Sonuç ne? O’nu şehit edince çok mu rahatladın? Sana diyorum hey sen karanlıkta tıpkı bir korkak gibi yanaşıp üzerlerine kurşunlar yağdırırken mutlumu oldun. Anaların yüreğini yakarken senin yüreğin mi ferahladı? Bu muydu en büyük isteğin? Daha yirmi yaşına yeni girmiş ya da yirmili yaşlarda olan gençleri öldürmek miydi? Madalyamı verdiler sana o dağlarda? Paramı yağdırdılar başından aşağı ya da çok mu şöhret oldun o ancak sizin gibilerin olduğu inlerde? Sevindin mi? Yüreğine sumu serpildi? İyi o zaman dinle…

Sen ve senin gibiler bu topraklarda yokken ben ve benim gibilerin dedeleri vardı. Sen o kancık pusuda iken, şehit ettiklerinin ataları vardı. Onlar bu toprakları ne Türk oldukları için ne Kürt oldukları için savundular. Onlar bu toprakları, üzerinde yaşayan onlarca insan için savundular. Çanakkale’de Gaziantep’te, Kahramanmaraş’ta ve Şanlıurfa’da toprağa dökülen kanların hiç birinde ırk, din, dil vs. ayırımı yapılmadı. Hepsinin kanıda bu topraklarda aynı yere aktı, aynı toprağı suladı.

Dinle! Sen daha bu toprakları kirletmemişken, herkes kardeşti, herkes dost, herkes akraba. Ama sanma ki şimdi düşman oldu bunca insan. Sevinme boşuna, onlar senin istemediğin kadar yakınlar artık, belki daha fazla. Bu topraklarda oldukları sürece de kardeşler, akrabalar kenetlenmiş şekilde yan yanalar.

Dinle! Sen bizden binlerce can aldığını düşünüyorsun ama bil ki binlerce Mehmet’i, Ahmet’i, Ali’yi daha nicelerini çoğaltıyorsun. Onlar bir şehit oluyorlar biz bin oluyoruz. Peki, bu ne demek biliyor musun? Bu bizim kardeşliğimizi kimse bozamaz demek.

Binlerce ah aldın, alacaksında. Bizler sizleri sadece beddualarımızla lanetlemeyeceğiz. Bizler sizlerinde o analar gibi olmanızı onlar gibi çaresiz kalmanızı dileyeceğiz.

Unutma ki senin asla olamayacağın bir yerde onlar. Şehitler...Senin ölümün kimseye bir şey ifade etmeyecek. Onlar şehit olacak sen bir ölü. Aranızda da işte bu kadar büyük fark var işte.

 

Dinle! Sevindin ya hani, son gülen iyi güler unutma. Elbet gelecek senin gibi soysuzların sonu.

Biz sizlerin ne Kürt olduğuna inanıyoruz nede Müslüman, hatta insan bile olamaz diyoruz bunca cana kıyan. Bunca hiçken bile utanmadan yaşayabiliyorsan, kaybettiğin çok şeyin var demektir. En önemlisi de Şeref sanırım.

Bil ki bu toprakları asla bölemeyeceksiniz. Bu topraklarda ayırım yok. Bu topraklar Türkiye Cumhuriyeti toprakları. Bu topraklar dedelerimizin kanları ile sulanmış ve şehit kanları ile sulanmakta olan insan memleketi. Senin gibilere yer yok.

Bizler insanız ve en önemlisi de birbirimizi din, dil, ırk ayırımına göre değil insan olduğumuz için seviyoruz. Bunu bozmaya sen ve senin gibilerin gücü yetmez.

Ölümü biliyor olsaydınız bir nebze ahirete iman, bunca kanın hakkını nasıl ödeyeceğinizi düşünüp kahrolurdunuz. Belli ki bu inancınızda yok.  O zaman sizin Kürt olma ihtimalinizde yok.

Söyle o zaman siz kimsiniz? Yalnız şunu ifade edeyim bizler için birer HİÇSİNİZ!

Şehitlerimize rahmet, ailelerine başsağlığı diliyorum.

Saygılar…

( Onlar Şehit başlıklı yazı CnnBİLGEHAN tarafından 21.10.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.