Terör bir ülkenin güvenlik konusunda yaşadığı bir sıkıntıdır.Dünyanın da bir çok ülkesinde bu sıkıntı  hiç bir zaman çözülememiştir.Çözülmesi için ise önemli çalışmalar yapılmaktadır.Keza ülkemizde de öyle...

   Nerde bakarsak bakalım güvenlik olmazsa olmaz bir husus her vatandaş için. Zaten güvenlik olmazsa huzur ve sükunet te olmaz.İnsanların refağı mutluluğu da bu güvenli ortamın sağlanmasıyla olur elbette.Hayat standartının üst seviyelere çıkmasında güvenlik ve huzurun önemli bir belirleyici olduğunu unutmayalım.

   İnsanların hayatları boyunca trafik kazalarından sonra en çok terörden bela bulmuştur.Terör ölümlerin en önemli 3. sebebi..

1.si hastalıklar 2si.trafik kazalarıdır.Peki bu terör illetinden insanlar nasıl kurtulur?İyice bir araştırmak  gerek bunu çözmek için.Ancak bu terörü tamamen çözmek anlamına gelmez.Muhakkak ki terör tamamen de çözülemez.Bazen bir dönem etkisizdir ,bazen de çok küresel boyutlarda etkili olabiliyor, çok sayıda sivil , asker kaybına ve doğa katliamına yol açabiliyor.

İnansak da inanmasak da güvenlik hepimiz için bütün insanlık için gereklidir.Devletlerin varlığı, bütünlüğü , gerçekliği de buna bağlıdır.

 Şu yaşadığımız dünyada çok sayıda terör örgütü , sempatizanı ve onları destekleyen bazı da devletler var malesef.Bu durum hiç de iç açıcı değil.Dünya güvenli olsun istiyoruz ama olmuyor.Çünkü dünyanın bir işlevi var her ülkenin bazı çıkarları, destekçileri var.Bu bazı çıkarlar da terör örgütlerinin işine gelebiliyor.Mesala bir ülke başka bir ülkenin doğal kaynağını ithal etmek istemiyorsa o ülkedeki terör örgütüne destek sağlayabilir.Bunun gibi çok örnek var ne yazık ki.Terör örgütleri de başka ülkelere saldırıp insan öldürüyor uyuşturucu ticareti yapıyor .Günümüz gençlerinin geleceğini karartmaktan başka bir şeye yaramıyor.İnsanların sağlığını da tehdit ediyor bu durum.

 Dünyadaki terör örgütlerinin başında El - Kaide gelir.Bu örgüt ABD'nin baş belasıdır.Sürekli ABD'ye ve müttefik ülkelere saldırır.Ancak şunu da bilmek gerekir ki El -Kaide ABD'nin işgal politikaları sonucu kurulmuştur.Yani ABD terörü kışkıtmıştır bir bakıma.Terör örgütü El- Kaide Afganistan , Pakistan , Umman ,Yemen ve Türkiye gibi Asya  ülkelerinde  faaliyettedir.Ayrıca İngiltere ve Fransa'yı da tehdit etmektedir.

  Eta terör örgütü İspanya'da faaliyete geçmiş ve yaklaşık 2500 insanın canına kastetmişti.Türlü türlü propagandalarla özerklik te talep etmiştir.Özerklik talebi İspanya tarafından yürürlüğe konmuştur.

  İra ise İngiltere'yi yıllarca uğraştıran bir terör örgütüdür.İngiltere gibi bir dünya devi zor baş edebilmiştir .İngiltere terörü çözebilen tek ülke gibi görünüyor.Terör örgütüne askeri operasyonlar sonuç vermeyince müzakere kararı alınmış ve sonuç ta alınmıştır.

 Pkk ve Pjak Türkiye ,İran , Suriye ve Irak ülkelerinin arasında kalan coğrafyada çok sayıda kampı bulunan Kürt devletini kurmayı amaçlayan bir yapılanmadır.Pkk'nın Zap ,Swedan ,Hakurk ,Awaşin , Duhok , Metina ve ana karargahının bulunduğu Kandil olmak üzere kampları mevcuttur.Pjak ise Pkk uzantısı bir terör örgütüdür.Bu örgütlerden Pkk özellikle Türkiye'ye saldırmaktadır.Türkiye ise bu saldırılara hava harekatlarıyla ve topçu atışlarıyla karşılık vermektedir.Pjak ise İran'a saldırmaktadır.İran bu zayıf saldırılara kara harekatıyla yani bir başka deyişle altını çiziyorum sınır ötesi operasyonla sert karşılık vermektedir.İran'ın saldırıları ağır kayıplara ,Pjak'ta ağır bir mağlubiyete yol açabiliyor.Türkiye sınır  ötesine pek operasyon düzenleyen bir ülke değil .2009' da bir haftalık bir sınır ötesine geçiş yapmıştır.Irak devletli sınırları içinde bulunan Pkk ,Pjak'a güvenlik tedbiri almamaktadır.Bu da Türkiye ve İranla arasının açılmasına neden olmaktadır.Irak kısaca deyimle terör örgütlerine çanak tutmaktadır.Terör örgütlerini himaye etmektedir.

 Gelelim terörün insanlık boyutlarına ..Dünyada çok sayıda insanı öldürdü,eğitim ve sağlık hizmetlerini arka plana bıraktı.İnsanlık gelişimini zayıflattı ve daha nicesi .....

( Bitmeyen Bela başlıklı yazı Baki tarafından 3.09.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.