- Bahar aylarında aşırı sıcak olduğu zaman ertesi gün yağmur yağacağına inanılır.

- Yazın çok sıcak olursa, kışın çok soğuk geçeceğine inanılır.

- Yazın koyunlar sık yatarsa kış şiddetli olur.

- Yazın koyunlar seyrek yatarsa kış ılıman geçecektir.

- Güzün yıldızlar çok parlaksa dan alacaktır.

- Gök gürlemesi tehlike işareti olarak bilinir.

- Gök gürlediği zaman Salavat ve Şahadet getirilir. Ve besmele çekilir. Gök gürlemesinin ardından şiddetli yağmur yağarsa ezan okunur veya sala verilir.

- Gök gürlediği zaman ulu ağaç altında durulmaz.

- Ay tutulduğu zaman ezan okunur, silah atılır.

- Romatizmal rahatsızlığı olan bir kişinin diz kapakları sızlamaya başladığı zaman, havanın bozulacağı ve yağmur yağacağı sanılır.

- Gece gökyüzü çok yıldızlı ise hava yarın güzel olacaktır.

- Olağanüstü sıcağa yağmur sıcağı denir.

- Gökkuşağının altından geçilirse erkeğin kız olacağı, kızın da erkek olacağına inanılır. Ayrıca ne istekte bulunursa onunda olacağına inanılır. Kel olunur rivayetide yaygındır.

- Yıldız kayarken birisinin öldüğüne inanılır. Çünkü dünyada herkesin bir yıldızı vardır. O da kaydı mı ölmüştür inanışı yaygındır.



NOT: Gaziantep ili Nurdağı ilçesi yerleşkesi folklor alan araştırması ürünüdür.
( Hava Ile Ilgılı Inanışlar başlıklı yazı Mehmet Dal tarafından 18.06.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.