DOĞAN  BALYEMEZ  KUMRU'YA  KONUK  OLDU 
                                                           Ahmet AYAZ

…….Gaziantepli ve Kıbrısda ikamet eden değerli bestekârımız Doğan Balyemez, İlimizde yayınlanan “Kumru Dergisi”nin konuğu oldu.  Her haftasonu bizim şairleri, yazarları, ressamları görmek için günleri ve saatleri iple çekerken 13 Ağustos 2011 cumartesi günü sanki eve bağlandım ve işlerim nedeni ile dışarı çıkamadım. Sabırsızlandım ve çok değerli dostlarımdan birisi olan Abdulhadi Bay’ı  cep telefonu ile aradım. Öyle bir sürpriz olayla karşılaştım ki, rüyamda görsem inanamam. “Abdulhadi Bay Kardeşimiz” “Biz şimdi Kumru Dergisindeyiz, Kıbrısdaki Bestekâr Hemşehrimiz Doğan balyemez senin “Aşk Sözleri” isimli şiirini bestelemiş sazı ile Ahmet Özkök Kardeşimizin Kanunu eşliğinde çalıp söylüyor, arkadaşlarımızın hepsi burada” deyince, ben  hemen saate baktım ve gelsem yetişirmiyim dediğimde de  bekmliyoruz, yetişirsin dedi. Hemen giyinip dolmuş yoluna çıktım ve toplantıya yetiştim. Geldiğimde beni bekliyorlardı. Çok kısa söz ve sohmetten sonra tekrarı için rica ettim. Doğan Balyemez sazı ile  Bestekar dostumuz Ahmet Özkök’ün kanunu eşliğinde, Abdulhadi Bay’ın Yav Mamet, Ahmet Ayaz’ın Aşk Sözleri’ni dinledikten sonra, Ahmet Özkök, Gülhun Ertilav Hanımefendinin “Bir Tanem” şiirini daha önceden bestelemişti. Orada çaldı ve okudu. Kumru Dergisi oldukça kalabalıkdı.  İnanın orada bulunan ve aklımda kalan isimlerden Mehmet Nacar, İsmail Mercan, Fethullah Gögüş ve ablası, Zekeriya Efiloğlu, Ahmet Özkök’ün eşi Hocanım, Yılgör Atcı, Lale Sürget, Banu Kaya,  Emekli Albay Mehmet  Özden, Barbaros ve Gülhun Ertilav çiftleri. Zaman kısada olsa Doğan Balyemez ve Abdulhadi Bay sayesinde mutluluk dolu bir zaman geçirdik. Daha sonra, Doğan Balyemez ile toplu bir hatıra resmi çektirdik. Şimdi burada asıl bahse konu olan Antep Ağzı Türkünün sözlerini sizlerle paylaşmak üzere aşağıya alıyorum. Hoşça ve dostkça kalınız, mutluluk dolu yarınlar hepimizin olsun diyorum. Âmiiiiin.                    

  YAV MAMET  (Antep Ağzı)

Gönül deryasını yüz ki geçesin
Nefes bitiy,derya bitmiy yav mamet
Aşkın şarabını tas tas içesin
Karnım şişiy,şişe bitmiy yav mamet
...
Başımda bir sevda,get deyim getmiy
Başımdan savmıya takatim yetmiy
Bana yaptığını gavurlar etmiy
Gece oluy,uyku tutmuy yav mamet
...
Künde gelir kapısından geçerim
Hara gedim,çaresizim,naçarım
Hayal kurar daldan dala uçarım
N'oldu bana,dilim ötmüy yav mamet
...
Laflarını yağa,bala bandırıy
İki hanek ediy beni kandırıy
Acındırıy,yüreğimi yandırıy
Atıy emme,kimse yutmuy,yav mamet
...
Bir çileye düştüm,heç iflah olmuym
Yönümü şaşırdım,yolumu bilmiym
Yanmaya alıştım,gözümü silmiym
İçim yanıy,duman tütmüy yav mamet
...
Fırlanıp dönmekten gücüm kalmadı
Geceler bitmedi,sabah olmadı
Eyle bir maraz ki şifa bulmadı
Sanıymkine kalbim atmıy yav mamet
...
Şeyle dim,beyle dim,sözüme gelmiy
Birisini biliy,birini bilmiy
Aklını gaypitmiş,nasihat almıy
Ne diym yorum,söze yatmıy yav mamet
...
Denizi,deryayı dışta sanırdım
Kanadı yalınız kuşta sanırdım
Yıldızı,Güneşi boşta sanırdım
Bu işlere aklım yetmiy yav mamet
...
Hasret defterini,koyuy ırafa
Bir ora seerdiy bir bu tarafa
Ardında gezmekten oldum mangafa
Ne söylesem para etmiy yav mamet
 
Abdulhadi BAY

( Doğan Balyemez Kumru'ya Konuk Oldu başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 15.08.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.