Bir varmış bir yokmuş evvel zaman içinde kalbur saman içinde  pireler berber iken develer tellal iken   ben annemin beşiğini tıngır mıngır sallarken  uzak ülkelerin birinde bir kral ve iki kızı yaşarmış.Hayatlarında hiçbir kötülük ve üzüntü yokmuş ama tek bir sorunları varmış buda bu iki kızın annelerinin olmamasıymış.Kral bir gün iyice düşünmüş ve bir kadınla evlenmiş bu kadın bu iki kıza kendi kızları gibi bakmış en sonunda kralla bu kadının bir kızı olmuş ve bu kızın adını Dal koymuşlar.Fakat ablaları bu kızı hiç sevmezmiş onunla konuşmaz onu yalnız bırakırlarmış.Bir gün kral bir düğüne davet edilmiş ve kızlarına sormuş size gideceğim ülkeden ne getireyim en büyük kız en pahalı ve en kalite kumaşı istemiş ortanca kızda aynısını istedi fakat DAL siz neyi uygun görürseniz diyerek babasını ağırlamıştı.Kral düğünden döndüğünde üçündde bu kumaştan getirmiş ve en güzel giysileri diktirmişti bir gün bu üç kardeş başlarında dadılarıyla bir gezintiye gitmiş dinlenmek için bir yerde durmuşlar bu iki zalim abla küçük kardeşleri Dalı göle atmış vede dadılarına Dal kayboldu demişlerdi.Saraya gitiklerinde saray halkı bunu öğrenince sarayda büyük bir hüzün yer almıştı.Bir çoban koyunlarını otlatmaya gittiklerinde bir ağaca  yaslanmıştı ve sonra o ağacın en güzel dalını kesip bir kaval  yaptı kavalın sesi çok güzeldi ve bu yüzden bunu üzüntülü krala dinletmek için saraya gitti ve kraliçe bu kızımın sesi bu benim Dalımın sesi dedi çoban şaşırdı ve kaval yere düştü kırıldı ve içinden kralın kaybolan kızı Dal çıktı herkes şaşırdı ve çok sevin di küçük kız bütün olanları anlattığında kral sinirlendi ve kızlarının yüzüne  o kırılan kavalı attı ve kızların yüzü çok çirkinleşti...
 
 
 
 
bu olaydan yalan söylemenin kötü olduğnu ve hiçbir yalanın sonsuza dek saklanmayacağını öğrendik..
( Yalancı Ablalar başlıklı yazı egem-ruzgar- tarafından 28.11.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.