-Öksüren çocuğun göğsüne çörek otu, zeytinyağı ile kavrularak göğsüne sürülür.
-Arının soktuğu yere yoğurt ve tuzlu su sürülür.
-Çocukların ağzı yara olursa yaşlı kadınlar saçlarını sürerler.
Bazı yörelerimizde akraba olmayan bir evin tahtasının üzerindeki un çocuğun ağzına atılır, toz şeker yedirilir.
-Kabakulak çıktığı zaman eski bir tavayla dağlanır. Bazıları kirli yün parçası sarar.
-Gözde it dirseği çıktığı zaman nişanlı bir kuzun yüzüğü sürülür, kara köpeğin kuyruğu ve inek dışkısı sürüldüğü de olur.
-İshal olunca kuru kahve yedirilir, pav yavşağı su ile içirilir. Bir avuç çay yoğurda katılarak yenir.nişastaya su katılır.çiğ olarak yenir.
-Baş dönmesine tuzlu ayran içirilir.
-Ağrıyan ya da kırılan yer sabun ve sıcak su ile ovulur. Keçi kılı tuzlu su ile kaynatılarak kırığın üzerine sarılır. Patates sarıldığı da olur.
-Korkan kimseye şekerli su içirilir, tokat ayılır, muska yazılır, üst damağı çekilir.
-İdrar yolları rahatsızlığı için kızgın kiremit parçasına oturtulur.
-Uyuz olana katran sürülür.
-Büzmecik rahatsızlığı için küçük bir taş ısıtılır, çocuğun karnına, avuç içine, ayak altına ve sırtına bastırılır.
-Zehirlenenlere yoğurt yedirilir.
-Konuşkan olmak isteyenlere, hacdan getirilen kurban dili yedirilir, cami anahtarı çocuğun ağzına sürülür.
-Yine öksürenlere yağ-pekmez içirilir, papatya kurusunun kaynatılarak içildiği de olur.
-Boğazı ağrıyan apaça arasına oturtulur, dua okunarak ovulur.
-Alerji olunduğunda çuvaldız ateşte ısıtılır, kol ve boyun dağlanır, kırmızı elbise giyilir.
-Göbeği düşen kişi sırtüstü yatırılır, işaret parmağa şeş sarılır, göbek içine sokulan parmak saat yönünde beş tur dönderilerek beklenir. Göbek üzerine topuk konularak bekletildiği de olur.
-Başı ağrıyan bir kişinin saçı ele dolanır ve birden çekilir.
-Vücudunda temra çıkan bir kişiye yanmış odun külü ıslatılarak her Çarşamba sürülür.
-Ayağa çivi battığı zaman yağlı hamur sarılır.
-Saç dökülmesine sarımsak, zeytinyağı ve yumurta sarısı sürülür.
-Gözü ağrıyanların gözüne ana sütü sıkılır.
-Kulak ağrısına sigara dumanı üflenir, zeytinyağı dökülür, su buharına tutulur.
-Bel ağrısına, su bardağı içine yanan bir kağıt parçası atılır,ve sönmeden bele yapıştırılır, kırmıt ısıtılır ve bele konur.
-Böbrek taşı rahatsızlığı için böğürtlen kökü kaynatılarak içirilir.
-Tiksinen kişiye somak ekşisi içirilir, ayağına jilet atılır.
-Mide rahatsızlığı için kekik kaynatılıp içirilir.
-Şeker hastalarına çavdar ekmeği yedirilir.
-Gece yanığına karşı üç gün bir çoban tarafından çakmak çakılır.
-Altına ıslatanlara koyun ve keçi dalağı yedirilir.
-Eldeki sinire incir sütü ve yılan derisi sürülür, arpa kavrularak yağının sürüldüğü de olur.
-Akrep sokmasına bir akrep öldürülüp üzerine basılır, çamur sürülür.
-Al basmasına (karabasan) yastık altına, makas, iğne, ayna ve Kuran-ı Kerim konur.

NOT: Gaziantep ili Nurdağı ilçesi yerleşkesi folklor alan araştırması ürünüdür.
( Halk Hekimliği başlıklı yazı Mehmet Dal tarafından 29.05.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.