Şiirler ve yorumlar sanal edebiyat sitelerinin kaçınılmazları.
Edebiyat sitelerine üye oluşunum üçüncü yılı.Doğrusu ;şiirin bu kadar ilgi göreceğini zannetmiyordum
.
Eleştiri hakkında anket yapılmıştı.Sitemizde.Bu yüzden görüşlerimi paylaşmak istedim.

 
Rekabet, yorumlar, tartışmalar hep şiir konusunda oluyor.Niçin şiir?bazen hak etmediği değeri alıyor.İyi şiir yazanlar kıyas yapıyor.Küsüyor,siteyi terkediyor.Yorumlarda grublaşmalar oluyor.Yada al gülüm ver gülüm türü yorumlar.
Rekabet olmayınca yazının da bir anlamı kalmaz.Ama haksız rekabet yok da değil.İnsanın olduğu heryerde bir yanlış mutlaka olur.
 
Eleştiri  naslı olmalı?
Uzman görüşü "her eleştiri mutlaka yara alır"
O halde eleştiri nasıl olmalı?
Sandaviç üsülü,Her katında bir yorum,iyi ve eleştiri tarafını iyi dengelemek gerek.
Yazılmış bir şiire başka sı müdahale edebilir mi?O şiiri nasıl etkiler.Bunlar tartışılacak konu.
 
Eleştiri çok yapanların ortak noktası;eğer yazar ilgi görüyorsa bir yorumla o yazının önünü kesebiliyor.Demek istiyor ki,bu yazı günün yazısı ama ben ondan daha iyi yazarım diye birkaç hatayı yoruma düşüyor.O yorumdan sonra yazı ne hikmetse bir başkası tarafından hiç  yorum almıyor.Belkide yorum yapanlar yaptığı yoruma pişman oluyor.
 
Eleştiri bizim edebiyatımınzda çok az örnekleri olan bir dal.
Her eleştirmen de kendi penceresinden yorumlayacağı için en iyisi yine okurlara bırakmak.
 
Sanal edebiyat sitelerinde kimler eleştiri yapmalı?Tabii editörler yapmalı.Onlara verilmiş bir göreve herkes saygı duymalı.En azından editörün yaptığı eleştiri kimseyi kırmaz.
 
Bir kitap eleştirisi yazısı okudum.Yazar arkadaş bir kitabı eleştiriyordu.Gramer ve baskı hatası var diye veryasın ediyordu,yazara.Ama yazıyı dikkatlice okuyunca ,bu arkadaşında hataları olduğunu gördüm.
 
Başkalarının hatalarını gören kişi iddialı olmuş demektir.Kendisi hata yapmamalı.Çifte standarta düşmemeli.

Yorumlar yazı bahçelerini yeşil ve canlı tutmak için vardır.O halde gülleri budamayalım.






 
( Yorumlar Nasıl Olmalı başlıklı yazı M.Filizman tarafından 3.09.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.