-Nazar değmesine karşı ineğe nazar boncuğu takılır.
-İnek hastalandığı zaman bir odun parçası su içinde söndürülerek ineğin üzerine dökülür.
-Bir hayvan yem yemezse pekmez içirilir, soğan yedirilir, çiğ yumurta yutturulur.
-Hayvanın karnı şişer ve derin nefes alırsa su içirilmez.
-Koyun hamir olursa (tenelenirse) su içirilmez.
-Hayvanı diğer hayvanlardan ayırt etmek için kulağı kesilir, boya sürülür.
-Koyunu kan tutarsa kulağından kan alınır.
-Ağzı kabaran hayvanın boğazına kendir bağlanır.
-Köpeklerin iyi koku ve yavuz olması için kulakları kesilerek bir parçası yedirilir.
-Tabak hastası olan hayvanlar çamurda yürütülür.
-İnek ve koyunların dişlerine bakılarak yaşları öğrenilir.
-Yine ineğe göz değmemesi için kendi pisliği memesine sürülür.
-Köpeğin ev içine girmemesi için kuyruğu kesilir.
-Tavuğun ayağı kırıldığı zaman kendi pisliği ayağına sarılır.
-Koyunların iyi su içmesi için ıslık çalınır.
-Tavuklara bit düştüğü zaman kümese kaynar su dökülür ve kireçlenir.





NOT: Gaziantep ili Nurdağı ilçesi yerleşkesi folklor alan araştırması ürünüdür
( Hayvanlarla İlgili İnanışlar başlıklı yazı Mehmet Dal tarafından 23.06.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.