Pazartesi Günü:Hayırlı işler genelde bu güne açık getirilir. Ayrıca Pazartesi günü işe başlamanın uğurlu olacağına inanılır.

Salı Günü:Hayırlı işler yapılmaz. Dantel vari işler işlemek isteyenler uzun sürer diye bugün başlamazlar. Bazı yörelerimizde biçki-dikişte yapılmadığı görülür.

Çarşamba Günü:Sarılık kestirilir, temra yazdırılır. Vücutta çıkan sinirlere saç teli dolanır.

Perşembe günü:Cuma gününe hürmeten temizlik yapılır.Sadaka çıkarılır. Düğün bayrağı dikilir.

Cuma günü:Cuma namazından önce tırnak kesilir. Çamaşır yıkanmaz. Genel temizlik yapılmaz. Banyo yapılır. Cuma salasına kadar ev süpürülmez. Bazı yörelerimizde bugün de sadaka çıkarılır. Düğünün başlangıç günüdür.

Cumartesi günü:Düğünün ikinci günüdür. Kına geceleri yapılır.

Pazar günü:Dünyanın Pazar günü kurulduğuna dair yaygın inanıştan dolayı bazı yörelerimizde ev temelleri bu güne denk getirilir. Genel temizlik yapılır.




NOT: Gaziantep ili Nurdağı ilçesi yerleşkesi folklor alan araştırması ürünüdür.
( Hangı Günde Hangı İşler Yapılır- Yapılmaz başlıklı yazı Mehmet Dal tarafından 5.06.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.