İsrail Orta Doğu coğrafyasında 1948 'de kurulan  Yahudi rejimini yaymayan çalışan bir devlettir.Bilindiği üzere İsrail kendi çabaları sonucu kurulmamıştır.Avrupa ve ABD'nin yardımları sonucu Filistin topraklarının %80'nine hakim hale getirilmiştir.Ve böylece Filistin devletinin de kurulamamasına vesile olan bir durum meydana getirmiştir.

 İsrail 1948'de bağımsızlığını ilan ettiği zaman sırasıyla onu destekleyen ABD ve Avrupa bağımsızlığını tanımıştır.Araplar için bu durum hiç te kolay olmamıştır.Çünkü bağımsızlığını kazanmak için İsrail savaşmamıştır sadece ve sadece yardım almıştır.Araplar da bu nedenle İsrail'e  o tarihten beri düşmandır.Gelelim bölgenin genç , dinamik ve güçlü olan ülkesi Türkiye'ye.Türkiye de İsrail'i tanıyan ilk devletlerdendir.Bu Türkiyeyle  İsrail  arasında dostluk varmış gibi olduğu anlamına gelmez.Yani demek istediğim şu;ABD ve Batılı devletlerin İsrail'i tanıması Türkiye'yi de bu zorunluluğa itmiştir.

 İsrail kurulduğundan itibaren bölgede özellikle Filistin'e büyük saldırılar düzenlemiştir.Bunu şu gerekçeye bağlayabiliriz.İsrailliler Orta Doğu'nun büyük bir kısmını kendilerine vaat edildiğini düşünüyorlar.Bunu da uygulamaya çalışıyorlar.Ama malesef bu hayal bile olmayacak bir durum.Çünkü tarihi kaynaklara baktığınız zaman bu coğrafya Türklere Araplara Kürtlere ve Şiilere vatanlık etmiştir.

 Günümüz tarihindeki İsraili'i şimdi tanıtayım sizlere.İsrail bölgede Türkiye'den başka hiç bir ülkeyle dostluğu yok.Bu günlerde Türkiyeyle ilişkileri kötü durumda.Suriye , Lübnan ve İranla ilişkisi hiç yok denecek gibi.İran'a düşman gözüyle bakan bir ülke.ABD'nin Orta Doğu'daki şubesi gibi İran'a tehditler yağdırmaktadır.Bazen Mısırla da diplomasi açısından durumu eksilerde...

 Pkk Orta Doğu coğrafyasında Mezepotamya topraklarında kampları bulunan 40000'den fazla insanı katleden ve 1000'lerce de insanın hafif ve ağır yaralanmasına neden olan çok illegal bir örgüttür.Amacı Orta Doğu'da Kürt bölgesel devletinin kurulmasına zemin hazırlamak.Bunu da gerçekleştirmek için   Mezepotamya'da toprakları bulunan Türkiye , Suriye ve İran'a saldırılar düzenlemektedir.Bu hayalini gerçekleştirmek için bazı devletlerden de yardım almaktadır.Bu devletlerden en önemlisi İSRAİL'dir.Çünkü Orta Doğu Projesinin mimarı olan İsrail Orta Doğu topraklarına egemen olmak için Pkk'ya yardım etmektedir ve bu terör örgütüne silah, lojistik sağlamaktadır.Dolayısıyla İsrail kendi hegemonyasında bir Kürt devletinin kurulmasını da desteklemektedir.Böylece Orta Doğu topraklarının %70 'i olan Mezepotamya'ya da İsrail devleti kendi idaresinde olan Kürt devletiyle de Orta Doğu'ya  hakim olmayı planlamaktadır.

 Sözün özü şudur;İsrail kendi insiyatifini kullanarak bölgedeki ülkeleri adeta  bir ateş çemberine almayı düşünmektedir ve bunu da gerçekleştirmek için elini hiç bu işten çekmemiştir ve çekmeyecektir.

 

   Emre BAKİ  Bu bir güncel ve tarihsel bir makaledir. Saygılarımla......

( İsrail Ve Pkk başlıklı yazı Baki tarafından 11.09.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.