çıkaracağım` dedim. Şahide de tamam işaretiyle bir tebessüm etti.

Sonra kebaplar ve tavuk kızartmalarıyla yemeği serdik. ahab yemeğini geç yedik diye benim iştahım yoktu yiyemedim ve salata yiyip biraz dolaşmaya çıktım. Tekne turunda arkadaşlarımın yaptığı hareketler polisin dikkatini çekmişti ve az daha bizim sınıfta hepimizin başı yanacaktı. Arkadaşımın parmağıyla yaptığı işareti polis yanlış anlamıştı.

Servis şoförü eyüp beyde bana bu ortamda olmaman gerekliydi. Çünkü sen de efendi masum bir yüz var e polis burada bir işlem yapsaydı senin de başın yanardı dedi. Ben de haklısın ve malesef manasında tebessümle yanıt verdim.

Tüm sınıf oturmuştu ve benim kendilerini okuduğum şiiri dinlediler. Sonra eve dönüş vakti gelmişti ve artık dönüş saati kendisini göstermişti. Eve dönüşte kendimi kaybetmiş olmalıyım ki türlü türlü şarkılar söylemeye başladım ve sınıf da eşlik etti. Ama beni en çok üzen gelmeyen arkadaşların yaptığı tavır idi. Şoföre de `bir sınıfla pikniğe gidilmez, sadece aile ile gittin mi güzeldir yoksa aldığın zevk hiç bir şeye değmez` dedim. Sonra da ayrıldık ve helalleştik. 12 haziran`da son kez birbirimiz görüp, belki de fotoğraflarımızı ve anılarımıza sonsuzluğa götüreceğiz. İlk zamanlarda şikayet ederdi o sınıfla ama yaşanan onca güzel şeyleri de düşününce insan, kadere boyun eğiyor...
sevgilerimle...

ALİ ESAT TAŞ...

ZAMAN, MÜREKKEBİN SON DAMLASIDIR...









NOT: Bazı yazar dost, usta ve abla yüreklilerim, Yazılarını okumadığımı zannetTikleri düşüncesindeyim. Beni anlamaları gerek diye düşünüyorum bulduğum süre ancak yazı eklememe yetiyor sınava 1 ay kaldı diye son yazı mı da birazdan ekleyeceğim ve daha sonra yani 1 aydan sonra hatamı telafi edeceğim bana asla darılmasınlar, İkinci ve en büyük ailem burası olduğunu her yerde söylüyorum zaten, munferih olsunlar sevgilerimle...

( 12/b Sınıfı İle Piknik başlıklı yazı ali-esat-tas tarafından 12.05.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.