Evimizin arka tarafında bulunan komşumuzun bahçesinde güzel bir armut ağacı vardı. Ağacın dallarının bir kısmı bizim evin çatısına uzanıyordu. 7-8 yaşlarındaydım O armutlardan yemek için diğer bir komşumuzun aynı yaşlarda 2 oğlu ile birlikte çatıya çıktık.Kiremitlerin üzerinden yürüyerek armut ağacının dallarına ulaştık.birer tane koparıp yemeye başladık. O esnada bahçe sahibinin eşi bizi orada gördü ve inin oradan düşeceksiniz bir yerlerinizi kıracaksınız diye bağırdı. Dedem de o sırada ahırda hayvanların yem ve sularına bakıyormuş. Komşunun sesini duyunca dışarı çıktı çatıya baktı ve bizi gördü. Ne yapıyorsunuz orada dedi.Oynuyoruz dedik.Aşağılar darmı geldi de? kiremit tepesinde oynuyorsunuz ..Çabuk aşağı ya inin dedi…Fakat korkudan inmek ne mümkün.Orada öylece kaldık.Bir ara dedem ortalıktan kayboldu fırsat bu fırsat hemen inelim dedik ama iner inmez enselendik.Dedem gizlendiği yerden çıkıp bizi yakaladı.Orada ne yapıyordunuz? Dedi. Biz birbirimizin gözüne bakıp , oynuyorduk dedik. Armut yediniz mi? Dedi. Yine birbirimizin gözüne bakıp hayır dedik. Dedem bizim ne yaptığımızı gayet iyi biliyordu.Bu sefer sadece bana dönüp oğlum sen bunları boş ver…”SEN DOĞRU OL, EĞRİ BELASINI BULUR” dedi…Bende armuttan yediğimizi söyledim…Arkadaşlarımı gönderdi siz gidin dedi.Sonra duvarda asılı olan kırbaç ile bana birkaç tane vurdu ve yaptığım şeyin haram olduğunu izinsiz böyle bir şeyin yapılamayacağını,komşumuzdan özür dileyip helal etmesini istememi söyledi...Bende aynen öyle yaptım ve o günkü eğri davranışımı kırbaçla düzelttik….. O söz “ SEN DOĞRU OL,EĞRİ BELASINI BULUR” kulağıma küpe, hayatımda da daima uyguladığım vazgeçilmez kuralım oldu….Allah dedemden razı olsun…..

04.07.2009
Hicabi ÇALIŞKAN
( Dedemden Dersler-2 başlıklı yazı HİCABİ tarafından 4.07.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.