Safahat Şairine İthaftır


Ben, öylece beklemeyecektim, aslında, uzun boylu. Yaşadığım ömre çok şey sığdırtma hayallerim gerçekleşmedi.
Bilmekteyim ki kalan ömre sığacak olan, hayatın muhasebesidir. Bu muhasebeden de kimin haberi olacak, bu demde?
Silinip, gölgemizle beraber giderken, dostlardan hayırla ananlar olsa ve bizim geride bıraktıklarımız, yol gösterecekse ve yazdıklarımız bir mana taşıyorsa, belki o vakit, yaşamanın, dünya hayatının bir mana kazanması söz konusu olabilir.


Hayata bakmaktayım, uzun zamandan beri. Aklaşan saçlarda siyahlıktan eser kalmadı, dişler rahatsızlık vermede, yürüyüşlerimiz değişti, gençlik gibi değil.

Değişmeyen tek sevgi oldu, çocuklarımız için. Onda da sapmalar olmuyor değil, yer yer.

Yaşanan ömre bakarken geride kalan onlarca senenin yarına bir eser bırakacak denli verimli geçtiğini iddia edemem. Kalan ömrün ne denli verimli olacağına dair bir kanaat sahibi olmaktan uzağım, bu satırları kaleme alırken

Gönlüme seslenişlerde bulunurken kimi zaman serzenişlerime ses veren olmadı, cevaplayan görmedim, uzunca bekleyişlerime rağmen. Ben bunu madem hak etmişim, kimseden yana bir haklı sitemim olamaz. Sitemim, sadece kendimedir, nefsimedir.

Kendisini dev aynasında gören anlayışın, her ikindi vakti uzayan gölgesine sevinmesi, kendisine akşamı izleyen gece sonrası gelecek aydınlıktan haberdar olmasını unutturmaktadır.

Her ikindi vakti sevinen cüce anlayışlar, öğle vaktinde varlıklarının ölçüsünü unutmak ve unutturmak için hatıra fotoğrafları çektire dursun, dev olan anlayışların susukunluğunu hayra yormanın artık mümkün olmadığını düşünmektedir, kalem.

Gönlüme Seslenişler'de yazdıklarımız, sadece kendimize mahsus olanın okuyanlarla paylaşılmasıdır. Her gönle seslenirken, bir şairi, bir yazarı hatırlatmaya çalışacağız, beraberinde.


Gönüllere girmek, oldukça zordur bu gün. 


Gönüllerde yer almak, müşkil bir durumdur.


Gönüllerde sevdaya hasrete bir derviş gibi sabret, mecnun olmayı gerektirir.


Gönüllerde sevilene duyulan iştiyakı dillendirmek, güçtür.


Gönüllerin insanı olma kadar da insanı bahtiyar eden çok az durum söz konusudur.


Gönüllerde yer alanların dediklerine göre yaşama da farklı bir lezzet verir, buna razı olan insana.


Kalem elde oldukça ve yazma imkânı bulundukça gönlüme dair seslenişlerimiz devam edecek, farklı başlıklar altında.



Hem şiirle hem yazıyla gönlümüze seslenişler sürecek. 


Gönüllerde durmaya kasem etmiş olanlara selam olsun!...



( Gönlüme Seslenişler-2 başlıklı yazı MehmetALİ tarafından 4.09.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.